pris for en tankfuld blandet benzin

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: pris for en tankfuld blandet benzin

Indlæg af Poul-Erik A. »

juhl-drengen skrev:i har sgu nok ret drenge men husk resultaterne varierer kun med et par enkelte kroner/øre så som strynboen siger lad os glemme det ;) men ja kunne forestestem ikke engang turde drømme om hvad det koster af fylde den store tank og hvor lidt bassen får ud af den :hihi hvilken cbx model snakker vi om her ? :thunge
Jeg er faktisk ikke tilfreds med "i har sgu nok ret...." men vælger at forstå det som om at du erkender det forkerte regnestykke - som jo NÆSTEN er korrekt! :lol:
Et lille råd herfra bl.a. også vedr. din påstand om unødvendig brug af momentnøgle i anden tråd : GØR EEN TING FÆDIG AF GANGEN.... :wink:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: pris for en tankfuld blandet benzin

Indlæg af juhl-drengen »

hehe ja oka ;)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: pris for en tankfuld blandet benzin

Indlæg af kreidlerhansen »

strynboen skrev:ha ha...det er ligesom når man lægger moms til prisen...og så trækker den fra igen...så bliver resultatet ikke det samme igen...
nej stop nu denne håbløse tråd..der er mange andre spændene ting at spilde tiden med...så hvorfor regne på det mest kedelige...bensin priser...min cbx skal tankes igen...jeg tør ikke regne km lit ud...efter denne tråd..og slet ikke prisen på en tankfuld
Prisen uden moms
=
100%
=
100/100
=
1

Moms
=
25%
=
25/100
=
0,25


Pris inkl. moms:

125%
=
125/100
=
1,25


1-(100/125)
=
1-0,8
=
0,2
=
0,2*100
=
20%


125*20/100
=
25

125-25
=
100


;)

For speedomtervisningen skal man ved de 2%:

1-(100km/t/102km/t)
=
1-0,980392157
=
0,019607843
=
1,9607843%

102km/t*1,9607843/100
=
1,999999986km/t
=
2km/t

102km/t-2km/t
=
100km/t






Og nej, vi har ikke 'nok ret'. Vi har ret, men det er ikke det væsentlige. Det er mere spørgsmålet om, at ordlyden giver indtryk af "Jaja, I får ret, og jeg får fred", hvilket sår tvivl omkring, hvor seriøs forfatteren er omkring sine spørgsmål.

Hvis man ikke uddyber sin tvivl, får man heller ikke ordentlige svar, og hvis man ikke ønsker svar, er vores hjælpsomme manér i korte træk spild af tid. :( Til sidst ønsker ingen at besvare juhl-drengens spørgsmål, så dette er i allerhøjeste grad en opdragende bemærkning!
Man BLIVER med tiden frosset ud og betragtet som et irritationsmoment på ethvert forum, hvis man konsekvent spytter spørgsmål og kommentarer ud, man enten ikke har tænkt igennem eller reelt er skøjtende ligeglad med.
Scootergalleri er undtagelsen, men mængden af reel ekspertviden er derinde langt overgået af T.Hansen-inspireret paratviden, som er omtrent lige så håndgribeligt som røg.

Dette er en helt anden verden.

Jeg vil tillade mig at være grov og påstå, at hvis forfatteren ikke kan se talsammenhængen her i emnet, så er det vist godt, der venter mere regning efter sommerferien! :lol:

Dette er basal regning, som jeg kan hænge på ved at gøre det nogenlunde overskueligt. Når vi op til trigonometri og heftigere geometri end areal, volumen og omkreds, går jeg i baglås. 'Bevis den omvendte Pythagoras'...!
:whew
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: pris for en tankfuld blandet benzin

Indlæg af kreidlerhansen »

juhl-drengen skrev:i har sgu nok ret drenge men husk resultaterne varierer kun med et par enkelte kroner/øre så som strynboen siger lad os glemme det ;) men ja kunne forestestem ikke engang turde drømme om hvad det koster af fylde den store tank og hvor lidt bassen får ud af den :hihi hvilken cbx model snakker vi om her ? :thunge
Så lad være med at bede os lede efter regnefejlen, fordi du ikke kan få det til at stemme. ;) Regnefejlen afstedkommer kun små afvigelser, fordi tallene er i den meget beskedne ende. Prøv at omsætte det til tal, som i den store verden kan være både millioner og milliarder om måneden, året rundt. Så har 1% lige pludselig en helt anden betydning.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: pris for en tankfuld blandet benzin

Indlæg af juhl-drengen »

hehe i må undskylde at jeg taler på den måde men har bare haft svært ved at se helt hvordan i kom frem til de resultater og så synes jeg bare at de tal er ved at blive en irritation efter så mange regnestykker og jaa.. så har man vel sin ære men ja gav jeg mig til at regne efter har i jo med største sandsynlighed ret :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: pris for en tankfuld blandet benzin

Indlæg af Poul-Erik A. »

juhl-drengen skrev:hehe i må undskylde at jeg taler på den måde men har bare haft svært ved at se helt hvordan i kom frem til de resultater og så synes jeg bare at de tal er ved at blive en irritation efter så mange regnestykker og jaa.. så har man vel sin ære men ja

gav jeg mig til at regne efter har i jo med største sandsynlighed ret :)

Undskyld jeg plukker i din tekst, men er det først nu du skal til at regne efter ???? Hvis ja, kan du bare ta' dit første resultat på ca. 134 kr og så dividere med 1,02 for så får du ca. 131kr .... :wink: og nu har Kreidlerhansen endda "skåret det ud i pap" og ja, jeg er helt enig i påstanden om at være useriøs. :?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: pris for en tankfuld blandet benzin

Indlæg af kreidlerhansen »

I øvrigt er der ingen ære i at holde på sin ret, hvis man ikke kan bevise sin påstand! Så hellere erkende sine fejl...

...og jeg erkender min fejl i at prikke videre i dette emne! :hihi


Jeg tror nu, at både Poul og jeg stiller relativt høje forventninger til folks ordbrug + engagement, når man stiller et spørgsmål. Det er sgu træls at besvare samme spørgsmål to gange, når selv en klar redegørelse bliver overset/ignoreret, og man affærdiges med 'måskeeee har I ret'

Tænk dig om, Julle. ;) Jeg tror på, du godt kan se det. Og tro mig, det gør ikke ondt hverken at takke eller erkende sine fejl - det gør tværtimod livet og sindet lettere på længere sigt.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: pris for en tankfuld blandet benzin

Indlæg af juhl-drengen »

hehe har lige regnet sammen og er rimeligt sikker på hvad i siger giver det korrekte tal ;) hmm julle LANG tid siden jeg er blevet kaldt det ;) og ja thank you guys når jeg ikke har den skarpeste er det godt jeg har nogen som jer kun et par klik væk :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: pris for en tankfuld blandet benzin

Indlæg af Poul-Erik A. »

Jamen så endte det jo godt, for jeg fornemmer også, at du (juhl-drenden) fuldt ud erkender regnefejlen og som Jesper også nævner, så er det ikke en svaghed - men derimod en styrke at erkende sine fejl. :(y)
Jeg vil lige afslutte med en hypotese : Hvad nu hvis jeg - med enestående støtte fra Jesper - ikke havde protesteret over regnestykket, kunne du jo ha' vist regnestykket evt. på matematikskolen, der så forhåbentlig studsede og så kunne du med rette sige, at det blev vist på Forum - UDEN at nogen protesterede, så det burde være rigtig.... :oops:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: pris for en tankfuld blandet benzin

Indlæg af juhl-drengen »

hehe nej den havde ikke været for god :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"