Re: hvilekn 2t olie
: man 21. maj 2012 23:53
Jamen, prøv løs.juhl-drengen skrev:hehe men må indrømme det med fuel-save gir ikke nogen mening for mig MEN kunne godt finde på at proppe v-power i tanken bare for at se hvor meget det egentligt gør
Bare du husker på, at den forskel V-Power KAN gøre er tiltænkt indsprøjtningsmotorer med høj literydelse, og at forskellen ligger i omegnen af 0,5-3%
Jeg kender mine maskiner godt, men det kniber med at mærke forskel på 6,25HK og 6,4HK... Alt andet lige, selvfølgelig:
Hvis temperatur og luftfugtighed pludselig matcher inddysning, fortænding og kompressionsforhold, så kan der tydeligt mærkes forskel ift. hvis én af faktorerne ændres... MEN det er jo ikke brændstoffets skyld!
Nu kører jeg den seneste tankfuld op og derpå skifter jeg til V-Power de næste to-tre gange. Tophastigheden registreres jævnligt, når denne uge er omme, for så er cylinder og stempel kørt til.
Indtil videre har den da rundet 80km/t på uret i 4. gear, men 5. har jeg endnu tilgode at lade den gule skrigeballon strække ud i - holder temperaturen under 100 grader på tændrøret, ser det ud til.
Bare pokkers, der skal køres over 300km før den går på reserve!