Side 2 af 2

Re: cylder med længere slaglængde til knallert med kortere s

: fre 11. maj 2012 10:31
af kreidlerhansen
juhl-drengen skrev:det værste med det ville jo så være at såå ville det blive til en motorcykel fordi jeg skifter motoren ud og foretager ændringer i stellet så ville det jo egentlig være ligeså billigt bare at skaffe en hel allerede tunet rmx/smx :what2
Det er altid billigere og bedre at købe en maskine, der som udgangspunk er stærkere fra fabrikken!

Og nej! Uanset hvilken motor, du hænger på stellet, ændrer maskinen ikke identitet!
Forsikringen dækker muligvis ikke, og ændringer i stellet er lige så ulovligt som alle andre konstruktive ændringer, og det er nok til, at hele maskinen skal destrueres.

Den bedste, rigtigste og mest fornuftige fremgangsmåde er:

Tag MC-kort som 18-årig og spring på en motorcykel!!! Enhver ombygning for at køre ret meget stærkere kan meget sjældent betale sig ift. at købe en større maskine!
Og med det senest fremsatte lovforslag om at forbyde AL tuning af motorkøretøjer + straffe de, som lever af at tune disse køretøjer inkl. salg af hedtige stumper, kan det blive en endnu dårligere forretning!

Jeg har droppet jagten på at fordoble Kreidlerens ydelse. Nu går jeg efter de sidste 10-15%, som en generel modernisering af den eksisterende konstruktion teoretisk bør medføre! I første omgang uden at ændre motorens volumen! :)

Re: cylder med længere slaglængde til knallert med kortere s

: fre 11. maj 2012 10:55
af strynboen
en yamaha dt 175 koster måske 5000..så vent..og husk at tage mc kort ,,når du aligevel tager til bil...så er der mulighed for stor rabat..teorien er faktisk den samme..vi havde bare en halv time ekstra hvergang kun om mc...og self en masse køretimer...
mc er billigere end knallerter..en gammel suzuki gn 250 koster ca 5000/ 8000..for en meget pæn maskine...det får man ingen knallert for..

Re: cylder med længere slaglængde til knallert med kortere s

: fre 11. maj 2012 11:34
af juhl-drengen
havde faktisk nogle planer om at jeg ville tage mc og bil som ekstra da jeg ønsker at blive motorcyklist men stadig have muligheden for at køre bil ;) og havde tænkt på at skaffe mig en ældre firtakter eller en spritny kineser til den tid :whew men tror egentlig bare jeg beholder dm'eren 100% lovlig og så får jeg mig en yamasaki gys senere på året hvor det koster 100 kr at få den til at køre 80 km/t :)

Re: cylder med længere slaglængde til knallert med kortere s

: fre 11. maj 2012 21:01
af strynboen
ja det er bare en anden cdi box...tror de er et ret godt køb...de kan også fås som mc..mennn hvem gider kina mc..de er bare for kedelige..gamle japanere,,,alså mc"er er :what2 bare de fedeste

Re: cylder med længere slaglængde til knallert med kortere s

: fre 11. maj 2012 23:07
af juhl-drengen
hehe som jeg altid siger til de andre er det en jap kan fås der masser af fjab ;) japan mc og knallert er rigtigt gode :hihi men ja har hørt de skulle være rigtigt gode til prisen og oveni går noget i stykker pga for lav kvali i motóren kan man jo bare lovligt "opgradere" motoren med de "uoriginale" honda dele :teeth2