Regulering af gasstrømmen... :-)

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Regulering af gasstrømmen... :-)

Indlæg af Lars J »

Jeg har gået og fin-tænkt lidt over hvordan man kan ehmm :wink: regulere på motorens ydelse hvis man skulle blive stoppet og 70er mopeden kører "lidt" stærkere end den lovgivende ordensmagt syntes er ok. På sådan en 70er maskine kan man jo ikke bare sætte en elektronisk begrænsning på som man kan i dag :inbottle Jeg fik et lille fif af en bekendt på et tidspunkt, som ellers foregiver at være en meget lovlydig borger, og som havde monteret en lille knap i gashåndtaget med et gevind i midten. Når og hvis ordensmagten skulle stoppe ham, trykkede han knappen ind som gik i indhak med et lille spor i styret, der gjorde at gashåndtaget kun kunne drejes en 1/2 omgang. Efter endt inspektion fra Jens betjent og når han var ude af syne, skruedede han en bolt i gevindet og rykkede knappen ud igen 8) Lidt Storm P men alligevel brugbart. Nu anser jeg naturligvis alle her inde for lovlydige knallert kører som aldrig kunne finde på at tune deres mopeder, men måske I havde "hørt" om andre metoder der var lige så gode evt bedre og ville dele jeres viden ? :D .....ikke fordi jeg skal bruge det til noget - bare ment som en god diskussion :mrgreen:
Senest rettet af Lars J man 23. apr 2012 17:33, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Regulering af gasstrømmen... :-)

Indlæg af juhl-drengen »

altså nu mener jeg at nogle knallerter har en chokerknap siddende på håndtaget og det er noget med at hvis man slår den til vil nogle kan ikke huske hvor meget de skal være tunet for de rammer det men nogle kan kun ramme 3 hvis den er sat til ;) ellers kunne man jo altid sætte sig til at gruble over en metode :D efter en lyn tænkning det burde da være muligt at bore et lille hul på den på den modsatte sidde af gashåndtaget ikke et særligt stor men stort nok til man kan få proppe et langt tyndt liste søm i så at man kan have det liggende måske i klemme på en eller anden måde ved speedometret og proppe det i i tilfælde af blå blink ;) det skulle bare være et hul der er så stort sømmet kan komme i men stadig har det der miniature hovede frit fremme :) kunne være jeg skulle overveje en smartere måde her senere iaften nå men det var ihvertilfald hvad jeg kunne finde på på 2 minutter :thunge
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Regulering af gasstrømmen... :-)

Indlæg af strynboen »

problemet er nok at vi hurtigt kommer ud i andre tandhjul/større kaburatore,,,osv...og så er tum godkendelsen gældene..med helt nøjaktige mål og beskrivelse af alle tænkelige tun muligheder...konstruktive ændringer er jo alt..man gør...så de måler bare alle dele til de finder en afvigelse...og hammeren klapper...
jeg fik engang konfiskeret min udstødning og kaburator...selv om de var lovlige..men det tum nummer på blokken var det nye...så selv om mit stel var 1972...tog de de alle de lovlige 72 dele...fordi motoren var nyere..de gamle honda køre med 16 mm kaburator,,og stor udstødning..på de gamle tum numre

desvære er nummerplade den eneste sikre måde at køre lidt stærkt på..synd for dem uden mc kort

ps billed er fra forrig års træf :offtopic
Vedhæftede filer
wtf_pics-traveling-bandedited.jpg
wtf_pics-traveling-bandedited.jpg (36.39 KiB) Vist 6550 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Regulering af gasstrømmen... :-)

Indlæg af juhl-drengen »

ja og endnu værre altså har hørt noget fra chris (en af mine scootervenner XD ) han blev engang stoppet på en scooter der egentlig så lovlig ud den kunne bare køre 80 ;) men ham betjenten der stoppede ham var en ældre landbetjent og han havde ikke hørt om de fartbegrænsere som chris self. havde monteret og trykket på da han blev stoppet :teeth2 men nu til den lidt sørgelige del scooteren kunne jo kun køre 37 men betjenten var sikker på der var noget galt med den så den blev sendt til syns hallen = 1100 kr oveni den klassiske bøde til chris... så det blev kun dyrere og det samme med dem her hvis betjenten ikke ved hvad der begrænser den men at den kørte stærkere før.... ps. det skal lige siges chris ikke er stoppet for blå lygter lige sidden :teeth2
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Regulering af gasstrømmen... :-)

Indlæg af FS1originalen »

Hvad gik jeg glip af sidste år Lars???
Jeg så da kun Benny spille harmonika :teeth2

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Regulering af gasstrømmen... :-)

Indlæg af strynboen »

ja benny havde heldivis tøj på...det var også temmeligt koldt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Regulering af gasstrømmen... :-)

Indlæg af Dewil »

Benny var der slet ikke sidste år??? :shock:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Regulering af gasstrømmen... :-)

Indlæg af FS1originalen »

Dewil skrev:Benny var der slet ikke sidste år??? :shock:
Det kan du da se på billedet at han var :teeth2

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Regulering af gasstrømmen... :-)

Indlæg af strynboen »

det var forrig år benny var med...vi måtte selv spille op sidste år...det lød ikke så godt...tilgengæld var det sol og sommer hele træffet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"