kopi af typegodkendelse

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

kopi af typegodkendelse

Indlæg af juhl-drengen »

hej har set herinde at i har en kopi af yamaha fs1's typegokendelse er der nogen der ved hvem og hvor man skal kontakte for at skaffe en kopi af en typegodkendelse eksempelvis til suzuki samurai
kunne forestille mig det var noget statsligt man skulle have fat i men er lidt i tvivl hvor jeg skal starte ps. ved ikke om det her er nogen hjælp overhovedet men suzuki samurai er dk-k-034 godkendt :whew
lidt hjælp ville være meget rart og forresten kan man indregistrere end knallert 30 igen både hvis den har og ikke har været indregistreret før og hvis ja skal man så bruge typegodkendelsen ?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: kopi af typegodkendelse

Indlæg af Kai »

Prøv at kontakte importøren:

C. Reinhardt a/s
Industriparken 21
2750 Ballerup
Tlf.: 44 83 09 10
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: kopi af typegodkendelse

Indlæg af juhl-drengen »

hmm tak godt foreslag har faktisk fundet noget med typegokendelser men det er kun EF godkendelsker og ikke DK-K godkendelser... så må prøve alle danske suzukiers moder... men der er vel ikke nogen der ved noget om noget statsligt hvis reinhardt ikke fungere ?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: kopi af typegodkendelse

Indlæg af FS1originalen »

Prøv færdselsstyrelsen. Dem er dem der administrerer biler, mc og eu scootere. På deres hjemmeside kan man søge de nyere godkendelser, men ikke feks. Tum godkendelser.

Politiet har godkendelserne i bilerne endnu, men da jeg forespurgte for år tilbage var svaret noget i retning af "Hvad vil du med dem? Det er jo vores arbejdsredskab"... mit argument om at jeg gerne ville sikre mig at alt var i orden INDEN jeg mødte en patruljevogn kunne han ikke bruge til noget :oops:
Det var færdselsafdelingen ved østjyllands politi, men måske er andre politikredse mere hjælpsomme!

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: kopi af typegodkendelse

Indlæg af juhl-drengen »

er faktisk lidt i tvivl om noget men en type attest og en typegodkendelse er det det samme ? ved at har man en type attest kan knallerten indregistreres men kan man også det med godkendelsen ? og ved i om det er muligt at få papirene man på indregistrering udleveret hvis knallerten har været indregistreret før men man har mistet papirene på den ? og kan man i så fald indregistrere knallerten igen hvis man har typegodkendelsen eller kan man søge om en ny godkendelse som privat ? :whew
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: kopi af typegodkendelse

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... prøv at læse lidt i de tråde der omhandler indregistrering af knallert som mc... så vil du finde ud af at du bare skal søge crm om tilladelse til at stille til syn... de vil muligvis kræve en kvittering fra tidligere ejer, såfremt knallerten er importeret... glem alt det med typegodkendelse og hvad du ellers snakker om, det forvirrer bare crm...
regn med en sagsbehandlingstid på 1-2 måneder... det let
hilsen olieklud
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: kopi af typegodkendelse

Indlæg af juhl-drengen »

hmm det var sådan set ikke for at indregistrere den som mc men for at indregisstrere den som knallert 30 og så derefter få plader på den...
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"