Hej folkens
min fs1 4g. går selv ud når den står i tomgang..
opsætning er 5,3 udst., 16mm indsugning, 10mm karburator 105# dyse og resten standard
tænker at det skyldes den lille dyse, men ved det ikke ?
med venlig hilsen Yamsen
Går ud i tomgang
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Går ud i tomgang
Det med dysestørrelsen lyder helt forkert i mine ører - det burde den nærmest ikke kunne køre med... 130 -140 ville lyde mere rigtigt for mig (men din dyse kan selvfølgelig være boret op så den er større end nummeret fortæller hvis den altså kan køre nogenlunde med den).
Jeg ville kigge på disse ting:
1. Utætheder i membranen eller omkring indsugningspladen - feks. fordi membranhuset er monteret på pladen med unbrakoskruer.
2. Karburatorrensning! En del af tomgangsbenzinen kommer ind gennem et "næsten mikroskopisk hul " i bunden lige under gasspjældet.
Er det stoppet så er den meget svær at få til at gå tomgang. Står din luftskrue ca. 1,5 omgang ude fra bundstilling???
3. Simmerringen bag tændingsanlægget kan være blevet "gammel og mør" så den suger falsk luft ind i krumtaphuset gennem den...
Det var lige de par tip som jeg kunne komme på ud fra dine oplysninger...
Erik
Jeg ville kigge på disse ting:
1. Utætheder i membranen eller omkring indsugningspladen - feks. fordi membranhuset er monteret på pladen med unbrakoskruer.
2. Karburatorrensning! En del af tomgangsbenzinen kommer ind gennem et "næsten mikroskopisk hul " i bunden lige under gasspjældet.
Er det stoppet så er den meget svær at få til at gå tomgang. Står din luftskrue ca. 1,5 omgang ude fra bundstilling???
3. Simmerringen bag tændingsanlægget kan være blevet "gammel og mør" så den suger falsk luft ind i krumtaphuset gennem den...
Det var lige de par tip som jeg kunne komme på ud fra dine oplysninger...
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Går ud i tomgang
tak for svaret !
idag tog jeg dysen ud og der stod 105, men ja den kan vel godt være opboret.. den kan sagtens starte, men ikke stå i tomgang, og køre nogenlunde ja Har en 130# liggende som jeg vil montere imorgen, og når jeg nu har karburatoren ude, tjekker jeg lige om utætheder
Mang' gang Takker Yamsen
idag tog jeg dysen ud og der stod 105, men ja den kan vel godt være opboret.. den kan sagtens starte, men ikke stå i tomgang, og køre nogenlunde ja Har en 130# liggende som jeg vil montere imorgen, og når jeg nu har karburatoren ude, tjekker jeg lige om utætheder
Mang' gang Takker Yamsen
Re: Går ud i tomgang
Nu virker den igen ))
her i morges, afmonterede jeg karburatoren og spændte alle skruer til, og derefter skilte jeg karburatoren ad og monterede 130# dysen, men det kørte forfærdeligt med den?
Så jeg skilte den ad igen og satte den gamle ''105#'' dyse og justerede lidt på tomgangsskruen, og efterfølgende rensede med lidt luft. Og så kørte den perfekt
her i morges, afmonterede jeg karburatoren og spændte alle skruer til, og derefter skilte jeg karburatoren ad og monterede 130# dysen, men det kørte forfærdeligt med den?
Så jeg skilte den ad igen og satte den gamle ''105#'' dyse og justerede lidt på tomgangsskruen, og efterfølgende rensede med lidt luft. Og så kørte den perfekt