L-Ring stempel tilkøring

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

L-Ring stempel tilkøring

Indlæg af Chris a »

Hej Knallert folk, jeg står med et kæmpe problem, har fornylig fået fat i et komplet 5,5hk tun sæt til puch, jeg har lavet difference når ringen ligger i cylinderen til 0,75mm. har prøvet med både 0,30 og 0,95. Men den knækker en ring hver gang ved udstødningsporten.

- Nu er jeg så gået over til at tro at den skal køre til på en anden måde, før kørte jeg 1 tur på den hvor den fik 40% gas, jeg ville nu prøve at lade den stå og blive varm i tomgang / meget forsigtig kørsel i 1ste gear, indtil den er 70-80 grader og så lade den blive kold.


Er der nogen der har nogle løsninger på hvorfor den knækker alle de her l-ringe?
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: L-Ring stempel tilkøring

Indlæg af claus olieklud »

hej... der er alt for meget slør imellem cylinder/stempel + udstødningsporten er for bred og udformet forkert... L-rings stempel skal ikke tilkøres anderledes end andre stempler... hilsen olieklud
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

Re: L-Ring stempel tilkøring

Indlæg af Chris a »

hej.

Hvor meget tror du differencen skal være? har prøvet med 0.30, der knækkede den også, har hørt at de køre mellem 0,70 og 0,80 i spillerum. det er en original 5,5hk tun cylinder fra puch til monzaerne, af det nye tun-sæt.

hvad tror du at spillerummet skal være??


mvh.
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Sv: L-Ring stempel tilkøring

Indlæg af 12V »

Er portene afgratet?

Har set nye cylindre hvor det ikke er gjort og så glemmer mange det efter opboring.
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

Re: L-Ring stempel tilkøring

Indlæg af Chris a »

kanterne i portene og udstødning er afrundet, har også gjort en smule med stempel ringen denne gang. så der er ikke noget der.
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Brugeravatar
janlund77
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 21. okt 2011 15:17
Kontakt:

Re: L-Ring stempel tilkøring

Indlæg af janlund77 »

ud med l-ring stemlet det er din uds.kanal der er for bred til det "komprasonen trykker jo stempelringen ud mod vægen dvs højre komp når den kører så put et stempel i med alm 2stk ringe
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

Re: L-Ring stempel tilkøring

Indlæg af Chris a »

hmm... Man mister jo meget på et normalt stempel ;-(. Har kørt den forsigtig til indtil videre nok 6-10 km, hvor den har fået 80% af den maksimale gas, den er ikke knækket endnu. Tror måske jeg fundet løsningen, men de får vi at se når den bliver skudt af igennem alle 4 gear.
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: L-Ring stempel tilkøring

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... det er da helt vildt med 3/10 mm - jeg vil mene at 3/100 til 4/100mm vil være passende... hilsen olieklud
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

Re: L-Ring stempel tilkøring

Indlæg af Chris a »

problemet er at da jeg prøvede at køre med 0,30mm spillerum kunne den ikke gå en dag under 4000 omdrejninger, har kørt meget på den her i dag og i går, og give den 90% af alt den gas den kan klare, så tror at problemet er løst, men man skal aldrig glæde sig for meget.


den er 0,75mm nu
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: L-Ring stempel tilkøring

Indlæg af Kai »

HVOR er det lige du måler 0.75mm ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

Re: L-Ring stempel tilkøring

Indlæg af Chris a »

når jeg kun sætter ringen ned i cylinderen og trykker den meget lidt ned med stemplet, altså. når stempel ringen er er i cylinderen uden stempel.
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: L-Ring stempel tilkøring

Indlæg af strynboen »

det kaldes ring gabet.. :what2
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

Re: L-Ring stempel tilkøring

Indlæg af Chris a »

oki super tak. Strynboen. Tror du det er for meget? efter signe skal det være fra 0,70-0,80 ring grebet.
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: L-Ring stempel tilkøring

Indlæg af Kai »

0.75 - 0.8mm det er meget på en 38/40mm cylinder. Det er tæt på kategorien "slidt op"
De plejer at kunne køre helt ned til 0.20-0.30 i ring-gab med 1 L-ring.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

Re: L-Ring stempel tilkøring

Indlæg af Chris a »

Hej.


Da jeg kørte 0,35 knækkede den, så gik jeg op på 0,95 - knækkede. og nu køre jeg på 0,75, og det spiller bare indtil videre.
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

Re: L-Ring stempel tilkøring

Indlæg af Chris a »

Hej igen... Den knækkede i dag da jeg gav den fuld gas, (efter 50km tilkørsel.) tror i det ville ændre sig hvis jeg bare prøver med et stempel med 1-stempel ring, ikke L-ring? og hvad skal ring gabet være?


Mvh.
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: L-Ring stempel tilkøring

Indlæg af strynboen »

tror din boring er forkert til stemplet..der skal være 0,04 forskel fra stempel målet ..til cylender målet..hvis din cylender er 40,00 skal stemplet måle 39,96...
alså 39 mm 9 tiendedele og 6 hundredele mm...så er der 4 hundredele slør..det er meget lidt..

ringgabet kan du få over hos puch vennerne..de er mere inde i de særlige puch dele.....de er ikke på dette forum..men vi har et godt sammenarbejde med dem

http://puchvenner.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

Re: L-Ring stempel tilkøring

Indlæg af Chris a »

diameteren i cylinderen er 39,56mm, tror ikke vi forstår hinanden, jeg mener når ringen er nede i cylinderen uden stempel, så fra ende til ende, det mellemrum der. :-)
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: L-Ring stempel tilkøring

Indlæg af strynboen »

dvs dit stempel måler 39,60..hvis tingene skal passe sammen..
.ring gabet er kun til at se slitagen på selve ringen..det kan ikke bruges til at måle slitage på cylenderen
det er det jeg skriver om..alså din stempel/cylender pasning....ringene knækker hvis der er for stor tolerence mellem stempel og cylender...jeg ved udemærket hvad ringgab er..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

Re: L-Ring stempel tilkøring

Indlæg af Chris a »

oki super. takker for hjælpen, prøver lige inde på puchvennerne :-)
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"