1984 Suzuki DM50 Patina
: man 17. okt 2011 12:03
Jeg fik i sommers en Suzuki DM50 fra 1994, der ikke var alt for køn, men havde en kørende motor, og andre funktionelle dele. Tanken var desværre så rusten at den ikke var meget værd mere, så jeg tænkte at den kunne jeg jo lige så godt bygge om. Men da den jo havde et fint bagtøj, var det synd ikke at flytte den over på en anden knallert:
Min kammerat havde nemlig en Suzuki DM50 fra 1984 (en af de første 1.000 enheder der kom til Danmark); denne havde en knækket støddæmper bolt i den ene side, så begge støddæmpere var fjernet, og den venstre (med den intakte bolt) var skiftet ud med en kraftigere dæmper. Denne var en ideel til at få det fine, originale og komplette bagtøj.
Jeg tog begge knallerter og vores løse reservedele op på værkstedet og gik i gang med at strippe dem begge. Alle delene blev sorteret så de pæneste dele lå i én bunke og de knap så pæne dele i en anden - de helt ødelagte dele blev kasseret.
Så gik jeg i gang med at samle alle delene sammen så det endte med en pæn, original patina model (jeg har altid været stor tilhænger af patina-modeller).
Ud over at støddæmperne lige skal vendes om, skal der lige monteres de sidste blinklys, laves batteri, motoren skal serviceres, og hele kabeltræet skal monteres.
Til hjælp har jeg originale brugerhåndbog, original reservedelskatalog samt (en kopi af) den officielle værkstedshåndbog.
... når "Patina"/"Originalen" er færdig går jeg for alvor i gang med den specielle.
Der er en "gammel" tråd om begge knallerterne her på forumet: viewtopic.php?f=19&t=9667" onclick="window.open(this.href);return false;
Min kammerat havde nemlig en Suzuki DM50 fra 1984 (en af de første 1.000 enheder der kom til Danmark); denne havde en knækket støddæmper bolt i den ene side, så begge støddæmpere var fjernet, og den venstre (med den intakte bolt) var skiftet ud med en kraftigere dæmper. Denne var en ideel til at få det fine, originale og komplette bagtøj.
Jeg tog begge knallerter og vores løse reservedele op på værkstedet og gik i gang med at strippe dem begge. Alle delene blev sorteret så de pæneste dele lå i én bunke og de knap så pæne dele i en anden - de helt ødelagte dele blev kasseret.
Så gik jeg i gang med at samle alle delene sammen så det endte med en pæn, original patina model (jeg har altid været stor tilhænger af patina-modeller).
Ud over at støddæmperne lige skal vendes om, skal der lige monteres de sidste blinklys, laves batteri, motoren skal serviceres, og hele kabeltræet skal monteres.
Til hjælp har jeg originale brugerhåndbog, original reservedelskatalog samt (en kopi af) den officielle værkstedshåndbog.
... når "Patina"/"Originalen" er færdig går jeg for alvor i gang med den specielle.
Der er en "gammel" tråd om begge knallerterne her på forumet: viewtopic.php?f=19&t=9667" onclick="window.open(this.href);return false;