Kinesisk kopi knallert-og-motorcykel -dax/gorilla/monkey

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
Ole Rasmussen
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
Kontakt:

Kinesisk kopi knallert-og-motorcykel -dax/gorilla/monkey

Indlæg af Ole Rasmussen »

Ja folkens er der nogen som ejer sådan noget køretøj!

Det jeg lidt på tænker er at købe en Gorilla, for at have en at trille lidt rundt på.. Det er en 125 ccm jeg har kigget på, men vil bare høre om det er noget som er godt og som holder som ja alt det andet... kører den længere end ud af indkørslen..'

Det er skyteam som laver dem, JA det jeg også tænker er at købe en skyteam pbr - model (denne ligner mere en racer) De andre henvender sig mere til hvis piben sidder skævt i a mundvig og man så føler man er 20 :D

Er der folk med erfaringer :D
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: Kinesisk kopi knallert-og-motorcykel -dax/gorilla/monkey

Indlæg af dexta »

Jeg har haft to crossere, en 90 og 110 ccm.. Min 90 ccm kørte under et par måneder, nå men hvad skulle jeg så gøre?? :evil: Forsøge at få fat i nogle reservedele, men så har manden i kina ferie, og så er der det andet galt.. Men den anden crosser kørte længere tid, men så blev det også galt.. :evil: Det endte med at jeg byttede begge defekte crossere væk med en dejlig Puch maxi k med stjernefælge.. Herlig knallert.. :wink:
Det var både første og sidste gang jeg handlede men kopier af knallerter, lavet i Kina.. :wink:
Det var min dårlige erfaring.. Så mit motto, man skal holde sig væk fra dårlige efterligninger af knallerter fra Kina.. Det kender vi jo også fra dårlige efterligninger af dele til vores Yamaha.. Det originale er bedst, og vil altid være det... :wink:
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Kinesisk kopi knallert-og-motorcykel -dax/gorilla/monkey

Indlæg af strynboen »

har købr en 2t crosser til knægten,den er jo ikke en honda kopi,som du ser på.har haft MANGE problemer med den,kinamanden havde glemt at sætte afstandsrør mellem hjullejerne så der blev klemt direkte på lejerne når man spændte hjulene,de havde også glemt at slibe graterne af flyderhuset så flyderen sætter sig fast tit.skivebremserne virkede først da jeg havde senteret dem med et par skiver,,,osv osv.men hvad får man for 1500 kr.og nu efter mange justeringer,køre den faktisk godt,så hvid man er mekaniker
og har god tid.kan det gå.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Ole Rasmussen
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
Kontakt:

Re: Kinesisk kopi knallert-og-motorcykel -dax/gorilla/monkey

Indlæg af Ole Rasmussen »

ja strynboen... ja ser du 1500 er jo små penge og en kineser skal have en femmer for at samle den.. så det man burde brokke sig over er hvorfor man ikke køber en som er bygget andre steder, Ja så er jeg da godt klar vi snakker 20. - 40.000 for et dyr, men i ved jo han skal have et par rammer øl og bruge en hulens masse tid, og derved er manden jo heller ikke billig i drift;)

Men alt det sludder vil jeg lige påpege jeg snakker om en motorcykel, ja de fåes også som knallerter, hvor man lægger en 8 - 12.000 danske kroner! Mon ikke denne knallert/motorcykel er udemærket, eller køber man simpelthen katten i sækken? for man kan jo få en udemærket scooter idag til de små 10.000 kr. ja lem og fix har dem vidst til små 6.000 :o

Jeg er en ung gut på de 21 og vil bare gerne kunne køre på lidt der ikke er ved at falde sammen som en crosser der er brugt i 10 år eller for den sagt skyld en motorcykel, som er for gammel? Jeg ved man måske burde smide 200.000 på bordet for en kawa -ninja, men jeg er hverken millionær eller rigmandssøn :D ja det er vel det samme, men hva fann!
Men jeg kan jo også vælge at vente små 50 år med at købe noget,(så er man vel kommet lidt til penge gennem et langt liv) men hvad nytter det så, når man som gut synes det er sjovt.. for jeg tvivler stærkt på at man som pessionist er til mere ræs og sjov end at man måske har fået monteret ølholder i sit gangstativ

Blot man husker at man kan få reservedele er det vel ikke helt ringe... for problemet med det i taler omkring de små pocket bikes og andre små crossere, som koster 10 kinesere, der er nemlig ikke meget at hente i sådan et produkt, for man kan ikke købe reservedele til dem! Man hører også fortællinger om at de kører 2 gange også er det løb kørt.

linker lige til et billede ang. den skyteam pbr - model Billede
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Kinesisk kopi knallert-og-motorcykel -dax/gorilla/monkey

Indlæg af Morten - Webmaster »

Et godt gammelt udtryk: man får hvad man betaler for, de kineser motorcykler jeg har set, ser godt ud langtfra men langtfra godt ud. de ruster som var de købt hos taiwansen.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Kinesisk kopi knallert-og-motorcykel -dax/gorilla/monkey

Indlæg af FS1originalen »

Hej Ole,

Den ser jo lækker ud, og mit eneste kendskab til kineserne er at jeg har hørt at Skyteam skulle være de bedste af kineserne.

Du kunne jo evt. prøve at spørge Palle på www.daxshop.dk om hans mening. Han er en flink fyr, og nok en af de mest kompetente indenfor både Honda og alle kopierne...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Ole Rasmussen
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
Kontakt:

Re: Kinesisk kopi knallert-og-motorcykel -dax/gorilla/monkey

Indlæg af Ole Rasmussen »

Hej Erik... Jeg tror jeg har ham palle på min MSN, men han er vidst på 14 dage ferie, men han nævnte at den pbr- model kan få en lille fræk "honda nice" motor på... ja det passer lige på... jeg sad nemlig også på nogle forskellige ting.. men så er der alt det med forøgelse af effekt og synsmand :?
Ole Rasmussen
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
Kontakt:

Re: Kinesisk kopi knallert-og-motorcykel -dax/gorilla/monkey

Indlæg af Ole Rasmussen »

jeg var vidst lidt for hurtig... Ja skyteam er også noget jeg har hørt af det bedre af kinabikerne

og det er også daxshop jeg overvejer at handle via
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Kinesisk kopi knallert-og-motorcykel -dax/gorilla/monkey

Indlæg af Jensmc »

Der var een gut i min soens speedwayklub, der havde een. Han var meget tilfreds. Lige til hans bedstefar braendte den af pga. svejsearbejde. Surt :x
Vi har en kinesercrosser derhjemme. Den faar mange taesk - og lyder stadig som en ny i motoren. Man skal nok bare huske, at skifte olie jaevnligt. Saa virker den altid.
Jeg ville ikke vaere nervoes ved at koebe Skyteam.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Ole Rasmussen
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
Kontakt:

Re: Kinesisk kopi knallert-og-motorcykel -dax/gorilla/monkey

Indlæg af Ole Rasmussen »

Okay.. Jens det lyder godt... ja alt bør få skiftet olien jævnligt, også sin yamaha... smiler , både gear og motor
Brugeravatar
Anders A
Junior knallert
Indlæg: 81
Tilmeldt: søn 18. maj 2008 20:47
Kontakt:

Re: Kinesisk kopi knallert-og-motorcykel -dax/gorilla/monkey

Indlæg af Anders A »

Skyteam..producere udemærkede maskiner så længe man passer på dem, Husk at skifte olie når du får den, også ruster de selvfølgelig lettere da kinesere ikke kan lave chrom, også har de tendens til at iret til i ledningsnet osv problem sidder tit lige ved gaffelbroen hvor ledninger er ekstra udsat, men hvis den bliver passet tror jeg ikke du møder de storre problemer. :)
Maskinerne:

Honda CD50 1973
KTM Foxi 198?
Honda Xpress 1977
Honda Xpress 1976
Suzuki FZ50 198?

The Power of Dreams!
Besvar

Tilbage til "Asien"