Mit Vinter Projekt Suzuki K 50

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Mit Vinter Projekt Suzuki K 50

Indlæg af Stub »

Det tror jeg at du har ret i Jens for det sæde jeg har er med en noget længere anderøv og den er også med den slanke tank

Mvh Stub
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Mit Vinter Projekt Suzuki K 50

Indlæg af Stub »

Så fik jeg brugt et par timer mere i værkstedet og kom lidt viderer
Vedhæftede filer
forumBillede 116.jpg
forumBillede 116.jpg (87.8 KiB) Vist 13091 gange
forumBillede 113.jpg
forumBillede 113.jpg (93.82 KiB) Vist 13091 gange
Brugeravatar
bsdk
Stor knallert
Indlæg: 195
Tilmeldt: tirs 6. apr 2010 10:28
Kontakt:

Re: Mit Vinter Projekt Suzuki K 50

Indlæg af bsdk »

Flot suzuki, sådan en var den første knallert jeg havde, gik med aviser i tre år for at få råd til den. :bravo
Yamahafs1dx
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Mit Vinter Projekt Suzuki K 50

Indlæg af Stub »

Hej Bsdk

Mange tak ,,,, det bliver sjovt at få den ud at kører og se om dens køreregenskaber matcher yamaha´en der var nogen som påstod at de ikke kunne trække op af bakkerne og at de ikke kunne holde men den gang var vi 16 år ,, Med 40 års erfaring ,, :lol: ,, så nu har jeg samlet motoren efter min bedste overbevisning og suzuki´s foreskrifter så er det jo spændende at se om den kører godt og eller falder fra hinanden ,,, :hihi
jeg har en DM 50 som jeg renoverede motoren på for et år siden og den har aldrig lavet noget vrøvl ,,, der var mange der frarådede mig at købe den for de kunne slet ikke holde eller trække op af bakkerne men det er jeg nu ikke enig i da min kører ret godt

Mvh Stub
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Mit Vinter Projekt Suzuki K 50

Indlæg af Jensmc »

Det ser fint ud, det du er nået til. Kiggede på tændingen. Mener at K50N skal have tænding med jernsvinghjul. Men som du selv har nævnt er Suzuki ikke så nøjeregnende med standarder. Det er det, der gør det spændende.
PS for satan der er varmt og klamt i Indonesien. Føj!
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Mit Vinter Projekt Suzuki K 50

Indlæg af Stub »

1000 tak Jens ,,, du har helt ret jeg har fundet det frem jeg læste at fra 78 og frem havde de jern svinghjul ,,, jeg undrede mig godt nok over at der fulgte et jern svinghjul med da jeg købte den men har så fundet ud af at det passer til K 50 så det blivet monteret i stedet for alu hjulet jeg har også bestilt et par nye dæk i rigtig størrelse ,,,, :D


Jeg vil gerne bytte her er der koldt , vådt og blæsene ,,, føj ,,,

Mvh Stub
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Mit Vinter Projekt Suzuki K 50

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Stub

Det ser godt ud ,,, glæder mig til at se den helt færdig,,, :(y)

der var en i klassen ( folkeskolen ) formange år siden som havde sådan en helt ny Suzuki K 50,,, i lys blå metal ,,, mener at hans var 4 gearet,,, det var en 1976`r for han fik den kort tid efter at jeg fik min Yamaha,,, den kørte nu meget stabilt også selv om den var lettere tunet,,, men de Suzuki virker mere grove i finish inden Yamaha gør,,, måske derfor at de ikke blev så populære dengang,,, men man må sige at den kørte fint og stabilt,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Mit Vinter Projekt Suzuki K 50

Indlæg af Stub »

Hejsa Johnny .

Mange tak ,,, jeg skal nok lægge billeder op af projektet til den er helt færdig ,dog ved jeg ikke hvornår at jeg får tanken den afleverede jeg til maleren i januar 2010 ,, så den må dælme være flot når har en gang ringer og siger at den er færdig ,,, :hihi

Men jeg vil give dig ret i at finishen er noget bedre på yamahaen men motoren ser faktisk ret fornuftig ud bla , hele koblingsdelen er temlig godt lavet ,, hvis jeg endelig skulle pege på noget der er knap så godt så virker gearhjulene noget tynde og svage ,, jeg skildte en af de andre motorer jeg har ad og der raslede tænderne fra gearhjulene ud af gearkassen ,,,

den suzuki du tænker på er det ikke sådan en her ?

Mvh Stub
Vedhæftede filer
1975_K50M_SWE_blue-left_580.jpg
1975_K50M_SWE_blue-left_580.jpg (42.35 KiB) Vist 13049 gange
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Mit Vinter Projekt Suzuki K 50

Indlæg af Stub »

Min K50 skulle gerne ligne denne her dog med lang og smal tank
Vedhæftede filer
1979_KN50_red_side_500.jpg
1979_KN50_red_side_500.jpg (31.23 KiB) Vist 13049 gange
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Mit Vinter Projekt Suzuki K 50

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Jo den blå der ligner den han havde på en prik :(y) ,,,, din røde der bliver også et fint exemplar af Suzuki

ja det er lidt træls hvis gearkassen er for svag i godset,,, men tror nu at alle mærker har en svaghed et eller andet sted,,, men det er vel det som gør at de bevare deres charme,,, og at vi gl. nørder gider og bruge tid på dem,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Mit Vinter Projekt Suzuki K 50

Indlæg af Stub »

tak jeg ved så ikke helt endnu om den bliver blå , rød eller sort ,, maleren lovede at male den i den farve han kunne matche bedst af dem og sidekasserne er lige meget for de er alle sorte med klistermærker på i den tank farve der hører til knallerten ,,, mem du har ret i at de fleste mærker har sine fejl og mangler

ja jo mere vi nørde jo sjoverer bliver det ,, jeg tager også gerne mod råd fra folket her inde om orginalitet ,, specielt om K 50 for der er ikke ret meget tilgængelig matriale om dem og hvilke detaljer de er født med

Mvh Stub
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Mit Vinter Projekt Suzuki K 50

Indlæg af Stub »

så fandt jeg det rigtige svinghjul og monteret motorskjolde , horn og kædeskærm som desvære ikke er af de pæneste ,,, men den kan bruges til jeg finder en pænere
Vedhæftede filer
forumBillede 120.jpg
forumBillede 120.jpg (88.11 KiB) Vist 13022 gange
forumBillede 123.jpg
forumBillede 123.jpg (75.51 KiB) Vist 13022 gange
forumBillede 129.jpg
forumBillede 129.jpg (85.21 KiB) Vist 13022 gange
Brugeravatar
Stillads
Junior knallert
Indlæg: 44
Tilmeldt: tors 23. jul 2009 21:24
Kontakt:

Re: Mit Vinter Projekt Suzuki K 50

Indlæg af Stillads »

Det ser rigtigt godt ud det du har nået ind til videre. Angående knallerterne kan jeg fortælle at den 74'er 3 gear jeg havde i sin tid, løb 45, og jeg havde kun finjusteret dysningen af den og gearet den 1 tand foran. Hvis der er nogle der kender til bakken ved Zoo i København, kan jeg fortælle at den gik opad med 30 km/t, og nead (gyser) med 75 km/t, det var aldrig sjovt at bremse hvis lyskrydset nåede at blive rødt, for bremserne var, mindre effektive ved den hastighed.
Hold nallerne fra roterende dele ;-)

Nu virkelig multikulturel

Østrisk, italiensk japaner ejer ;)
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Mit Vinter Projekt Suzuki K 50

Indlæg af Stub »

Hej Stillads .

Mange tak ,, jeg glæder mig til at prøvekøre den for jeg har aldrig haft en før og jeg har hørt at de trækker godt op af bakkerne

Mvh Stub
Brugeravatar
Stillads
Junior knallert
Indlæg: 44
Tilmeldt: tors 23. jul 2009 21:24
Kontakt:

Re: Mit Vinter Projekt Suzuki K 50

Indlæg af Stillads »

Hvordan går det med dit projekt ?
Hold nallerne fra roterende dele ;-)

Nu virkelig multikulturel

Østrisk, italiensk japaner ejer ;)
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Mit Vinter Projekt Suzuki K 50

Indlæg af Stub »

Hej Stillads

Det står lidt stille nu da jeg er ved at tune og færdig bygge en motorcykel og så vil synshallen oven i købet gerne se min bil :whew ,, de må tro at jeg har 10 arme og kan være 2 forskællige steder på en gang ,, he he :hihi

men jeg mangler også lidt stumper til min K50 så der går lidt endnu inden at jeg får den lavet færdig men jeg skal nok oploade billeder så snart at jeg kommer videre
Jan Korsgaard
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: søn 13. jan 2013 17:59
Kontakt:

Re: Mit Vinter Projekt Suzuki K 50

Indlæg af Jan Korsgaard »

jeg har selv været igang med at renovere en k50, har taget første tur på den idag :) hvordan ser det ud med dit projekt efterhånden?
nuværende knallerter:

Yamaha fs1 4 gear 1975 K1 (under opbygning)
Suzuki K50 B 1977 4gear
Sachs bonnie automatic 1969
Sco Racer 3gear (under renovering)
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Mit Vinter Projekt Suzuki K 50

Indlæg af Stub »

Hej Jan .
Jeg er ikke kommet så meget videre da jeg mangler lidt stumper endnu og så har vi haft et dødsfald i familien som har sat det hele lidt på pause men jeg er så småt gået i gang igen ,, jeg er bla ved at gøre min FS1 klar til at køre sommeren i møde .

Mvh Stub
Besvar

Tilbage til "Asien"