Honda Amigo PF 50

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Honda Amigo PF 50

Indlægaf strynboen » søn 18. apr 2010 19:00

hej der er mærker på knast tand hjulet..mener at de skal være ud for de 2 knaster i det runde hul øverst oppe,,når svinghjulet står på overste død punkt,,på honda er det standset et rundt mærke i tandhjulet,,ved ikke helt med kinesere,,,
ellers skal den stå hvor begge ventiler på et kort tidspunkt overlapper hinanden..kan se ud til at de 2 styre knaster sidder ned af i din motor,,så tjek for et mærke i topstykket ,der er nok hugget et hak..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Honda Amigo PF 50

Indlægaf Poul-Erik A. » søn 18. apr 2010 22:51

Med hjælp fra Jer her på Forum, fik jeg mod til at fortsætte adskillelsen og her fandt jeg noget som er et foto værdigt :shock: Skruen stammer nok fra chockerspjældet, der er væk... og min mistanke til udstødningsventilen holdt stik, for den kan ikke lukke helt :?
April 2010 001.jpg
April 2010 001.jpg (46.45 KiB) Vist 4089 gange
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6592
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Honda Amigo PF 50

Indlægaf Morten - Webmaster » man 19. apr 2010 08:00

:lol:

Det var vist godt den blev skilt ad :mrgreen:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Yamaha FS1 DX '78 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Honda Amigo PF 50

Indlægaf strynboen » man 19. apr 2010 15:16

du kan godt rette ventil stammen hvis den er blevet skæv,,men prøv med lidt slibe pasta og se om den sliber blankt overalt
det er typisk kina,,med dårlige gevind,,og elendige låsninger af møtrikker og skruer,,nok den største svaghed,,efter dårligt lednings net..med løse forbindelser,,og fugt skader på stikkene og kabler..selve motorene plejer faktisk at køre fint

kan du ikke tage et billede fra siden..der skulle vist være kugle leje,,som støtte leje i knast træk siden,,imodsætning til de gamle honda motore hvor knasten kørte direkte i topstykket,,,med slidskader til følge..kunne også godt tænke mig at se knast tandhjulets mærker,,,har ikke hafr skildt en kineser motor af,,mine køre faktisk hele tiden..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Honda Amigo PF 50

Indlægaf Poul-Erik A. » man 19. apr 2010 18:10

Hej Lars.

Jeg har skrabt skaden væk med en Nitto kniv og du har ret i det med lejerne og ja - allerede nu er flere kabelsko faldet af og startkontakten skal trykkes skæv for at virke...
April 2010 002.jpg
April 2010 002.jpg (40.53 KiB) Vist 4072 gange
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Honda Amigo PF 50

Indlægaf strynboen » man 19. apr 2010 18:58

hej kugle lejer i begge ender,,det er en stor forbedring,,jeg har set mange slidte topstykker og blå knaster,,de har vist også forbedret olie pumpen..de kinesere..kunne sgu godt finde på at sætte sådan et topstykke på min gamle honda,,hvis det orginale skulle blive snuppet..

jeg har pillet hele el nettet af knægtens atv..og genop bygget med 1,5,kvadrat kabler,,og stærkere knapper fra traktore..
den fik også 2, 6 volts rs batterier, i serie,, som var tiltænkt mine knallerter,,,øv,,da jeg kom til at lade hele natten med 3 amp...så smeltede batteriet....det tog en hel dag, at opbygge det nye lednings net,da diagrammet var på kinesisk..men fandt ud af lade kredsen og tændings cdi"en..med stop knap..så var det bare at forbinde start relæet..hvis du mangler kan jeg scanne diagrammet,,og mine notater..så kan du spare 4 timer..ha ha :lol:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 771
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Honda Amigo PF 50

Indlægaf Toke » man 19. apr 2010 19:57

strynboen skrev:hej kugle lejer i begge ender,,det er en stor forbedring,,jeg har set mange slidte topstykker og blå knaster,,de har vist også forbedret olie pumpen..de kinesere..kunne sgu godt finde på at sætte sådan et topstykke på min gamle honda,,hvis det orginale skulle blive snuppet..

jeg har pillet hele el nettet af knægtens atv..og genop bygget med 1,5,kvadrat kabler,,og stærkere knapper fra traktore..
den fik også 2, 6 volts rs batterier, i serie,, som var tiltænkt mine knallerter,,,øv,,da jeg kom til at lade hele natten med 3 amp...så smeltede batteriet....det tog en hel dag, at opbygge det nye lednings net,da diagrammet var på kinesisk..men fandt ud af lade kredsen og tændings cdi"en..med stop knap..så var det bare at forbinde start relæet..hvis du mangler kan jeg scanne diagrammet,,og mine notater..så kan du spare 4 timer..ha ha :lol:


Du skal bare ha' en ombytter hos Erik, han har nogle han selv har renoveret, så de køre med lejer.. :)
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Honda Amigo PF 50

Indlægaf strynboen » man 19. apr 2010 20:11

he he jeg kan da selv udbore til lejer...og købe en kina knast og stoppe i :lol: :lol: :D intet er umuligt for en maskin arbejder..hvis han har tid nok...det har jeg så ikke :? :?
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 771
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Honda Amigo PF 50

Indlægaf Toke » man 19. apr 2010 20:44

Korrekt. Man kommer langt med et rodehoved :)
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961

Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6592
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Honda Amigo PF 50

Indlægaf Morten - Webmaster » man 19. apr 2010 21:59

i kan få et rodehoved billigt hos moster :lol:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Yamaha FS1 DX '78 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Honda Amigo PF 50

Indlægaf Poul-Erik A. » tirs 20. apr 2010 21:33

Jeg har i dag rettet indsugningsventilen op og derefter samlet motoren - og den kører... Tilbage er stadig flere løse forbindelser og JA TAK Lars til et diagram, hvis det er nemt at scanne ? Jeg prøvede at følge strømmen, der bliver til en sort ledning efter tændingslås :? I et andet multistik faldt eet af stikbenene af, så der er nu 2 tomme pladser at vælge imellem :?
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4275
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Honda Amigo PF 50

Indlægaf nielsfup » ons 21. apr 2010 20:44

Morten - Webmaster skrev:i kan få et rodehoved billigt hos moster :lol:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Honda Amigo PF 50

Indlægaf strynboen » ons 21. apr 2010 20:56

hej poul erik,,man kan dele systemet op i en tændings del og en lade del..ensretteren er den blok af alu med køleripper og cdi,,en er den plastic kasse som er gummi ophængt,,fremme ved styr kronrøret..hvis det er en atv
mener at stop knappen er en bryde kontakt,,men jeg finder lige diagrammet,,så du kan få nogle farver på ledningerne
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Honda Amigo PF 50

Indlægaf Poul-Erik A. » tors 22. apr 2010 15:34

Jeg ved dog ikke hvad betegnelsen ATV dækker over, men her er lige et foto. Ejeren påstår desuden, at der er en dødmandsordning på den, men det tror jeg er en forberedelse på blinklys, der så bare er sløjfet i yderpunkterne og en grøn i midten ? Men for pokker så mange løse forbindelser der er... og stelledningen forgrener sig til mange grønne ledninger :shock:
April 2010 003.jpg
April 2010 003.jpg (43.51 KiB) Vist 4022 gange


..og så de løs-spændte skruer som til chockerspjældet... :shock:
April 2010 004.jpg
April 2010 004.jpg (35.75 KiB) Vist 4022 gange
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

CrazyCatman
Fuldblods knallert
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Re: Honda Amigo PF 50

Indlægaf CrazyCatman » tors 22. apr 2010 17:14

Poul-Erik A. skrev:Jeg ved dog ikke hvad betegnelsen ATV dækker over
All Terrent Viechle (jeg ønsker mig en ny staveplade i julegave).

... jeg har faktisk for nyligt købt mig en PF50E Amigo :) (Hvis du kender nogle steder hvor man kan købe reservedele må du meget gerne sende mig en besked :)
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1983 Yamaha FS1-S (Matchnummer)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1965 KMZ K-750M
1977 Yamaha RD350 B (351)
1994 Yamaha RD350 R (4CE)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Honda Amigo PF 50

Indlægaf strynboen » tors 22. apr 2010 17:23

hej de er lige magen til min,,90cc..der er ikke blinklys ,forberedelse,,men de har tit en fjernbetjænings dødmands knap..
der er også en på styret hvor man kan sætte en snøre om armen så den stopper når piloten ryger af..de stel ledninger er grønne der er mange samlet i et stjerne punkt,,der er minus til stel..men alt det el er lige til at hive af,,det er virkeligt dårlig
Vedhæftede filer
001.jpg
001.jpg (201.76 KiB) Vist 4019 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Honda Amigo PF 50

Indlægaf strynboen » tors 22. apr 2010 17:28

hej prøv dax erik i holstrobro..gå ind på 4 stroke.dk,,der har han mange indlæg..han har skaffet mig tandhjul og kæde til pf 50 amigo
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Honda Amigo PF 50

Indlægaf Poul-Erik A. » tors 22. apr 2010 20:24

Tak for forklaringen Mr. Yuri og for diagrammet Lars. Jeg kan godt se, at der må være en "killer" ordning i stedet for blinklys, men ikke lige hvordan det skal virke i praksis. Ved nærmere eftertanke tror jeg der var en sort ledning, der var knækket i bundtet og den skal måske forbindes til sløjfen ?
Jeg undrer mig dog også omkring startrelæet, for på diagrammet er det minus-styret, men i praksis plus-styret ? Det opdagede jeg ved at følge kredsløbet med en spids polsøger. :wink:
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Honda Amigo PF 50

Indlægaf strynboen » fre 23. apr 2010 08:07

hej det er jo bare et spørgsmålhvordan du forbinder start relæet og kontakten,,jeg har lavet min + styret..med en traktor forvarmer knap fra grene,,den kan tage 15 amp,,og er med støv hætte,,har også en træk kontakt som giver tænding,,den går direkte på batteri..via sikring..og tager både cdi og start knap,,lys har jeg taget fra,,i denne omgang..det er et kæmpe arbejde !!!!

ps dette diagram er den rå atv direkte som den er fremstillet,,der er så senere hængt en del tyveri alarmer ,,,fjernstyret stop knap..nødstop og andre billige elendige ting på..men det er et godt udgangs punkt for en total renovering
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Honda Amigo PF 50

Indlægaf Poul-Erik A. » lør 1. maj 2010 23:04

Nå, men konfirmanden (der også ejer ATV'en) fik så bl.a. denne crosser i gave af familien - men allerede samme aften fik han motorstop og det viste sig, at flere lednings-samlinger var faldet fra hinanden. Jeg spurgte ejeren om han ikke ville reklamere over den i henhold til købeloven, men familien havde købt den som en demonstrationsmodel - og som beset :shock: så dermed kun "fortovs-garanti" (ingen garanti) !!!
Loddekolben frem o.s.v. :?
April 2010.jpg
April 2010.jpg (47.17 KiB) Vist 3985 gange
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)


Tilbage til "Asien"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron