Honda Amigo PF 50
Re: Honda Amigo PF 50
ha ha det er som dengang min far købte en belarus,,såkom alle der der havde sådan en farende,,da de opdagede jeg kunne reparere dem..pas nu på at du ikke får fyldt hele værkstedet,,det er alså et langvarigt arbejde at fejlfinde..du skal også have yamahaen klar til træf...jeg har lige prøvekørt min..efter tændingen igen svigtede..havde ellers igen monteret en kondensator nede op ankerpladen,,,men den er nu flyttet op i stellet igen,igen..jeg kørte med 2 tilsluttet samtidig efter odense,,men den defekte,,ødelagde det for den gode så nu er den endelig pillet ud
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Honda Amigo PF 50
Jamen du har ret, de unge mennesker spørger skam også pænt om prisen og der har jeg nævnt f.eks. en flaske rødvin - og så kommer de med 2 flasker... såe.
Jeg husker også Belarus som en stærk russer, der i 70'erne var velegnet til sneploven på de små biveje, da min morbror havde den lokale maskinstation. Samme tid som den lille Deutz D15 med 6 volt, som jeg har prøvet at finde igen.
Yamaha'en har lige fået en ny kæde på i aftes og burde være køreklar efter en gang vask.
2 kondensatorer parallel : Ja, hvis den ene bliver dårlig, vil den nok også trække den anden med sig...
Jeg husker også Belarus som en stærk russer, der i 70'erne var velegnet til sneploven på de små biveje, da min morbror havde den lokale maskinstation. Samme tid som den lille Deutz D15 med 6 volt, som jeg har prøvet at finde igen.
Yamaha'en har lige fået en ny kæde på i aftes og burde være køreklar efter en gang vask.
2 kondensatorer parallel : Ja, hvis den ene bliver dårlig, vil den nok også trække den anden med sig...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Honda Amigo PF 50
Jeg tvivler da på han kan undsige sig reklamtionsretten på den måde
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Honda Amigo PF 50
Det mere jeg spørger til købet, indrømmer familien så at ha' købt 2 stk demo. modeller til små penge i Silkeborg og dermed accepteret "som beset" og jeg forestiller mig, at stilstanden har fået batteriet til at danne tæring og derved er selv den kraftige kabelsko tæret. Der var smurt silicone på polerne - måske for at sløre tilstanden ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Honda Amigo PF 50
Sidste nyt om "Dirtybiken" med hængende skivebremser i bag : Jeg har haft hovedcylinderen lukket op og kunne konstatere at der ikke svar snavs i det lille hul mellem beholder & stempel - men jeg har dannet mig en teori om, at i "hviletilstand" er justeringen for "stram" således at det lille hul i varm tilstand er blokeret af stemplet og overtrykket/overskuddet ikke kan cirkulere tilbage i beholderen ?
Der er ganske vist en justering på stangen mellem pedal & stempel, men den er allerede løsnet max. og når unbracoskruen fjernes, smutter stangen også yderligere ca 5 mm. ned.. Lyder min teori helt tosset - eller...?
Skal udluftnings-skruen ikke også sidde som det øverste punkt på hjulcylinderen ? Da vi havde udluftet i adskillige minutter - og stadig ikke kunne få tryk på, prøvede vi at løsne banjobolten - og der kom luft
Ydermere er holdbarheden omkring bremserne dårlig, for opspændengen til hovedcylinderen var knækket 2 steder og da vi testede i aftes bøjede bremsepedalens øje, der forbinder stangen (delvis som på Thansens pedaler)
Samtidig er batteriet samt ophænget tabt....
Der er ganske vist en justering på stangen mellem pedal & stempel, men den er allerede løsnet max. og når unbracoskruen fjernes, smutter stangen også yderligere ca 5 mm. ned.. Lyder min teori helt tosset - eller...?
Skal udluftnings-skruen ikke også sidde som det øverste punkt på hjulcylinderen ? Da vi havde udluftet i adskillige minutter - og stadig ikke kunne få tryk på, prøvede vi at løsne banjobolten - og der kom luft
Ydermere er holdbarheden omkring bremserne dårlig, for opspændengen til hovedcylinderen var knækket 2 steder og da vi testede i aftes bøjede bremsepedalens øje, der forbinder stangen (delvis som på Thansens pedaler)
Samtidig er batteriet samt ophænget tabt....
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Honda Amigo PF 50
ja der er en del arbejde på de kinesere,,de taber kæderne..revner i stellet,,osv,,,jeg har drejet nogle nylon ruller..som er fjeder belastet,,som kæde strammer,,så køre det igen..men prisen er jo 10 gange billigere..end anderkendt japanere...
jeg overvejer dog nu at finde en kvalitets crosser ..så hvis nogen har en 80 kava eller honda..eller til nøds yamaha..må i sige til ha ha det var bare for at vække jer søndag morgen,,,lykkeds det
tror din teori er helt ok,,med bremse hoved cylenderen,,har haft samme problem..som forsvandt ved at justere helt sammen på afstands pinden...
jeg overvejer dog nu at finde en kvalitets crosser ..så hvis nogen har en 80 kava eller honda..eller til nøds yamaha..må i sige til ha ha det var bare for at vække jer søndag morgen,,,lykkeds det
tror din teori er helt ok,,med bremse hoved cylenderen,,har haft samme problem..som forsvandt ved at justere helt sammen på afstands pinden...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Honda Amigo PF 50
Jeg har haft en Aprillia Sonic i hænde adskillige gange efterhånden og den har haft meget slør i styretøjet og forrige gang spændte jeg det til - men så kom den til at gå stram i stedet, men så foreslog jeg at undersøge det nærmere og da jeg endelig kom ind til det kildne punkt, forstod jeg hvorfor...
Jeg vil gerne dele synet med Forum og forstår ikke, at en sælger vil være det bekendt ? Den øverste ring forneden var i 2 dele og kugle-resterne minder mest om de små Lakritol'er man kunne få i metalæsker engang (måske endnu).
Jeg vil gerne dele synet med Forum og forstår ikke, at en sælger vil være det bekendt ? Den øverste ring forneden var i 2 dele og kugle-resterne minder mest om de små Lakritol'er man kunne få i metalæsker engang (måske endnu).
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Honda Amigo PF 50
du får altid det gode job...der må have været vand i kronrøret..eller har den været i havnen engang..med al den rust..og knuste kugler
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Honda Amigo PF 50
Ja faktisk og de øverste kugler/lejeskåle var OK, så teorien om havnen har faktisk også strejfet mig... Kan du huske Lakritol i de blå/sølvfarvede æsker Lars ? Jeg husker den fra min far, hvor det - sammen med pibe & tobak - var en selvfølge i lommerne.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Honda Amigo PF 50
ja husker godt de små stærke kugler..min farfar havde dem altid...i 1973
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen