Suzuki dm50 Forgaffel sidder fast

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
oliverkempel
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: man 17. dec 2018 15:01
Kontakt:

Suzuki dm50 Forgaffel sidder fast

Indlæg af oliverkempel »

Hej allesammen! :)

Jeg har for nyligt købt mig en dm50'er og er nu begyndt at sætte den istand. Alting gik godt indtil jeg nåede til forgafflen hvor jeg opdagede at den ikke bevægede sig. jeg tog den derfor fra hindanden og opdagede det kun var den ene der ikke kunne bevæge sig. Jeg skilte alt hvad jeg kunne fra hindanden (Fjeder, afstandstykke osv.) og opdagede at det var ret rustent. Jeg tror det må være fordi der er kommet vand ind i selve støddæmperen. jeg har prøvet at lade den stå med både wd-40 og olie omkring stangen og jeg kan stadig ikke bevæge den en millimeter :/ Er der nogen der har en ide om hvad jeg kunne gøre? Eller nogen der har været udsat for det samme?

Venlig hilsen Oliver
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1585
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Suzuki dm50 Forgaffel sidder fast

Indlæg af knallert »

jeg har købt en gasdåse brænder i biltema..den er god til at løsne rustne dele...og få olie /caramba til at trænge ind..man skal self passe på ikke at smelte plastic..men nogle gange skal det hele jo skiftes...gasdåserne koster kun 17 kr..men holder alligevel længe..er stadig på den første dåse..har loddet og løsnet en masse ..så det virker...ofte er rørene bøjet..og derfor fastklemt..og derefter rustet totalt sammen..
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Asien"