Knuds projekt reparation af suzuki k50
: tirs 12. jun 2018 20:28
Jeg har kastet mig over istandsættelse af en suzuki K50
Den er købt som et ufuldstændig projekt hvor kun meget lidt er lavet.
Ejeren har efter købet, skilt den ad og sendt stellet til pulverlakering, tank og sideskjolde er malet i en rigtig pæn metallic blå. Motor ville ikke starte og knaldede helt vildt, mistanke var at der ikke var et fungerende tændings system.
Først samlede jeg el helt fra bunden, intet var rigtigt og et uoriginalt ledningsnet gjorde ikke sagen nemmere. Der blev tilføjet stel ledninger alle steder fordi stellet er pulverlakeret.
Topstykket var monteret med et ukorrekte tændrør i et topstykke med defekt tændrørs gevind.
Jeg skiftede efter aftale med ejeren topstykket til et uoriginal nyt yamaha og et nyt NGK tændrør.
Hurra! Så startede motor som var den genopstået...
Men så opdager jeg at der er næsten een omgang slør mellem indgangs og udgangs aksler på gearbox efter koblingen var afmonteret.
WTF?
Efter aftale med ejeren har jeg købt en brugt men helt fin gearkasse.
Jeg har bestilt pakninger og diverse små dele, ejeren vil dreje nye skiver til et flad-leje i koblingen og til kick starter. Kickstarter var samlet forkert og derfor går kickstarter arm ikke retur.
Nu skal motor så afmonteres og skilles ad, renses og den nye gearkasse skal renses. Derefter starter så genopbygning af motor, gevind skal renses og der kommer nye skruer i, der var anvendt unbraco, føj!
Den tidligere ejer har skiftet indsugnings studs så den er uplumberet, med den nye uoriginale cylinder der er portet fra fabrikken, er den særdeles livlig.
Der kommer billeder..
Den er købt som et ufuldstændig projekt hvor kun meget lidt er lavet.
Ejeren har efter købet, skilt den ad og sendt stellet til pulverlakering, tank og sideskjolde er malet i en rigtig pæn metallic blå. Motor ville ikke starte og knaldede helt vildt, mistanke var at der ikke var et fungerende tændings system.
Først samlede jeg el helt fra bunden, intet var rigtigt og et uoriginalt ledningsnet gjorde ikke sagen nemmere. Der blev tilføjet stel ledninger alle steder fordi stellet er pulverlakeret.
Topstykket var monteret med et ukorrekte tændrør i et topstykke med defekt tændrørs gevind.
Jeg skiftede efter aftale med ejeren topstykket til et uoriginal nyt yamaha og et nyt NGK tændrør.
Hurra! Så startede motor som var den genopstået...
Men så opdager jeg at der er næsten een omgang slør mellem indgangs og udgangs aksler på gearbox efter koblingen var afmonteret.
WTF?
Efter aftale med ejeren har jeg købt en brugt men helt fin gearkasse.
Jeg har bestilt pakninger og diverse små dele, ejeren vil dreje nye skiver til et flad-leje i koblingen og til kick starter. Kickstarter var samlet forkert og derfor går kickstarter arm ikke retur.
Nu skal motor så afmonteres og skilles ad, renses og den nye gearkasse skal renses. Derefter starter så genopbygning af motor, gevind skal renses og der kommer nye skruer i, der var anvendt unbraco, føj!
Den tidligere ejer har skiftet indsugnings studs så den er uplumberet, med den nye uoriginale cylinder der er portet fra fabrikken, er den særdeles livlig.
Der kommer billeder..