Suzuki Dm50 problemer

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Suzuki Dm50 problemer

Indlæg af Viggotd »

Igår rodede jeg med nogle ledninger på min samurai for at få mit blinklys til at virke, og dagen efter kan jeg ikke få den til at holde tomgangen uden at den prutter og sprutter, og hvis man giver den gas så går den ud.Uanset hvordan jeg indstiller skruerne på karburatoren og bruger choker, så virker det ikke. Jeg ved ikke om der muligvis er en sammenhæng mellem ledningsnettet og problemet, men hvad kan det være? Det skal siges at den normalt intet problem har med at køre og holde tomgangen.
Brugeravatar
kalbaek
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 28. nov 2011 14:48
Kontakt:

Re: Suzuki Dm50 problemer

Indlæg af kalbaek »

Hej. Det problem oplevede jeg på min Yamaha. Men der hjalp det ikke at pille blinklys og det andet el, af igen.

Af en eller anden årsag var min kondensator død, så når den fik omdrejninger døde knallerten. Jeg skiftede platiner til originale i samme ombæring og så var der liv i yamsen igen. Og den kører med de samme dele endnu.

Der er dog også den mulighed at dit ledningsnet laver stel er sted efter du har tilsluttet/redigeret blinklyset.

Har den kørt fint tidligere? Ellers prøv lige de her ting.

1. Virker blinklyset uden/med motoren i gang?

2. Hjælper det at afbryde forbindelsen til alt, undtagen tænding. (Hvis det er rimelig nemt at prøve. Jeg kender ikke samlemetoden i en dm50)

3. Åben indtil svinghjulet og se platinerne og start motoren. Er der kun få sporadiske lyn derinde, eller er der 70' disko. Hvis der er masser af gnister skal platiner og kondensator skiftes.


Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Suzuki Dm50 problemer

Indlæg af Jensmc »

Hej.
Jeg har selv en Samurai. Fint og behageligt køretøj.
Knallerten har elektronisk tænding, så glem platiner/kondensator mv.
Det kan kun være noget tændingsmæssigt, tror jeg.
Check om alle farver passer overens i samlinger. Hvis du f.eks. har koblet en pære på tændings forsyningsspolen, vil gnisten blive så svag, at den ikke kan slå igennem. Er tændspolen ordentlig fastgjort? Er noget byttet ved stikkene i tændingslåsen? Mener dog det er multistik, så det er nok ikke der. Det kan næsten kun være en svag gnist.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
kalbaek
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 28. nov 2011 14:48
Kontakt:

Re: Suzuki Dm50 problemer

Indlæg af kalbaek »

Jeg var faktisk ikke klar over den havde elektronisk tænding. Har K50'eren også det?
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Re: Suzuki Dm50 problemer

Indlæg af Viggotd »

Intet af ovennævnte har hjulpet på problemet, dog kan den godt tage tomgangen fint i nogen tid indtil den så pludselig går ud. Når man giver den gas svinger den op og ned i omdrejningstal indtil den også går ud. Har skruet på karburatoren og kigget på diverse ledninger, men kan ikke løse problemet
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Suzuki Dm50 problemer

Indlæg af claus olieklud »

hej... du er dælme også svær at hjælpe, du starter hele tiden en ny tråd om den samme knallert.
ved at skrive videre i en og samme tråd kan folk læse historik og derved forbedre deres svar, den mulighed splitter du fuldstændig ad med dine mange forskellige tråde om samme problemfyldte knallert.

du burde også havde vist lidt billeder undervejs, jeg mener at du på et tidspunkt skrev at nu har du renoveret motoren, det så vi aldrig et eneste billede af... desuden hvis man kan renovere sådan en motor, ja så har man så meget kendskab til tingene at man forstår forskel på at køre tyndt eller køre tykt, og dermed meget nemt kan hjælpe sig selv med selvdiagnose af fx karburatorproblemer vs tændingsproblemer.

jeg føler lidt at det er håbløst at bruge tid på at skrive en hel roman til dig i forsøg på at hjælpe dig, du bruger for lidt tid på at skrive et ordenligt svar tilbage hvor du redegører for hvad du har gjort med din knallert for at komme problemet til livs.

jeg mener kun det jeg skriver venligt.

hilsen olieklud
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Suzuki Dm50 problemer

Indlæg af knallert »

thek at tændings cdi/styrebox får stel..hvis den ikke har en god stel..vil den ikke give stel/jord forbindelse..oig det vil forhindre tændspolen at fungere rigtigt..har du pillet en øje lednings sko af et sted..de er til stel forbindelse..og skal alle være spændt fast på metal...så hvis sådan en kabelsko svæver rundt ledningsmylderet er det nok dit problem...eller er hele boxen stel forbundet...så skal den være skruet godt faST..DA DEN måske ER ELEKTRISK LEDENE..UPS capslock..gider ikke at rette det..
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Asien"