Side 1 af 1

Suzuki Dm50 studs afmontering

: fre 23. dec 2016 23:05
af Viggotd
Hvordan får man studsen af? Jeg kan simpelthen ikke få den af.

Re: Suzuki Dm50 studs afmontering

: lør 24. dec 2016 09:42
af 12V
Propperne skal fjernes, bor et hul ind gennem siden og vip dem ud. Eller bor et gevind i toppen og træk dem ud med et gevind og møtrik.
Derefter finder du et par knækbolte som du ikke kan skrue ud lige med det samme. Hovedet skal bores af, eller anden kreativ metode.

Så er studsen af, men der er ikke noget at komme efter derinde. Så spørgsmålet er om det er bøvlet værd? Du skal have en god grund :-)

Re: Suzuki Dm50 studs afmontering

: lør 24. dec 2016 10:02
af Jensmc
Jeg har vist en boret cylinder liggende. Vi kan jo bytte.

Re: Suzuki Dm50 studs afmontering

: lør 24. dec 2016 10:51
af Viggotd
Du snakker om propper, men i min studs sidder der kun to skruer? Min onkel har tidligere haft skilt motoren ad og af en eller anden grund sidder plomben løst derinde, så det er bare at pille studsen af og fjerne plomben.

Re: Suzuki Dm50 studs afmontering

: søn 25. dec 2016 15:50
af Viggotd
Skruerne rokker sig ikke, når man prøver at skrue dem ud

Re: Suzuki Dm50 studs afmontering

: tirs 27. dec 2016 17:48
af Viggotd
Er man nødt til at afmontere hele motoren fra stellet, for at få skruerne ud?

Re: Suzuki Dm50 studs afmontering

: tirs 27. dec 2016 17:50
af kreidlerhansen
Du kan nøjes med at afmontere cylinderen.

Eller rettere, du skal afmontere cylinderen. ;)

Re: Suzuki Dm50 studs afmontering

: ons 28. dec 2016 15:24
af Viggotd
Hvorfor er det nødvendigt at afmontere cylinderen?

Re: Suzuki Dm50 studs afmontering

: ons 28. dec 2016 16:41
af kreidlerhansen
Så kan du komme til at fjerne boltene til studsen, hvadenten der skal bores, brækkes, svejses, skrues, hamres eller drejes.

Det er reelt ikke indsatsen værd, må jeg hellere påpege; der skal laves forholdsvis meget om på cylinderen + udstødningen skal skiftes + karburator og studs skal byttes ud med noget mere potent, førend den begynder at flytte sig.


Det er nok en af de mest velkørende 2g knallerter fra dengang, i lovlig udgave. Og den er skidt at tune på.