Samurai Dm50 problemer

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Samurai Dm50 problemer

Indlæg af Viggotd »

Igår var jeg lige ude og lufte min samurai, da jeg ikke kunne få den over de 20-25 km/t og den ikke kunne trække nogen bakker. Jeg kørte den efterfølgende hjem og bemærkede at gearolien dryppede fra gearkassen. Kan det være det, som gør det og er det svært at lave? :?
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Samurai Dm50 problemer

Indlæg af knallert »

prøv at stikke næsen i olien..er der bensin i gear olien..er olie standen over mærkerne??..
hvis det kommer ud fra en aksel..skal simmeringen skiftes..ret nemt....er det blok delene som drypper ud i samlingerne i midten af motoren..skal motoren splittes i halvdelene..er det yderskjoldet..kan man nøjes med pakningen i skjoldet
vask motoren..og blæs den helt tør
kør en tur..og find presis hvor den lækker(kan være flere steder)..evt tag nogle billeder.
..vi gætter i blinde uden billeder
strynboen på test profil
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Re: Samurai Dm50 problemer

Indlæg af Viggotd »

Olien ser ud til at dryppe lidt bag bundproppen som vist på billederne
Vedhæftede filer
IMG_0163.JPG
IMG_0163.JPG (563.24 KiB) Vist 7547 gange
IMG_0164.JPG
IMG_0164.JPG (514.3 KiB) Vist 7547 gange
IMG_0166.JPG
IMG_0166.JPG (542.8 KiB) Vist 7547 gange
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Samurai Dm50 problemer

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... farven på olien er helt forkert, det ser ud til der er masser af vand i olien.

hilsen olieklud
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Re: Samurai Dm50 problemer

Indlæg af Viggotd »

Hvordan kan der være kommet vand i olien?
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Samurai Dm50 problemer

Indlæg af claus olieklud »

hej igen... i gamle dage var der et lille trick hvis man var lige ved at løbe tør for benzin og man ikke havde så langt hjem - man skulle simpelthen pisse i tanken, så kunne knallerten lige klare de sidste par kilometer.

hvis så olien ikke har været skiftet siden 1987 ? ja så kan du godt regne ud hvordan olien ser ud ikk`

hilsen olieklud
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Re: Samurai Dm50 problemer

Indlæg af Viggotd »

Jeg har skiftet olien 2 gange på det seneste efter den er løbet ud, så den er ikke fra 1987
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Samurai Dm50 problemer

Indlæg af knallert »

det er vel det laveste punkt ..den drypper fra..så olien løber et stykke ned af mototen ..før det danner dråber og falder ned.så selve utætheden er et andet sted..og blandes nok med regnvand siden det ser ud som det gør...du må kunne tørre motoren helt ren..og se hvor det kommer ud..
strynboen på test profil
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Samurai Dm50 problemer

Indlæg af knallert »

en pakning på olie prop aftapnings (skruen()..ofte er der en alu eller kobber pakning..men ofte vil en fiber skive tætne bedre...man må ikke overspænde momentet på skruen..så revner motoren i støbningen/gevindet..der skal strammes..men ikke mosles
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Asien"