Blinklys samurai dm50

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af Viggotd »

Mener du at jeg ville kunne bruge dette blybatteri, hvis bare jeg lodder ledningerne på og justerer lidt, så det passer ind i knallerten?: https://www.thansen.dk/elektronik-mobil ... 156714472/
Eller er dette nye syrebatteri også en mulighed, selvom det vel lækker?: http://west-import.dk/batterier-paerer- ... 2a-3-p1311

Problemet er bare at jeg ikke har mulighed for at få batteriet opladet, men så tror du at jeg kan få opladet det hos en lokal bil,cykel eller elektro forhandler?
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af Viggotd »

Inde på akkumulator.dk har jeg fundet præcis samme type batteri, som det originale til kun 99 kr. og der kan man også få det opladet og klargjort for 30 kr.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af knallert »

30 kr..for at fylde vand/syre på)..og lade 1/2 time....tja ok hvis du ikke kender en som kan gøre det gratis for dig..
det er vel ok..er fragten gratis./eller kan du afhente det.ellers er den også en faktor..
sidst jeg skulle starte et batteri ..måtte jeg købe 1 lit batt syre,,,, det var engang gratis..men i dag tager de 70 kr for en dunk..det ene med det andet....

men et batteri til ca 130..er også en forbedring i forhold til det første du fandt til 348.50

men hvis du skrev din ca adresse i dine avatar..kunne folk byde ind og hjælpe dig med opladeningen..men vi ved ikke hvor i landet du bor..
jeg er på Langeland..og hjælper gerne i det sydfynske område..der er helt sikkert en #hjælper# i dit nærområde..hvis de bare lige kunne se hvor du cirka er...
strynboen på test profil
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af Viggotd »

Fragten er ikke helt gratis og ligger på 152 kr., men det er jeg villig til at betale, for at få det til at fungere. Jeg bor helt på Bornholm, så det er dybt nødvendigt med fragt.
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af Viggotd »

Og jeg kan ikke finde nogle bedre alternativer :))
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af knallert »

er der ikke en i området som leger med elektronik..eller radio amatør..de kender rs parts..og kan bestille batteriet....og hjælpe dig lodde ledningerne på..
jeg ved ikke om man kan søge i medlems listen og se hvem der bor på borenholm.
.måske det nemmeste er t hansen. opg så købe et som passer 100%.så kan man bare hente det i butikken..når man hælder syren på..er der ofte så meget strøm på, at tingene virker..at fylde syre på gøres med en syre måler..man suger op..og pumper det ned i batteriet..det tager nogle gange..men er den letteste måde( og billigeste),,når man ikke har alt udstyret

..men en opladening gør at det holder strømmen bedre i fremtiden..batteriet vækkes ligesom rigtig op.med første opladening..men man kan jo ikke altid få det helt optimalt
strynboen på test profil
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af Viggotd »

Jeg kender ikke just nogen som kan lave det for mig, så jeg tror, at jeg nøjes med den dyre og nemme løsning. Tusind tak for hjælpen!
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af Viggotd »

Når man piller det gamle batteri ud og sætter et nyt i, er der så noget, som er vigtigt at gøre? Jeg mener at man starter med at pille minuspolen af, ikke sandt?
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af juhl-drengen »

i teorien jo... men du behøver ikke være mere nervøs end højst nødvendigt, der er ikke airbags og lignende sjove sager der kan gå af :P

hepper dog stadig på du opgradere til mini-fladsikring glassikringerne er bare ikke specielt modstandsdygtige (og så fylder en pakke med fladsikringer bare mindre)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af Viggotd »

Jeg er lige startet ud med glassikringer, da jeg alligevel skulle lave et køb på scootershop.dk, men jeg tager ved snarest mulige lejlighed ud og finder en fladsikring. Er der noget elektronik, som kan gå i stykker hvis man fejl-afmonterer/monterer batteriet?
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af knallert »

det er minus til stel..så derfor tager man den af først..så kan man ikke kortslutte med skruetrækkeren mod stel og få gnister..tager man plus af først er der risiko for at nøglen/skruetrækker kan kortslutte..da stel kan slutte kredsen og strømmen løber gennem dit værktøj ..men knallerter er jo små stik..ikke store skruer..så ingen risiko...sikringen er jo også der for total sikkerhed..da alt strøm løber gennem den.(..på en bil er der ingen sikring på hoved strømmen til startmotoren/batteri..så risikabelt at arbejde på)


du må aldrig fejl montere polerne,,,dioderne vil kortslutte og brænde af..men der er tydelige farver på dine ledninger plus er RØD...... minus er SORT eller BLÅ..dine stik kan ikke monteres forkert ..der er han og hun stik...men thek aligevel
strynboen på test profil
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af juhl-drengen »

Viggo:

Tante fusk har mini fladsikringsholdere ;)

https://www.thansen.dk/bil/autoudstyr/e ... 939736598/
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af Viggotd »

Jeg siger mange tak, det er virkelig dejligt at få al den hjælp.
Mon ikke de har de der fladsikringer i min lokale thansen?
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af juhl-drengen »

Ifølge deres lager indikator har de 2 stk :) husk dog at få fladsikring med i rette ampere størrelse :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af Viggotd »

Ja 10A vel?
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af juhl-drengen »

Jeg kan ikke huske i hovedet hvad der står i servicemanualen (og gider hverken til at beregne på det eller slå det op) :P

Men altså hellere starte lift for lavt og så gå op :D
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af Viggotd »

Nu har jeg skiftet sikring, blinklysrelæ, pærer på blinklysene og til stor glæde konstateret at hornet nu virker ;-) Dog kan jeg ikke få blinklysene til at virke
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af knallert »

det er nok styr kontakterne...ledningerne vil gerne knække..der hvor de går ind i kontakt huset
strynboen på test profil
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af Viggotd »

Hvordan kan jeg skifte dem?
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Blinklys samurai dm50

Indlæg af Viggotd »

Nu har jeg skiftet blinklysrelæ, sikring og skiftet thansens blinklyspærer til originale 6V 10W, men jeg kan stadig ikke få blinklysene på min gamle Suzuki samurai dm50 til at virke. Tidligere virkede mit horn heller ikke, men efter jeg skiftede sikringen, så virker hornet. Nogen der kan hjælpe? :?
Besvar

Tilbage til "Asien"