Blinklys samurai dm50

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Blinklys samurai dm50

Indlæg af Viggotd »

Jeg har lige påsat nye blinklys på min gamle Suzuki samurai, men kan ikke få dem til at virke, dog fik jeg en af dem til at blinke en gang. Noget tyder altså på en løs forbindelse, men hvad skal jeg gøre for at få det fikset aner jeg ikke. Nogen der har nogle gode råd, til hvad der kan hjælpe eller hvad der er galt? Tak på forhånd
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af juhl-drengen »

Øhm...

første spørgsmål hvilke blinklys?
andet, har du billedet af forbindelserne?
tredje er det ensretter, spændingsregulator og opladt batteri på?
fjerde hvor mange volt og watt er pærerne i blinklysene på?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af Viggotd »

Det er et standard blinklyssæt købt på thansen: https://www.thansen.dk/scooter-knallert ... 040407970/
Ved godt at thansen efter sigende er noget ragelse, men jeg har ikke kunnet finde et originalt blinklyssæt nogle andre steder
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af juhl-drengen »

Altså... kan starte med at fortælle pærerne er de forkerte hvis det er dem de kom med, de leveres med 12V pærer som sikkert yder for mange watt...

Kan ikke huske om de originale er 6v-10w eller 6v-5w men vist noget i den dur (det står i service manualen) det ville jeg starte med at kigge på hvis jeg var dig... og køb andre pærer end thansens.. de har normalt meget begrænset levetid :)...
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af Viggotd »

Mange tak. Hvis jeg udskifter thansens pærer med nogle originale pærer fra scootershop.dk på 6V-8W eller 6V-10W, (hvilket er de eneste jeg kan se, at man kan få) vil du så mene at selve blinklygterne fra thansen er i orden?
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af juhl-drengen »

altså de bliver aldrig ligeså gode som de originale og levetiden på både kromen og ledningerne er ikke noget at råbe hurra for, men fungere skal de i nok

Har lige tjekket reservedels kataloget det er 6v-10w

Syntes dog stadig jeg mangler svar på den med opladt/fungerende batteri, ensretter og spændingsregulator og blinkrelæ? :)

og for en sikkerheds skyld ville jeg i dit sted lige rense stikkene i ledningsnettet ved blinkene af med bremserens og en vatpind det er flere gange set de er halv fyldt med skidt :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af Viggotd »

Jeg kan leve med at levetiden er kortere, så længe de virker. Jeg prøver lige at rense ledningsnettet en gang. Batteriet er velfungerendeog opladt, både forlygten og baglygten virker jo. Jeg har kun lige overtaget knallerten efter en anden og jeg ved ikke så meget. Jeg regner dog med at der sidder en spændingsregulator og et blinkrelæ, siden jeg fik det til at blinke én gang.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af juhl-drengen »

Ind under sideskjoldene og skyd billeder :P så skal jeg se om jeg kan spotte fornødenhederne ;)

Men den der med at "jamen både forlyset og baglyset virker jo" den holder ikke helt i retten :P lyset kører over vekselstrømmen og ikke batteriet (men om den kører over batteriet på dm50'en når knallerten ikke er tændt kan jeg sgisme ikke huske...)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af Viggotd »

Nu du nævner det med kredsløbet, så kommer jeg i tanke om at hornet heller ikke virker, så betyder det at der muligvis er noget med batteriet? Eller at det bør udskiftes? Er det desuden meningen at nogle eldele skal kunne fungere uden motoren er startet, men nøglen bare er drejet?
Vedhæftede filer
IMG_0078.JPG
IMG_0078.JPG (641.17 KiB) Vist 12842 gange
IMG_0080.JPG
IMG_0080.JPG (650.87 KiB) Vist 12842 gange
IMG_0081.JPG
IMG_0081.JPG (661.07 KiB) Vist 12842 gange
IMG_0082.JPG
IMG_0082.JPG (659.23 KiB) Vist 12842 gange
IMG_0079.JPG
IMG_0079.JPG (605.13 KiB) Vist 12842 gange
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af juhl-drengen »

blinlys relæet ser godt nok lidt medtaget ud...

men måske, nemmeste er hvis du har et 9V batteri liggende lave 2 midlertidige ledninger fra hornet og sætte det til kort for at at om hornet virker :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af juhl-drengen »

Er du desuden sikker på at sikringen inde i sikrings holderen er som den skal være? alternativt kan du jo opgradere til en mini-fladsikring (du kan købe sikringer og sikringsholder i biltema mfl.) dem er jeg personligt meget større fan af end glassikringer :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af Viggotd »

Hornet virker kan jeg konstatere. Hvor sidder sikringen/sikringsholderen henne?
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af juhl-drengen »

Kan du se det lille sorte "rør" med rød ledning under sideskjoldet, skru låget af det så kan du komme til glassikringen :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af Viggotd »

Mange tak for hjælpen juhl-drengen! Så prøver jeg at udskifte sikringen og blinklysrelæet og ser om det har nogen effekt, ellers vender jeg tilbage :D
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af knallert »

test om der er vand tilbage i batteriet..det ser tørt ud...de plejer at dampe vandet af..så syren ligger som pulver i bunden...men fyld bare dest vand på til mærket...så vil det nok virke lidt--men ikke meget da de dør af alder...bedst at udskifte det med et forseglet type..til ca 80 kr i rs parts
pas på med at bruge en bil lader 6/12 volt type...de lader for mange amps...så hvis du ikke har et 6v mc lader. men bruger en, bil lader må du kun lade 1/2 time af gangen...ellers bliver batteriet for varmt..men 3 #1/2 time er sikkert nok....men bedst at være i nærheden og holde et halvt øje på tingene..ikke noget med at lade natten over...
men tag et multimeter eller en prøvelampe..og test for strøm i først batteriet, og derefter de forskelige steder på ledningsnettet der skal være strøm..tændings nøgle ..osv..
strynboen på test profil
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af Viggotd »

Er det ikke bedst at udskifte det med et originalt batteri, som man kan købe inde på scootershop?: http://scootershop.dk/produkter/6102-el ... originalt/
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af Viggotd »

Er det nødvendigt, når man sætter nyt batteri på, at lade det op inden med en booster eller et bilbatteri? Man kan ikke bare lade det op med motoren ved at køre en lang tur?
Viggotd
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 26. aug 2016 18:09
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af Viggotd »

Når det er et syrebatteri, er der så noget med, at man bare skal fylde syre på og så oplader det på den måde?
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af knallert »

batterier er en lang historie at komme ind på...for at gøre det kort...knallerten vil være 500 km..om at oplade batteriet..den lader mikroskobisk på batteriet, pga den ikke har et laderelæ..til at styre ladningen...så for at gøre det billigt..har de lavet den så der kun lige bliver ladt,det på batteriet som gør det virker..(.men ofte er der næsten for lidt)..
det er kun et nyt tomt batteri,som man fylder syre på--og ikke alle-nogle har pulver syre oplageret i bunden..og skal kun have vand påfyldt--og lades op).( læs brugsanvisningen)..alle batterier skal lades før brug..for at stabilicere cellerne(men har ofte næsten fuld styrke uden ladning)..
det orginale batteri passer i holderen..men der er kommet nye typer forseglede batterier som fungere bedre..og er billigere..de er desvære ofte lidt anderledes(mindre)..og skal have loddet ledninger på..de de er med clips terminaler...de lækker ikke syre..som de gamle åbne typer kan gøre..din knallert er tydelig rusten pga batteri syre er løbet ned af holderen..

ps... boostere og store batterier/startkabler vil sprænge dit knallert batteri..da de er 100 gange kraftigere..du har 2 amp..de har 200..selv om volt er ens..vil strømmen løbe så kraftigt at det vil koge og sprænges...inden batteriet når at oplades.(.er det opladt..løber der ingen strøm) mellem de forskelige batterier..men drop det alligevel...
Senest rettet af knallert man 3. okt 2016 13:37, rettet i alt 1 gang.
strynboen på test profil
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Blinklys samurai dm50

Indlæg af knallert »

men hvis du er i tvivl..så tag batteriet ned til den lokale bil elektro..eller cykel smed..de kan lade det op..og tjekke tilstanden for højest 20 kagekasse kr..hvis de er i godt humør..
jeg syntes 350 for et batteri er dyrt når du kan få et for 80-90,kr som er bedre..men kræver lidt træklodser og lidt snedker lim for at lave en kasse der holder det i den orginale strop
hvad tager taivansen for batteriet prøv at Google batteriets type nummer/tal..så kommer der 100 vis af fabrikater og typer til erstatning for det orginale..alle batteri fabrikker laver jo de samme batterier som er en standart størelse...så det er bare at sammenligne..også e bay..men husk told..bah..
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Asien"