DM50 karburator pakning

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
jon.o
Stor knallert
Indlæg: 108
Tilmeldt: lør 30. maj 2015 19:00
Kontakt:

DM50 karburator pakning

Indlæg af jon.o »

Hej alle
Jeg mangler en pakning til en karburator til Suzuki DM50.
Er der nogen der ved, hvor man kan købe sådan en? Har kigget hos THANSEN og Scooter import.
Kan man alternativt bruge flydende pakninger g til en karburator?
jon.o
Stor knallert
Indlæg: 108
Tilmeldt: lør 30. maj 2015 19:00
Kontakt:

Re: DM50 karburator pakning

Indlæg af jon.o »

Nyt spørgsmål :
På Mopedspeed.dk har de to forskellige rep kits til DM50 karburator. De har også en række forskellige hele karburatorer.
Men hvordan ved man hvilket rep kit der passer til ens karburator, og hvis jeg beslutter at købe en ny, kan jeg så gå ud fra, at de alle sammen vil passe til min motor?
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: DM50 karburator pakning

Indlæg af 12V »

Begge rep. kit hos mopedspeed er ikke til din originale karburator. Det er til nogle dellorto de sælger som universal/tun.
Flydende pakning duer ikke, køb noget tyk 1 mm paknings papir og klip en selv. Brug bundkarret eller den gamle pakning som skabelon.
jon.o
Stor knallert
Indlæg: 108
Tilmeldt: lør 30. maj 2015 19:00
Kontakt:

Re: DM50 karburator pakning

Indlæg af jon.o »

Ok. Tak for tip.
Hvis jeg køber en af de nye karburatorer hos Mopedspeed.dk, kan jeg så regne med at de passer på motoren, og hvad er forskellen på om man køber ø15 eller ø21?
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: DM50 karburator pakning

Indlæg af 12V »

Nej det skal du ikke regne med, mopedspeed lister bare mange af deres universaldele op under hver knallert model, selvom de reelt ikke har noget til knallerten. Der vil være forskellige tilslutningsmål, kabler skal laves om og hele karburatoren skal justeres til motoren.
jon.o
Stor knallert
Indlæg: 108
Tilmeldt: lør 30. maj 2015 19:00
Kontakt:

Re: DM50 karburator pakning

Indlæg af jon.o »

Ok. Så må jeg hellere prøve at lave den gamle karburator. Er dog i tvivl om hvorvidt det er pakningen eller flyderen der er problemet...

Fandt pakningspapir hos Thansen, men der står, at det ikke kan tåle benzin... det er vel ikke så fedt, hvis det skal sidde i en karburator.
Findes der noget særligt papir, der kan tåle benzin?
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: DM50 karburator pakning

Indlæg af 12V »

Nej deres kan ikke, du kan få noget brun papir der kan, biltema har noget, eller her:
http://www.jmpbdele.dk/universal/engine ... x-450.html

Hvis den allerede løber over i stilstand er det nok svømmerennålen der ikke lukker tæt. Benzinniveauet er under pakningen, den skal bare holde tæt under kørsel.

Rens karburatoren og især nål og nålesædet. Svømmer skal kunne flyde i væske og bevæge sig frit i ophænget. Løfter man svømmeren op skal den lukke ventilen, sæt en slange på benzinstudsen og pust i den, du må ikke kunne puste luft forbi når den lukker. Evt. er svømmer ophænget bukket så nålen ikke når op til sædet. Uden at kende karburatoren ville jeg prøve at justere den så den står parallel med pakfladen når den lukker.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: DM50 karburator pakning

Indlæg af juhl-drengen »

hvis jeg husker rigtigt er tilspændingen i begge ender på en dellorto phbg samme som den originale... dog findes den vist kun ned til 15-16mm og op til 21mm... så ikke til lovlig kørsel...

Hvis det er så står karburatorens navn i servicemanualen, prøv evt. at søge efter navnet på google så må der næsten komme noget frem på en af de engelske eller tyske sider :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Asien"