
Fur.
Hej Kim. Nej skal vist finde en god brugt eller en replica. Vil helst holde det i original stil da jeg har set nogle få lavet en alt bagsvinger om så den "passede". Ligner noget der er løgn i min verdenKim B S skrev:Hej Henrik.
Herligt med et Suzuki projekt, jeg glæder mig til at se hvor fin den bliver.![]()
Jeg kan godt se at den bagsvinger er ikke nem at få pæn igen.
![]()
Hilsen Kim.
Den ser meget ringere ud end på billedet. Er klejnsmed og når jeg først får fjernet alt det dårlige materiale så tror jeg ikke der er mange gram stål tilbage. Men jeg vil da prøve.juhl-drengen skrev:Altsååå... den er ikke værre end jeg godt ville turde reparere den hvis det var min kværn..
Ja det har du ret i. Må komme an på en prøve. Forsvinder den helt i baljen så ved jeg også det var noget skidtjuhl-drengen skrev:Læg den i noget stærk minus kalk/stærk kalk væk et par dage i en balje og se se hvordan den er ud, hvis du overvejer hvor meget rust der er i de fleste 20 år gamle biler i bunden såå...
Hvis du f.eks frygter tvær stangen ikke er stærk nok kan du jo altid lave en forstærkning (skær et større rør med rette inderdiameter over i 2 aflange stykker, bor nogle huller i rørene, fyld hullerne op med svejse materiale når det sidder på resten og så svejs sammen langs revnerne imellem de to halve rør stykkerdu kan jo i teorien også svejse en rør stump imellem bøsninger osv. indeni inden du lukker den, de forstærkninger gør den ligesåstærk/stærkere end ny og kan alligevel ikke ses når den er svejset sammen, de ydre svejsninger er blevet slebet og har fået lidt spartel og maling
Nu må vi se hvad jeg finder på. Er slet slet slet ikke gået ordentligt igang endnu med projektet. Men stille og roligt og pludselig står der en færdig knallert klar til at tøffe rundt her på landetclaus olieklud skrev:hejsa... den bagsvinger er syg - det er nok lettere at lave en helt ny end forsøge at reparere den gamle.
hilsen olieklud
Hundrik skrev:Ja det har du ret i. Må komme an på en prøve. Forsvinder den helt i baljen så ved jeg også det var noget skidtjuhl-drengen skrev:Læg den i noget stærk minus kalk/stærk kalk væk et par dage i en balje og se se hvordan den er ud, hvis du overvejer hvor meget rust der er i de fleste 20 år gamle biler i bunden såå...
Hvis du f.eks frygter tvær stangen ikke er stærk nok kan du jo altid lave en forstærkning (skær et større rør med rette inderdiameter over i 2 aflange stykker, bor nogle huller i rørene, fyld hullerne op med svejse materiale når det sidder på resten og så svejs sammen langs revnerne imellem de to halve rør stykkerdu kan jo i teorien også svejse en rør stump imellem bøsninger osv. indeni inden du lukker den, de forstærkninger gør den ligesåstærk/stærkere end ny og kan alligevel ikke ses når den er svejset sammen, de ydre svejsninger er blevet slebet og har fået lidt spartel og maling
men nu starter jeg med stellet og begynder at arbejder videre derfra. Tak for fiffet. Arbejder du med overflade behandling siden du kender de tricks eller har du bare makket meget gamle kværne?
Så må du nærmest have rust som krydderi.juhl-drengen skrev:Hundrik skrev:Ja det har du ret i. Må komme an på en prøve. Forsvinder den helt i baljen så ved jeg også det var noget skidtjuhl-drengen skrev:Læg den i noget stærk minus kalk/stærk kalk væk et par dage i en balje og se se hvordan den er ud, hvis du overvejer hvor meget rust der er i de fleste 20 år gamle biler i bunden såå...
Hvis du f.eks frygter tvær stangen ikke er stærk nok kan du jo altid lave en forstærkning (skær et større rør med rette inderdiameter over i 2 aflange stykker, bor nogle huller i rørene, fyld hullerne op med svejse materiale når det sidder på resten og så svejs sammen langs revnerne imellem de to halve rør stykkerdu kan jo i teorien også svejse en rør stump imellem bøsninger osv. indeni inden du lukker den, de forstærkninger gør den ligesåstærk/stærkere end ny og kan alligevel ikke ses når den er svejset sammen, de ydre svejsninger er blevet slebet og har fået lidt spartel og maling
men nu starter jeg med stellet og begynder at arbejder videre derfra. Tak for fiffet. Arbejder du med overflade behandling siden du kender de tricks eller har du bare makket meget gamle kværne?
Den bette knejt her er overflade behandlermeeen den der med rustne gamle kværne kender jeg nu også til(og så har jeg en fetish for gamle bmw'er fra 90erne såååååå!!!!!)
Hundrik skrev:Så må du nærmest have rust som krydderi.juhl-drengen skrev:Hundrik skrev:Ja det har du ret i. Må komme an på en prøve. Forsvinder den helt i baljen så ved jeg også det var noget skidtjuhl-drengen skrev:Læg den i noget stærk minus kalk/stærk kalk væk et par dage i en balje og se se hvordan den er ud, hvis du overvejer hvor meget rust der er i de fleste 20 år gamle biler i bunden såå...
Hvis du f.eks frygter tvær stangen ikke er stærk nok kan du jo altid lave en forstærkning (skær et større rør med rette inderdiameter over i 2 aflange stykker, bor nogle huller i rørene, fyld hullerne op med svejse materiale når det sidder på resten og så svejs sammen langs revnerne imellem de to halve rør stykkerdu kan jo i teorien også svejse en rør stump imellem bøsninger osv. indeni inden du lukker den, de forstærkninger gør den ligesåstærk/stærkere end ny og kan alligevel ikke ses når den er svejset sammen, de ydre svejsninger er blevet slebet og har fået lidt spartel og maling
men nu starter jeg med stellet og begynder at arbejder videre derfra. Tak for fiffet. Arbejder du med overflade behandling siden du kender de tricks eller har du bare makket meget gamle kværne?
Den bette knejt her er overflade behandlermeeen den der med rustne gamle kværne kender jeg nu også til(og så har jeg en fetish for gamle bmw'er fra 90erne såååååå!!!!!)