Samurai ormregistrering til mc?

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
MrMiniWulff
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors 10. mar 2016 21:40
Kontakt:

Samurai ormregistrering til mc?

Indlæg af MrMiniWulff »

Hej alle, har en Suzuki Samurai dm50 jeg gerne ville ombygge til motorcykel, og få den indregistreret som mc :D
Men jeg ved ikke om det er muligt eller hvordan, med omregistreringen, tak på forhånd og tak for medlemskab mvh MrMiniWulff
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Samurai ormregistrering til mc?

Indlæg af 12V »

Jeg er af den opfattelse at modellen skal findes som MC i dk eller et andet EU land. DM50 findes kun som lille knallert.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Samurai ormregistrering til mc?

Indlæg af claus olieklud »

hej... jeg er enig med Carsten, men vil ikke afvise at det er nok at påstå at den findes som mc ude i den store verden... en anden regel siger det kan lade sig gøre med knallerter frem til 1994 - således skulle det være umuligt med fx en RD eller DT nyere end 1993.

prøv at ansøge om tilladelse til at stille til syn, det koster ikke noget, dog med risiko for at crm bliver trætte at forspøgsler om alt muligt.

jeg mener absolut ikke en samurai er velegnet som mini mc, det næste der vil ske er bare du bliver utilfreds med kun 2 gear og vil sætte en anden motor på... find i stedet en rigtig knallert der er værd at indregistrere.

hilsen olieklud
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Samurai ormregistrering til mc?

Indlæg af Twinsport »

12V skrev:Jeg er af den opfattelse at modellen skal findes som MC i dk eller et andet EU land. DM50 findes kun som lille knallert.
Mjaeh - men der kører faktisk indregistrerede Puch MS og tilsvarende Tomos rundt herhjemme. Og min egen Honda C100. Der er vist ingen af dem som nogensinde har kørt som motorcykel.

Jeg mener dog, som de andre at en DM50 er uegnet. For det første er to gear ikke tilstrækkeligt og for det andet er hele knallerten en letvægtskonstruktion. Dvs. konstrueret med tanke på de danske særregler, mere end med tanke på en sund konstruktion.

/Steen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Samurai ormregistrering til mc?

Indlæg af juhl-drengen »

Den findes KUN som knallert 30 desværre, den blev skabt fra bunden specifikt til det danske marked derfor bla. typekoden dm50 (Danish Market 50cc) de fleste stumper på den kommer fra flere af suzuki's 50cc modeller som ZR50, RG50(som tanken + bagsvinger bla. kommer fra),K50 osv.

Og så "deler" den næsten motor med JR50 som dog har en anden gearmekanisme og et lidt anderledes ophæng samt kobling

Så Dm50 er kastreret for livet til at være en 50cc knallert konstrueret til det danske marked med det formål at opfylde maks 2 gear og maks 60kg reglen..

Dm50 blev produceret fra 1983-1996/97, dog er det hørt med årgange nyere som er solgt som rest lagre frem til 2000.
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Samurai ormregistrering til mc?

Indlæg af knallert »

det er lige så tosset som en puch maxi -..eller velo solex mc...se dog nærmere på knallerten..bremser støddæmpere hjul styrtøj elsystem osv..osv
den er elendig selv som knallert 30 kmt..
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Asien"