honda cd50 1979

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af juhl-drengen »

Jensmc skrev:Min K1-model er fra 1975. Det er ikke en ombygget gammel model. Dette kan ses på bl.a. på, at stelnummeret er 7-cifret. Og så alle de huller i stellet til diverse beslag. Den har en karburator, der er mørket PC12B. Det er vist en 10mm til trods for 12-tallet i mærkningen.
Det er ikke den store forskel på K1 og F. Honda har udsendt en liste4 over ændrede dele. Dette er bl.a. styr/kabler, sæde, stafferinger,skærme samt lidt sølvfarve.
F er , efter min mening, meget lidt køn. Til gengæld nok den mest eftertragtede. Men det er jo en smagssag.

Min K1 er med plade. Den er med originalt 65cc, 16mm karb. fra Dream50, tænding fra S65 og 5-trins gearkasse fra SS50. Den kører ikke et hak bedre end FS1 - snarere dårligere og mere sløvt.
At en CD50 kunne køre 80-100 uden plump, er ,efter min mening, endnu en ammestuehistorie.

Selvfølgelig kan den det!!! (med en hjerte transplantation...)

http://www.daxshoppen.dk/yx_140_ccm_kun ... 5578ddd0f6 :hihi
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af kreidlerhansen »

Jensmc skrev:(...)CD50 kunne køre 80-100 uden plump, er ,efter min mening, endnu en ammestuehistorie.
Hvad så med 140km/t med 70ccm, når ejeren stadig har bødeforlægget derhjemme...?

(Den belæring fik jeg sidste år; Mandens ansigt skiftede gevaldigt kulør, da jeg påpegede, at selv betjente kunne være fulde af løgn eller/og talblinde samt berusede på jobbet, dengang.)


Hondaerne kører på charmen og ikke mindst et "tillidsvækkende behagelighedselement", lidt efter samme devise som et par gode, gamle tøfler... synes jeg.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af wolfe »

har godt hørt de vilde historier om en cd50 der køre 150 på std. motor uden plump :lol:

var til familie tamtam i weekenden, der påstod en af gæsterne hårdnakket hans fs1 kørte 140 i gamle dage, med noget af det tun man kunne købe den gang.

jeg forklarede ham så med min fs1 mc med 80cc motor på kørte ca 90 på flad vej, det kunne han så ikke svare på :teeth2
Tim C
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af kreidlerhansen »

Og i går blev jeg mødt af svaret: "Det KUNNE de bare, dengang!" da en årgang '60 begyndte på historierne, fordi han så min Kreidler... FS1 = 120km/t, Kreidler = 150km/t og ja, CD50 = 120+ uden plombe.

Hvorfor en Aprilia RS125 med 30HK+ kun render 150km/t-160km/t med sin fine fuldkåbe kan de færrste svare på. Efter den logik burde den jo rende nær 200km/t!

Det er lige dele hyggeligt og irriterende. :hihi

Med den modificerede plombering må denne altså rende mindst 70km/t. Topstykket er jo en smule lettere!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af juhl-drengen »

kreidlerhansen skrev:Og i går blev jeg mødt af svaret: "Det KUNNE de bare, dengang!" da en årgang '60 begyndte på historierne, fordi han så min Kreidler... FS1 = 120km/t, Kreidler = 150km/t og ja, CD50 = 120+ uden plombe.

Hvorfor en Aprilia RS125 med 30HK+ kun render 150km/t-160km/t med sin fine fuldkåbe kan de færrste svare på. Efter den logik burde den jo rende nær 200km/t!

Det er lige dele hyggeligt og irriterende. :hihi

Med den modificerede plombering må denne altså rende mindst 70km/t. Topstykket er jo en smule lettere!
Egentlig sjovt en RD125 kører ca. 130 på toppen i standard trim med 18 heste, så de sidste 20-30 km/t ved Aprilia'en er ret dyrt købt? (måske det har noget med vægten at gøre uden selvfølgelig at have tjekket vægten på apriliaen)

Men ja amme stue historierne har jeg ofte hørt og normalt får man smidt de dummeste undskyldninger i nakken eller kommentarer om at sådan noget ved sådan en ung rod intet om... :shock:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af Twinsport »

Jeg tror faktisk at Kreidlerhansen var med på Kreidler-tur til Egeskov sammen med resten af slænget (mig selv inklusive) for nogle år siden, hvor Honda VFR-klubben også holdt kaffestop på Egeskovs grus. Snakken gik selvfølgelig, og Hondachaufførerne havde mange spørgsmål til vore Kreidlere.

Jeg husker tydeligt én af dem sige:

"Min Kreidler kørte 120 km/t med kæresten bagpå! Hvordan gjorde vi det?"

Svaret faldt prompte (fra Per C., tror jeg): "Det var da meget nemt! Vi løj!"

Det var sgu' sjovt! :mrgreen:

/Steen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af Jensmc »

Min Dream50 har ret ny teknologi såsom 2 knastaksler, elektronisk tænding og 4-ventilet top. Den har samme størrelse karburator som CD50 før drosling. Alligevel løber den kun ca. 80 km/t. Så hvis en trimmet CD50 kører ca. det samme, må det være toppen. Her taler jeg naturligvis om 50CC motorer.
De kører nok lidt hurtigere, hvis køreren er en lille japser på 40-50 kg.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af Twinsport »

Du har helt ret, Jens. Men det vil folk ikke lytte på, når de kun har de falmede minder tilbage.

/Steen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af kreidlerhansen »

Twinsport skrev:Du har helt ret, Jens. Men det vil folk ikke lytte på, når de kun har de falmede minder tilbage.

/Steen
Er minderne ikke snarere forkromet...?

Næh, det må være benzinen fra dengang, som var bedre. Og dobbelt op på ventiler og knastaksel betyder jo mere vægt.

Sprit i benzinen og ekstra ventiler har da aldrig bidraget positivt til literydelsen... har det? 0:)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af juhl-drengen »

kreidlerhansen skrev:
Twinsport skrev:Du har helt ret, Jens. Men det vil folk ikke lytte på, når de kun har de falmede minder tilbage.

/Steen
Er minderne ikke snarere forkromet...?

Næh, det må være benzinen fra dengang, som var bedre. Og dobbelt op på ventiler og knastaksel betyder jo mere vægt.

Sprit i benzinen og ekstra ventiler har da aldrig bidraget positivt til literydelsen... har det? 0:)

Erindrer også en anden historie med det blå afgifts frie benzin og motorcross 2 takts olie så gik den 110 med et 7,5 hk sæt!

Eller oversat til ny modens sprog: benzin med lavere oktan indhold end normalt og noget normalt semi-syntetisk to takts olie så bliver den vild og voldsom med en 43mm støbejerns cylinder og en 5,3 udstødning.... :mrgreen:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af Twinsport »

Det er bare os der er nogle gamle idioter!

For nogle år siden, da jeg stadig havde min Kreidler, mødte jeg to rødder på hver deres scooter. Vi faldt i snak efter jeg nævnte for dem, at deres maskiner havde en sprød lyd. Vi taler lidt om knallerter, tun og hastighed og de fortæller at deres scootere kører ca. 100 km/t. Det er jo, i sig selv, ikke usædvanligt, så da de foreslår at vi lige kører en tur (mig på min 5,8 hk Kreidler) er jeg frisk, men ikke fuld af forhåbning.

Til min store overraskelse kunne jeg lige akkurat køre fra dem (med en ægte tophastighed på 80 km/t), så de var noget lange i ansigtet da vi skiltes ;-)

/Steen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af juhl-drengen »

Twinsport skrev:Det er bare os der er nogle gamle idioter!

For nogle år siden, da jeg stadig havde min Kreidler, mødte jeg to rødder på hver deres scooter. Vi faldt i snak efter jeg nævnte for dem, at deres maskiner havde en sprød lyd. Vi taler lidt om knallerter, tun og hastighed og de fortæller at deres scootere kører ca. 100 km/t. Det er jo, i sig selv, ikke usædvanligt, så da de foreslår at vi lige kører en tur (mig på min 5,8 hk Kreidler) er jeg frisk, men ikke fuld af forhåbning.

Til min store overraskelse kunne jeg lige akkurat køre fra dem (med en ægte tophastighed på 80 km/t), så de var noget lange i ansigtet da vi skiltes ;-)

/Steen
Du vil også opleve at mange scootere er lavet således at der er en stor fejlvisning på speedometeret ligesom på nyere biler hvor at farten i de høje hastigheder nogle gange er næsten helt i skoven pga. fejlvisningen. men på mange af scooterne er det dog ret voldsomt...

at der så ofte også pyntes lidt er noget andet :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af Jensmc »

Lagermanden, hvor jeg arbejdede i 2000, skulle til en fest hente nogle smøger. Han lånte en scooter. "Pas på! den er altså vild", blev der advaret om. Han havde kørt tunet knallert i 70' erne, så intet problem. Han gassede op, og den gik bagover efter efter 20-30 meter.
Resultatet var en nakke, der var flået op samt en begravelse.
Så de KAN være ret vilde de scootere. De skal så også kun arbejde ved et bestemt o/min. En gearknallert er fyldt med kompromisser.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af juhl-drengen »

Jensmc skrev:Lagermanden, hvor jeg arbejdede i 2000, skulle til en fest hente nogle smøger. Han lånte en scooter. "Pas på! den er altså vild", blev der advaret om. Han havde kørt tunet knallert i 70' erne, så intet problem. Han gassede op, og den gik bagover efter efter 20-30 meter.
Resultatet var en nakke, der var flået op samt en begravelse.
Så de KAN være ret vilde de scootere. De skal så også kun arbejde ved et bestemt o/min. En gearknallert er fyldt med kompromisser.
Det er fandme ofte du ser scooterne letter forhjulet ret nemt (blanding af kraft og små hjul)(og de 16 årige ELSKER det), prøvede selv en racing tunet Aprilia sonic på en grusvej lige da jeg var begyndt at køre knallert, fik at vide jeg nok kun skulle køre med maks halv gas, og ganske rigtigt fik den bare noget at leve af og sådan nogle smalle 10 tommer hjul er ikke specielt sjove på en grusvej når der kun køres på baghjulet! (eller bare i det hele taget!)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af Jensmc »

Jeg havde en Puch Alabama (Svensk scooter fra 60' erne) knallert i 92-95. Man kunne vælte i en hundelort pga. de små hjul.
Om jeg var fuld eller ædru, kunne jeg vælte på skidtet.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af knallert »

der skal ikke være meget mere end dårlige kronrør lejer før en dax/kopi er livsfarlig. jeg testede lige knægtens..leje buret var knækket i lejet..den var nærmest livsfarlig når det strammede til..og man ikke kunne kontra styre
.10 hjul har ingen gyro virkning...han har købt 2 cd 50 nu..en 75 og 76 ny og gammel model..de er bare bedre end sccotere...


men vi er total piv langt ude i off topic
Vedhæftede filer
oooohhhhhhhhh.gif
oooohhhhhhhhh.gif (494.26 KiB) Vist 11333 gange
Treadjack.jpg
Treadjack.jpg (4.89 KiB) Vist 11333 gange
strynboen på test profil
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af wolfe »

så kom der dele til motor rep. :shock:
Vedhæftede filer
20160809_183017.jpg
20160809_183017.jpg (797.12 KiB) Vist 11308 gange
Tim C
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af wolfe »

man får sku noget for pengene :(y)
Tim C
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af 12V »

Det er guf det der, nydelige poser og indhold :-)
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af knallert »

du må(helst) ikke købe lejer hos cms
find den alle andre steder..de er standart..så alle kan levere dem.
..paknings setter har ikke den tynde pakning til oliepumpe dækslet,,,så pas på når du åbner den...at du ikke knækker pakningen
(kina pumper pakninger passer..sådan fik jeg samlet min...koblings dækslet hvor olien sentifugeres er også dax typen..så den passer heller ikke..igen brugte jeg kina dele.(.slagtede en motor)..og fik møtrikken til kobling + låseblikket og møtrikker til dækslet(det med lejet)div specielle pakninger og ded runde ventil dæksler..alle disse dele passer..men næsten alle dele andre gør ikke
Vedhæftede filer
DSCF2059.JPG
DSCF2059.JPG (556.72 KiB) Vist 11289 gange
DSCF2058.JPG
DSCF2058.JPG (555.3 KiB) Vist 11289 gange
DSCF2056.JPG
DSCF2056.JPG (611.96 KiB) Vist 11289 gange
DSCF2052.JPG
DSCF2052.JPG (528.27 KiB) Vist 11289 gange
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Asien"