DM50 SAMURAI: tromle til skive konvertering

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

DM50 SAMURAI: tromle til skive konvertering

Indlæg af juhl-drengen »

Havde egentlig skrevet en lang uddybende forklaring, men min bruger loggede ud under processen da jeg ville poste det såå jeg vil uddybe/udbygge på et senere tidspunkt..

Det korte af det lange: jeg har opdaget man kan kombinere en samurai forgaffel med en hot 50 forgaffel hvilket ikke går langt fra det originale udseende, forbedrer bremse evnen, og så er det nemt/billigt ;-)

OBS: bruges denne metode skal man enten bruge en uorg. forskærm. som bruges på hot benene's beslag eller der skal laves et hjemmelavet beslag til dm50 forskærmen

Billede

både dm50 og hot 50 har unbraco bolte i bunden af benene skru dem ud så kan inderbenene med indmad trækkes ud

Tag dm50 inderbenet, byt Fig.4 ud med Fig. 8, rens og smør der og sæt det sammen som før, sæt det ned i hot 50 benet og skru unbraco bolten i igen (husk kobberpakning/skive)

Hæld 84ml forgaffel olie i med en viskositet på 20w i hvert ben og sæt forgaffelen sammen igen

Så burde resultatet være lidt lig denne: Billede


Mht. forhjul og speedometer drev leder jeg efter en løsning og opdaterer når jeg har fundet den. dog kan kaliber fra hot 50 bruges lige på hvis man ikke går over den originale bremseskivestørrelse.
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Asien"