Honda 50 kubik modeller, billeder osv.
: lør 4. okt 2014 19:57
Hej
På opfordring af Folva starter jeg hermed en tråd for Honda.
Jeg håber at i vil byde ind med billeder og fakta, så vi kan få gang i en solid Honda-snak.
Nu starter jeg i hvert fald med at vise billeder af min Honda C100 motor, som jeg netop har pakket om.
Brug dem gerne som reference - maskinen er stadig som da den forlod fabrikken i 1964.
Venstre motorhalvdel, set fra tændingssiden:
Venstre motorhalvdel, set fra indersiden:
Venstre motorhalvdel, nu med gearkasse og krumtap:
Og pakning:
Her er højre motorhalvdel lagt på og knasten er lagt i og dele af skiftemekanismen er monteret:
Koblingen og udkoblingsmekanismen er på plads:
Cylinder, top og tænding er på plads:
Forfra:
Bunden med fodhvilerne monteret:
Venstre side:
Med vippearmshus og skjold:
Bemærk den "indre" afdækning af kæden:
Højre side:
Højre side, forfra:
Højre side, bagfra:
Fra oven:
Undersiden, med skjold:
Undersiden, fra højre:
Undersiden, fra venstre:
På plads i stellet:
Tæt på:
Højre side:
Tæt på:
Færdig, højre side:
Færdig, venstre side;
Inden i spørger: Sidedækslerne har fået et frisk sprøjt sølv, cylinder og topstykke har fået frisk sort, mens skruerne har været til forzinkning med blåkromatisering. Nye pakninger og pakdåser har den selvfølgelig også fået, tillige med et sæt NOS stempelringe. Lejerne valgte jeg at beholde, da de stadig var som nye.
Jeg håber at vi kan samle mere Honda info her i tråden, så kom frisk med billeder og kommentarer!
/Steen
/Steen
På opfordring af Folva starter jeg hermed en tråd for Honda.
Jeg håber at i vil byde ind med billeder og fakta, så vi kan få gang i en solid Honda-snak.
Nu starter jeg i hvert fald med at vise billeder af min Honda C100 motor, som jeg netop har pakket om.
Brug dem gerne som reference - maskinen er stadig som da den forlod fabrikken i 1964.
Venstre motorhalvdel, set fra tændingssiden:
Venstre motorhalvdel, set fra indersiden:
Venstre motorhalvdel, nu med gearkasse og krumtap:
Og pakning:
Her er højre motorhalvdel lagt på og knasten er lagt i og dele af skiftemekanismen er monteret:
Koblingen og udkoblingsmekanismen er på plads:
Cylinder, top og tænding er på plads:
Forfra:
Bunden med fodhvilerne monteret:
Venstre side:
Med vippearmshus og skjold:
Bemærk den "indre" afdækning af kæden:
Højre side:
Højre side, forfra:
Højre side, bagfra:
Fra oven:
Undersiden, med skjold:
Undersiden, fra højre:
Undersiden, fra venstre:
På plads i stellet:
Tæt på:
Højre side:
Tæt på:
Færdig, højre side:
Færdig, venstre side;
Inden i spørger: Sidedækslerne har fået et frisk sprøjt sølv, cylinder og topstykke har fået frisk sort, mens skruerne har været til forzinkning med blåkromatisering. Nye pakninger og pakdåser har den selvfølgelig også fået, tillige med et sæt NOS stempelringe. Lejerne valgte jeg at beholde, da de stadig var som nye.
Jeg håber at vi kan samle mere Honda info her i tråden, så kom frisk med billeder og kommentarer!
/Steen
/Steen