CDI klip ledling over?

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
Kralle88
Junior knallert
Indlæg: 31
Tilmeldt: man 28. jul 2014 14:39
Kontakt:

CDI klip ledling over?

Indlæg af Kralle88 »

Har hørt noget om at man kan klippe en ledling over så scooteren kommer til at tage flere omdrejninger og kommer til at kører hurtigere, er det rigtigt eller er jeg forkert på den?

Hvis det er rigtigt at man bare kan klippe en ledling over, så behøves jeg ikke at købe en ubegrænset cdi nemlig, hvis man bare kan gøre sådan. Ville være fedt hvis man kunne gøre sådan så sparer man lidt penge

Ved nogle hvilken ledling det er man skal klippe over?

Det er på 2 scootere jeg skal have gjort det hvis det er muligt

Den ene er Baotian BT49QT-12
Den anden er Giantco G-10
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: CDI klip ledling over?

Indlæg af juhl-drengen »

Det er kun på GY6 motorer man kan det, den baotian'en har den motor, det er en lyserød ledning som går op i cdi'en og er forbundet med en sensor i koblingen der begrænser, klip ledningen over og sæt et stik eller en kontakt imellem så den forholdvis hurtigt kan gøres lovlig igen. bør køre 65 ca. efter operationen er udført

Så vidt min ungdoms fordrukne hjerne erindrer så har en G-10 en "euro 2" motor som er en kinesisk kopi af en kort mina og en 2 takts motor, ved den er det ikke muligt da den ikke har en sensor i koblingen, den er omdrejnings begrænset i cdi'en, med en begrænsing i luftfiltret og så en skive i varioen
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Asien"