Honda melody mini nt 50

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
Hugoianer
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs 19. aug 2014 19:48
Kontakt:

Honda melody mini nt 50

Indlæg af Hugoianer »

Hej :-)
Er ved at lappe lidt på vores gamle Honda melody mini nt50. Har lige klippet et stykke universal Luftfilter til og se nu på plast dækslet at der er 2 luftindtags kanaler og at det ene på indersiden er lukket med en blændprop der er lige til at tage af. Er den en del af en dansk 30 kmt begrænser, og hvad vil der umiddelbart ske hvis jeg piller den af ?

Kunne jo sagtens lige teste om det sker en hastigheds forskel, selvom jeg tvivler på at lidt luft gør det alene, men vil lige være sikker på at der ikke sker noget negativt med motoren...

Vh Bo
Brugeravatar
Lehmann
Fuldblods knallert
Indlæg: 381
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 00:48
Kontakt:

Re: Honda melody mini nt 50

Indlæg af Lehmann »

Det er ganske rigtigt en de er født med fra fabrikken. Og min erfaring siger mig, at de kører bedst med den i. Fjerner du proppen skal den dyses op. Og dyser du ikke op, vil den tøve ved fuld gas. Men det et ikke noget der giver noget mærkbart. Blot en dårligere gasrespons imo.

Så skal begrænsningen i indsugningen fjernes samtidig med at membranen laves til dobbelt blad.
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.

Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
johanbc
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: man 25. aug 2014 13:11
Kontakt:

Re: Honda melody mini nt 50

Indlæg af johanbc »

Hej Knallertforum medlemmer:

Jeg har lige fået fingrerne i en honda melody fra 1983 og skal til at renovere den som hygge-projekt.
Er det muligt at finde en manual online, eller er de kun som bogform?

Ligger I eksperter inde med nogle gode guides til rensning/indstilling etc af stempel, cylinder og andre motordele?

Har kun rodet med Puch Maxier i min spæde ungdom, så er lidt grøn på melody området :)

På forhånd tak

Johanbc
Besvar

Tilbage til "Asien"