honda amigo

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

honda amigo

Indlæg af strynboen »

jeg har fået 3 stk amigo...1 luxus (affjedering) og 2 standart...

motor nummeret har jeg fundet..men stelnumret??...
regner med at kunne samle 1 stk..da de 2 kun er stel og motor.(.forkerte hjul 16 alu)på dert ene..og intet hjul på det andet

de første spørgsmål...udstødningen har ingen honda numre...der er magura greb..og hjul ligner puch maxi..samme type tromlebremser..så den må være en europæoisk knallert(..som mange andre små japanere..med begrænset salg)...så reservedelene har vel ingen japanske numre...

jeg har baglygte og en halv forlygte..selve luftfilteret mangler..har gummi røret..og plastkappen..men mangler vist elementet..en type pod filter??

er der danske reservedele??dax erik måske..eller cms.nl..

ps..... ja den kan self køre...fandt en hel motor..og monterede..og fyldte bens på tanken...så kørte den..
Vedhæftede filer
honda amigo 003-250.jpg
honda amigo 003-250.jpg (73.67 KiB) Vist 6534 gange
honda amigo 001-250.jpg
honda amigo 001-250.jpg (74.14 KiB) Vist 6534 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: honda amigo

Indlæg af FS1originalen »

Hej Lars,

Tillykke med dine nye projekter :)

Stelnummeret står i motorophænget på højre side - lige under den udvendige tændspole!

Og ja, Amigoen er fremstillet i Belgien - det er helt sikkert kun motoren der er japansk!
Så Magura greb, Aprilia forlygte, Radaelli fælge og (vistnok) Leleu nav er helt rigtigt!!!

DaxErik kan hjælpe med temmelig meget, men der var noget med luftfilter som han måtte i "brugtgemmerne" og finde til mig.

Du har vel ikke fået et metalbenskjold med i bunken? Min har det i plast som alle udover første årgang havde - men min ER første årgang :P

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda amigo

Indlæg af strynboen »

hej nej kun et hvidt plast ben skjold...men har flere støtteben af sidetypen. og ekstra tændspole.og 2 stel ekstra,,men uden hjul..der er for/bagskærm som er brugbart 2 motore.(.men kun en hel)..de er brækket lidt af ved fortandhjulet...

der er heldivis en orginal bensin hane med indb filter hus..den har jeg ikke set længe...og ¨så den næsten nye udstødning..som dog måske er en taivansen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: honda amigo

Indlæg af FS1originalen »

Min udstødning har ihugget HM081, men vær hellere glad for at du har en. Firetaktere er heldigvis ikke så sarte!

Hvis du vil bygge en komplet så ville jeg klart vælge den med støddæmpere - der er ikke meget komfort i stivstellerne :oops:

Jeg har org. reservedelsbog, men er ikke sikker på at jeg har adgang til at kopiere den. Men den kan udlånes...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Besvar

Tilbage til "Asien"