Så er der bestilt en NY to hjuler (nu med opstarts video)

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Så er der bestilt en NY to hjuler (nu med opstarts video)

Indlæg af juhl-drengen »

Så har jeg for første gang bestilt en 2 hjuler fra en forhandler!

Apollo RX50 36 (45 km/t)

Billede
glæder mig til vind i håret og gear igen :(y)
Senest rettet af juhl-drengen tirs 15. jul 2014 16:25, rettet i alt 1 gang.
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Så er der bestilt en NY to hjuler for første gang

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... den ser fin ud - har du så også bestilt et ordenligt tunsæt med det samme ? den kan nok komme til at gå pænt sådan en

hilsen olieklud
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Så er der bestilt en NY to hjuler for første gang

Indlæg af juhl-drengen »

Haha! Ej den skal bruges til hverdags transport så holder mig fra tunsættene lige foreløbig, den kan også gå ca. 56-58 km/t godkendt til 50 km/l (nok 40 km/l) så det går nok liiige :wink:

Men stærkt tror jeg nok den kan rende det er en kopi af en lodret honda motor (som den der sad på honda ace) :wink:


Eneste der ægrer mig er de sure ansigter der nok ville komme hvis jeg tog den med på træf :hihi
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Så er der bestilt en NY to hjuler for første gang

Indlæg af claus olieklud »

der er sku ingen der bliver sure over en fremmedart, snarere noget anderledes at grine af... he he

nå så det er en 4 takter ? det giver en god brændstof økonomi - udemærket valg... hvad koster sådan en så på gaden ?

hilsen olieklud
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Så er der bestilt en NY to hjuler for første gang

Indlæg af juhl-drengen »

Hehe.. tvivler stadig på hvor velkommen den er :P kan da bare bruge argumentet det er en honda i forklædning....

Ja det er en 4 takter, så den kan nok køre Meget længere end bmw'en kan, så holder 5 liter pludseligt lang tid!

Jamen den store 36 kostede 14.000 + levering da den var ny model, idag er den blevet erstattet af "extreme" modellen..
så den officielle apollo forhandler i dk har et par stykker af de "gamle" modeller på lager før han tager de nye ind sælger han dem, fik ham overtalt til 11.995 i valgfri farve inkluderet leverings omkostninger :wink:

Den er også dejlig stor til en med min højde (196) ift. en yamaha og lignende som bare er en lille havelåge :wink:

Den har nogle fødsels svagheder.. som det elektriske og rustbeskyttelse..

Men giver rust udsatte steder tectyl, giver udstødningen et par lag varmefast klar lak så er jeg bedre sikret mod rust et par måneder, og så erstatter jeg tændhætte/tændkabel med Ngk's silikone type til 4 takt, samt så kommer det er denso eller champion tændrør på og en tændspole af bedre kvalitet!

Lige mht. stik plejer man ikke at kunne få noget man sprøjter i for at modvirke fugt?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Så er der bestilt en NY to hjuler for første gang

Indlæg af claus olieklud »

hej igen... jo rustbeskyttelse er sikkert godt, men jeg er i tvivl om hvor meget du skal udskifte fra start af, der er jo sådan set 2 års garanti på sådan en ny ting købt i dk, og forhandleren vil måske forsøge at løbe fra det hvis man har lavet om på for meget...

stik / samlinger kan såment bare fyldes med alm smørefedt, det er jo vandskyende og hvis de er fulde af det er der jo ikke plads til at vand kan trænge ind - nogle vil sikkert sige at der skal bruges speciael siliconefedt, men alm. smørefedt gør alså opgaven fint nok... til grebkontakter, tændingslås og øvrige kontakter bruger jeg bare wd 40, måske smører det ikke så meget, men det holder kontaktfladerne rene og uddriver fugt, desuden giver det også en kortsigtet beskyttelse...

af en kineser at være er det en dyr model - det må derfor formodes den ikke er det værste skrammel, de der lifan motorer siges at være de bedste kina kopier...

man kan spørge sig selv hvorfor du ikke istedet bruger pengene på en fs1èr, men som hverdagsmaskine der skal parkeres rundt omkring kan jeg måske godt se fornuften i det...

hvis jeg skulle give dig et godt råd til fremtiden så begynd på et mc kørekort, for de samme penge ville du få en fin brugt japansk mc !!! jeg ved ikke hvordan reglerne er idag, men dengang jeg tog kørekort kunne man bruge teorien man havde fået op til et år efter - dvs. jeg tog mc som det første kørekort, og inden et år var gået tog jeg til bil - således sparede jeg teori undervisningen en gang til

hilsen olieklud
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Så er der bestilt en NY to hjuler for første gang

Indlæg af kreidlerhansen »

Tillykke med den! :)

Et MC-kort og en brugt Yamaha YBR125 hos en forhandler havde været ret tæt på samme pris og brændstoføkonomi, blot uden begrænsning på tophastigheden. Eller en DT175 og alle mulige andre!
Men det er ligegyldigt - jeg håber, den tjener dig godt, og jeg tvivler på, du vil blive mobbet væk, hvis du tager til træf på den, indtil din FS1 er køreklar...

...men du kan lige vove på at vælge en 4T kinøjser fremfor din Yamaha, når den engang er bygget færdig, haha! ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Oscar
Stor knallert
Indlæg: 147
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 22:41
Kontakt:

Re: Så er der bestilt en NY to hjuler for første gang

Indlæg af Oscar »

Fin maskine.
Har dog hørt at gearkassen er noget pis.
"Kender" en der havde sårn en hvor 3 gearet pludselig gik :what2

Men det kan jo også bare være den ene :)

Jeg har fornyligt købt en Zhenhua Dax helt ny, og har nærmest aldrig haft en maskine der kørte bedre :)

Billede
picture upload
SCO 3 gear Super 73´
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Så er der bestilt en NY to hjuler for første gang

Indlæg af juhl-drengen »

Tændrøret og tændhætten bliver ihvertilfald udskiftet, og så må jeg have det gamle liggende til hvis den skal en tur tilbage til forhandleren, mine erfaringer med de kineser tændrør/tændspoler/tændkabler er ret dårlige :roll:
Og så de andre forebyggende ting, forebygger/servicere man så er man bedre garderet mod fremtidige fejl/skader!

Claus olieklud: apolloerne er faktisk født som cross maskiner og ikke gade maskiner som mange af de andre "cross knallerter"
36'eren er "født" som en 250cc maskine http://store.orionmotors.nl//product_in ... ts_id=1188" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er kingway der producerer dem.. ift. mange kina maskiner tror jeg kvaliteten er udemærket


Grunden til en kina offroader fremfor en fs1, er jeg arbejder på en havn, og "terænnet" er tættere på et post apokalyptisk helvede end en havn.... så en maskine med offroad egenskaber og udvendige dele der er forholdsvis billige at skifte er lidt mere fornuftigt end en bette gade yamaha :) og så er 2 års garanti en del af det fornuftige ved det :) Og inden jeg overhovedet har fået den er alle tøserne begyndt at tigge sig til en tur :mrgreen:

Skal jeg have en motorcykel skal det være en RIGTIG mc altså noget suzuki med over 250cc
Det der 45 knallerter på steroider (125cc) er ikke min kop te :oops:

Hey oscar, har faktisk aldrig hørt om svagheder fra gearkassen på den vandrette? har tilgengæld hørt elstarten nemt brænder af..
Har dog hørt de vandrette "honda" motorer nemt knalder 1-2. gear, men så længe begge motorer bliver passet og plejet så går det nok
Mon ikke service af kobling mm. ordner det værste af problemet :(y)
Lige mht. maskinen tillykke! den er fed den lille satan! bare lidt for lille til mig :oops:
det siges at Kina motorerne kører godt når bare man passer dem og ikke overskruer dem
Men de to "dåser" ved styret er det bremsevæske beholdere?


Bare for at "prale" skal vi så ikke have et udstyrs resume:

54mm Upside-Down hydraulisk forgaffel
300mm skivebremse foran med dobbelt stemplet kaliber
180mm skivebremse bagi
13T fortandhjul og 58T bagtandhjul
KMC 148 kæde
17 tommer aluminums eger fælge
tank 6.5 liter
Km/l 40-45 ved 95 oktan
Udstødning: KTM-replica RFS stål
egenvægt: 113 Kg
sæde højde 930 mm
19mm karburator
Justerbar svinggaffel
stel: Pulverlakeret boksramme i stål


På papiret ser det ikke skidt ud :thunge
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Oscar
Stor knallert
Indlæg: 147
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 22:41
Kontakt:

Re: Så er der bestilt en NY to hjuler for første gang

Indlæg af Oscar »

Jo tak :)

Ja på papiret lyder det rigtig sprødt :-)

Mht. Gearkassen så er det en der hedder Lasse Bruun fra Kalundborg, han solgte den til hans ven og et par dage senere efter købet ringede han og sagde 3 gearet var gået :whew

På styret sidder kun én bremsevæskebeholder..

Lidt specs:


DAX
ZH50- 5.5l

ÅRGANG 2014



1. DIGITAL SPEEDOMETER

2. OVERSIZE GASSTØDÆMPERE

3. LED BLINKLYS

4. 31MM FORGAFFELBEN

5. 180MM BREMSESKIVE

6. ALUFÆLGE

7. INDFARVEDE NAV

8. 5.5L BENZINTANK

9. MOTOR 50 CCM, 4 GEAR, MANUEL KOBLING, ELSTART & KICKSTART

Bestemt ikke dårligt :)

Den er sgu nok lidt for klein hvis du er 196, er selv kun ca. 170 så den er perfekt til mig :(y)
SCO 3 gear Super 73´
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Så er der bestilt en NY to hjuler for første gang

Indlæg af juhl-drengen »

Ja apollo'en er 20 cm højere i sæde højde end dax'en, så den er perfekt for mig :wink:

Den lyder da fiin den bette maskine! og den har også 70'er udseendet hvor min har 10'er udseendet :lol: så mon ikke den nemt kan snige sig med på træf ift. min :hihi

Mener faktisk kun min har et analogt speedometer, men nu bliver jeg helt i tvivl?



Mht. gearkassen.. og intet ondt ment... men tror også ejerens kørsel/behandling af køretøjet har MEGET at sige...
kan huske jeg brændte 1. gearet af på min første dm50.. pga. fejljusteret kobling (er blevet klogere siden..)
men måske det er enkelt stående måske ikke, må vi se jo, hvis gearkassen går når garanti perioden er slut så er lifan motorer heldigvis ikke det dyreste i verden :wink:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Oscar
Stor knallert
Indlæg: 147
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 22:41
Kontakt:

Re: Så er der bestilt en NY to hjuler for første gang

Indlæg af Oscar »

Helt enig, vi kender intet til personens kørsel :wink:

For stemningens skyld, en video af vidunderet :(y)

" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja,den kan nok liiige snige sig ind på træf :hihi

Den oprindelige dax blev faktisk lavet i flere offroad/trail versioner:


http://s22.postimg.org/hsnx2bm7x/image.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;[/img][/url]

Dreammachine sammen med Yamahaen og den normale dax :)

Har faktisk overvejet at sætte sådan et par dæk på, så man kunne smutte en tur i skoven på den :thunge


http://www.ebay.co.uk/itm/Shinko-SR421- ... m2c844b4dc" onclick="window.open(this.href);return false;
SCO 3 gear Super 73´
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Så er der bestilt en NY to hjuler for første gang

Indlæg af juhl-drengen »

Og desuden kender vi heller ikke knallertens service historie :wink:

Den er da søøøtte!
Du får lige en video med en rx"50" så, må jo vente med selv at skyde en til jeg får den hjem
" onclick="window.open(this.href);return false; mest anstændige video jeg kunne finde på youtube omend det er en 250cc er det samme maskine i bund og grund...



Dax osv. stammer jo faktisk fra en udgave af monkey der blev brugt i en honda forlystelses park så den startede jo faktisk sit liv som legetøj :wink:

Gør det! :(y)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Oscar
Stor knallert
Indlæg: 147
Tilmeldt: lør 9. nov 2013 22:41
Kontakt:

Re: Så er der bestilt en NY to hjuler for første gang

Indlæg af Oscar »

Jo tak. Var godt klar over det med forlystelsesparken, det er sjovt :)

Forsatan den er også lækker den apollo :what2
SCO 3 gear Super 73´
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Så er der bestilt en NY to hjuler for første gang

Indlæg af juhl-drengen »

Jøøøøps! :)

Synes bare det der gør den ekstra lækker er rx50 "36'eren" ikke er så mainstream som f.eks smt, senda, smx, og apollo 29/30 osv osv.

Der er ikke så mange af 36'erne herhjemme så mistænker den for at være en "hoved drejer" :wink:

Eneste der kunne gøre den mere lækker var hvis det var en "xtreme" model men de er ikke kommet til landet endnu og tror prisen er "lidt" højere.. http://www.apollovehicle.com/products_i ... 232756.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;



Forresten faldt over den her video på Youtube man bliver helt i køre stemning af den :mrgreen:
" onclick="window.open(this.href);return false;



Men jo de små hondaer har en sjov historie og tror den vandrette honda motor nok er den mest brugte 50cc motor i historien! :)



PS: de helstøbte alufælge xtreme udgaven har kan købes i i udlandet for mellem 450-1200 kr stykket!
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Så er der bestilt en NY to hjuler for første gang

Indlæg af juhl-drengen »

Der er forresten kommet billeder fra forhandleren og her får i et par af dem!
Får maskinen fragtet til døren søndag!


Billede

Billede


Billede
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Så er der bestilt en NY to hjuler for første gang

Indlæg af juhl-drengen »

Et styk lifan lodret "Honda" motor
motorkode: APL139FMB-2
Samme som Honda ace, dog færre ventiler
Billede

Billede

Billede

lidt mere.
Billede


Billede
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Så er der bestilt en NY to hjuler for første gang

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... sig mig bliver sådan en samlet af stumper hos forhandleren ? jeg troede de fik den hjem som en hel cykel dog måske med styret afmonteret...

hilsen olieklud
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Så er der bestilt en NY to hjuler for første gang

Indlæg af juhl-drengen »

Under normale omstændigheder ja.. (ofte er hjul + styr + skjolde afmonteret)

Men min er en udstillingsmodel der har været pakket ned pga. pladsmangel, så den får smørrelse og samling på ny og stoler ærligt mere på en dansk forhandler der ligger så meget sjæl i det end på en kinesisk fabriksarbejder :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Så er der bestilt en NY to hjuler (nu med opstarts video

Indlæg af juhl-drengen »

It's alive! :hihi

" onclick="window.open(this.href);return false;


der er desuden monteret et lettere ændret ledningsnet fra en 250cc som (ifølge forhandleren) er bedre til vand og fugt
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Asien"