Tændrøret og tændhætten bliver ihvertilfald udskiftet, og så må jeg have det gamle liggende til hvis den skal en tur tilbage til forhandleren, mine erfaringer med de kineser tændrør/tændspoler/tændkabler er ret dårlige
Og så de andre forebyggende ting, forebygger/servicere man så er man bedre garderet mod fremtidige fejl/skader!
Claus olieklud: apolloerne er faktisk født som cross maskiner og ikke gade maskiner som mange af de andre "cross knallerter"
36'eren er "født" som en 250cc maskine
http://store.orionmotors.nl//product_in ... ts_id=1188" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er kingway der producerer dem.. ift. mange kina maskiner tror jeg kvaliteten er udemærket
Grunden til en kina offroader fremfor en fs1, er jeg arbejder på en havn, og "terænnet" er tættere på et post apokalyptisk helvede end en havn.... så en maskine med offroad egenskaber og udvendige dele der er forholdsvis billige at skifte er lidt mere fornuftigt end en bette gade yamaha
og så er 2 års garanti en del af det fornuftige ved det
Og inden jeg overhovedet har fået den er alle tøserne begyndt at tigge sig til en tur
Skal jeg have en motorcykel skal det være en RIGTIG mc altså noget suzuki med over 250cc
Det der 45 knallerter på steroider (125cc) er ikke min kop te
Hey oscar, har faktisk aldrig hørt om svagheder fra gearkassen på den vandrette? har tilgengæld hørt elstarten nemt brænder af..
Har dog hørt de vandrette "honda" motorer nemt knalder 1-2. gear, men så længe begge motorer bliver passet og plejet så går det nok
Mon ikke service af kobling mm. ordner det værste af problemet
Lige mht. maskinen tillykke! den er fed den lille satan! bare lidt for lille til mig
det siges at Kina motorerne kører godt når bare man passer dem og ikke overskruer dem
Men de to "dåser" ved styret er det bremsevæske beholdere?
Bare for at "prale" skal vi så ikke have et udstyrs resume:
54mm Upside-Down hydraulisk forgaffel
300mm skivebremse foran med dobbelt stemplet kaliber
180mm skivebremse bagi
13T fortandhjul og 58T bagtandhjul
KMC 148 kæde
17 tommer aluminums eger fælge
tank 6.5 liter
Km/l 40-45 ved 95 oktan
Udstødning: KTM-replica RFS stål
egenvægt: 113 Kg
sæde højde 930 mm
19mm karburator
Justerbar svinggaffel
stel: Pulverlakeret boksramme i stål
På papiret ser det ikke skidt ud