Giantco stealth underligt blink

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
kruller
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 24. jun 2014 23:47
Kontakt:

Giantco stealth underligt blink

Indlæg af kruller »

Hej har en giantco stealth, som jeg er ved at fikse. Men har et problem som jeg ikke har set før. Når man blinker til venstre blinker begge lys i dobbelt takt + indikatoren. Når man så blinker til højre, så blinker forlygten og baglygten i normal blinklys takt, der sker så ikke noget med de rigtige blinklys.

Jeg kunne forstille mig det var blinklysrelæ. Men har fået at vide det kunne være en manglende stel fra baglygten af.

Så vil høre om der er nogle der kan nogle tricks til feks at teste om blinklysrelæ virker som det skal. Før jeg går ud og bruger penge på noget som muligvis ikke er nødvendigt.

Det skal også lige nævnes at benzinmåleren heller ikke virker (kunne være det betød noget).

blinklysrelæet siger ingen, eller svag lyd

Hilsen Kristian :)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Giantco stealth underligt blink

Indlæg af Morten - Webmaster »

Helt sikkert dårlig stelforbindelse. Prøv at tage 1,5 meter ledning og fastgør til stel på motor eller batteri og så prøv at holde den på stel oppe ved skruerne til blinklys og tankmåler og se hvad der sker. Når du så får det til at virke må du lede efter stedet der ikke yder stel. Jeg plejer at gøre det ved at fastgøre ledningen på stel på blinklyset og så køre baglæns med ledningen indtil blinklyset igen stopper med at virke.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
kruller
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 24. jun 2014 23:47
Kontakt:

Re: Giantco stealth underligt blink

Indlæg af kruller »

Tak for svaret, det gav mig lidt bedre indblink.

Har nu prøvet dit råd jeg satte en ledning fra batteri(-), til lidt af hvert men det eneste jeg kunne få til at ske noget var da jeg satte den på under speedometeret ved sort, så lavede den en kortslutning og slukker scooteren.

Har målt strøm bla fra blinklysralæet sort (skulle være samme ledning). den gav (+) strøm.
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmesi ... mental.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Men måske har jeg ikke fanget helt præcis hvilke skruer til blinklys du mener. Er det dem der holder dem fast til scooteren ?

Kristian
Besvar

Tilbage til "Asien"