Honda CD50 Specifikationer

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
Kris L
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: søn 25. maj 2014 22:55
Kontakt:

Honda CD50 Specifikationer

Indlæg af Kris L »

Jeg har lige købt stumperne til en Honda CD50 fra 1974 (gammel model) og er nu i gang med at få overblik over hvilke reservedele der skal anskaffes.
Desværre synes min model med stelnr. WARCD50-xxxxxxL ikke at kunne omsættes til en eksakt model hos cmsnl.com. Nogle gange synes specifikationerne at passe med Cd50k1 (denmark) andre gange synes specifikationerne at passe på Cd50h (holland).
Er der nogen som kan fortælle mig hvor jeg kan finde en hel korrekt specifikation over reservedelene til netop min model?
F.eks. har lige undersøgt hvad jeg mangler til bagskærmen og det burde jo være til at overskue. Men her kommer jeg hurtig i problemer, fordi jeg ikke kan se hvilke gummiophæng der skal være imellem skærm og stel. Jeg tror at jeg kan bruge gummiophænget ved monteringen af skærmen bag motoren fra Cd50k1 modellen, men oppe under sædet har jeg ikke kunne finde ud af hvilke reservedele der skal købes for en korrekt montering. Hvis nogen herinde kunne sende mig beskrivelse af hvilke reservedele, der skal anvendes, vil jeg blive glad. Meget gerne med et par billeder af den korrekte montering.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Honda CD50 Specifikationer

Indlæg af Kim B S »

Hej Kris.
Velkommen på forum. :D
Kender du Dax Erik? :?: Han ved stort set alt om gamle Honda knallerter, jeg er ganske sikker på at han kan hjælpe dig, med både de manglende oplysninger og reservedele. Her er et link til ham. :wink:

http://www.mandala.dk/gaia/dax.erik.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Kris L
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: søn 25. maj 2014 22:55
Kontakt:

Re: Honda CD50 Specifikationer

Indlæg af Kris L »

Mange tak Kim - Jeg prøver at forhøre mig hos ham een af de kommende hverdage :-)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Honda CD50 Specifikationer

Indlæg af strynboen »

1974 er sidste model med små sidekasser og lille crome sideplade tank..den har nedlagt udstødning..og metal bagskærm(så vidt jeg ved)....min 72 er derby import.(.w de)..i stelnummeret..de senere er nellemann..men der er mange udenlandske i omløb..men de har ikke w for importeret modell...men dax erik har hjulpet mig mange gange...så han er manden .når det er honda..
der skal sidde et plastic låg over luftfilter indtaget under sædet..det er svært at få rigtig på plads (fastgjordt)...det er en af forskellene på modellerne
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Kris L
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: søn 25. maj 2014 22:55
Kontakt:

Re: Honda CD50 Specifikationer

Indlæg af Kris L »

Tak Strynboen :-)
Besvar

Tilbage til "Asien"