Hmm K50 laver noget mærkeligt

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
Jensen_no1
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: søn 25. aug 2013 21:20
Kontakt:

Hmm K50 laver noget mærkeligt

Indlæg af Jensen_no1 »

Var ude og køre en lille tur på min Suzuki K50 i dag og den kørte super fint, men en gang i mellem vil den ikke ta gassen når jeg kommer til et kryds. Da jeg så kom hjem var det samme problem igen at den stod med høje omd. og da jeg så ville slukke den med nøglen blev den så bare ved. ( normalt plejer den at slukke)

Nogen ideer til hvad der er galt?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hmm K50 laver noget mærkeligt

Indlæg af strynboen »

har den stået i regn..så tændings nøglen er kortsluttet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jensen_no1
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: søn 25. aug 2013 21:20
Kontakt:

Re: Hmm K50 laver noget mærkeligt

Indlæg af Jensen_no1 »

Kørte godt nok i regnvejr men den har ikke stået ude i regnen. Tændingsnøglen sidder også forholdsvis beskyttet på siden ved sædet.
Efter jeg fik den slukket startede jeg den igen og der var ingen problemer heller ikke med at slukke!
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Hmm K50 laver noget mærkeligt

Indlæg af Poul-Erik A. »

Mangler der ikke et "af" m.h.p. at stoppe ved lyskrydset ? Et bud kunne måske være, at motoren er så varm og fyldt med koks over stemplet, at den "selvtænder"....
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Jensen_no1
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: søn 25. aug 2013 21:20
Kontakt:

Re: Hmm K50 laver noget mærkeligt

Indlæg af Jensen_no1 »

Ok - hvis det er probelmet hvad gør jeg så ved det?
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Hmm K50 laver noget mærkeligt

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej igen.
Som også Lars var inde på, fristes man til at mistænke tændingslåsen (evt. dens stelforbindelse), men da den sidder godt beskyttet, kan det måske være "selvantænding" :
Men jeg synes godt nok kun at ha' oplevet det i "gamle" biler, der skulle køre på bly-holdig benzin, men ellers kan det da undersøges ved at afmontere topstykket, for så er det synligt. Rens om nødvendig stempeltop og topstykke incl tændrør med stålbørste uden at ridse. Start evt. med at skrabe med en kniv...
Men der er vel 2 problemer, i det at du ikke kan ta' gassen af (hvis jeg forstår det ret med det manglende "af") og det kan skyldes delvis fasthængende gasspjælp evt. p.g.a. slap fjeder eller "luset" gaskabel...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Jensen_no1
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: søn 25. aug 2013 21:20
Kontakt:

Re: Hmm K50 laver noget mærkeligt

Indlæg af Jensen_no1 »

Tusind tak for svar - jeg vil tjekke op på de 2 ting
Jensen_no1
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: søn 25. aug 2013 21:20
Kontakt:

Re: Hmm K50 laver noget mærkeligt

Indlæg af Jensen_no1 »

Hej igen
Så er der tjekket de 2 ting og begge dele så fine ud. Men den gør stadig det samme, den køre rigtig fint til at starte med men når den så er blevet varm og har kørt med høje omdrejninger og jeg så kommer til eks. et lyskryds går den ikke ned i omdrejninger men fortsætter. Det jeg så gør for at forhindre det er at jeg slipper gassen et godt stykke tid før så kan jeg få den ned i omdrejninger!
Hvor filen skal jeg pille henne - har en tanke om at den får for meget benzin kan det evt. være for stor en dyse eller er det noget andet?

Takker
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Hmm K50 laver noget mærkeligt

Indlæg af Knud »

For mig lyder det som om den går for magert eller luft skruen står forkert. At den går for magert kan skyldes: utætte pakninger/utætheder i motoren eller for lille dyse.
:mrgreen:
Jensen_no1
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: søn 25. aug 2013 21:20
Kontakt:

Re: Hmm K50 laver noget mærkeligt

Indlæg af Jensen_no1 »

Justerede lidt på luftskruen i går, men er der en guide for hvordan den skal justeres?
Ellers må jeg jo tjekke dyse og pakke det hele om
Jensen_no1
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: søn 25. aug 2013 21:20
Kontakt:

Re: Hmm K50 laver noget mærkeligt

Indlæg af Jensen_no1 »

Kiggede lige det hel igennem og kunne se at der er utætheder ved samling mellem topstykke og cylinder - kan det være en del af forklaringen?

Har et andet topstykke liggende men der er gevind til tændrøret i stykker er der en måde at fikse det på?
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Hmm K50 laver noget mærkeligt

Indlæg af Poul-Erik A. »

Jensen_no1 skrev:Kiggede lige det hel igennem og kunne se at der er utætheder ved samling mellem topstykke og cylinder - kan det være en del af forklaringen?

Har et andet topstykke liggende men der er gevind til tændrøret i stykker er der en måde at fikse det på?
Hvordan kan du SE en utæthed ved toppakningen, bobler det ved toppakningen ? For det plejer at kunne HØRES i form af "snøfteri", men er det bare toppakningen, der er defekt - eller skævt topstykke ?

Dygtige smede kan TIG-svejse hullet og skære nyt gevind i topstykket - men er måske dyere end et nyt...

Luftskruen skal typisk skrues ca. 1 1/4 omdr. ud fra bund
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Jensen_no1
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: søn 25. aug 2013 21:20
Kontakt:

Re: Hmm K50 laver noget mærkeligt

Indlæg af Jensen_no1 »

Jeg kan se det bobler ved toppakningen og da cylinder og pakning er nye formoder jeg at det er en skævhed i topstykket, men syntes ikke jeg kan høre en snøften.
Skal der nyt topstykke til eller kan man købe noget pasta der kan tætte det - lidt ala det man bruger til udstødningen?

Justerede lidt på luftskruen (indad) og nu køre den meget bedre. Tror den 4taktede, men ved ikke helt om det var det eller helt hvordan der lyder
Besvar

Tilbage til "Asien"