Indlægaf Poul-Erik A. » man 12. maj 2014 17:50
Hej igen.
Som også Lars var inde på, fristes man til at mistænke tændingslåsen (evt. dens stelforbindelse), men da den sidder godt beskyttet, kan det måske være "selvantænding" :
Men jeg synes godt nok kun at ha' oplevet det i "gamle" biler, der skulle køre på bly-holdig benzin, men ellers kan det da undersøges ved at afmontere topstykket, for så er det synligt. Rens om nødvendig stempeltop og topstykke incl tændrør med stålbørste uden at ridse. Start evt. med at skrabe med en kniv...
Men der er vel 2 problemer, i det at du ikke kan ta' gassen af (hvis jeg forstår det ret med det manglende "af") og det kan skyldes delvis fasthængende gasspjælp evt. p.g.a. slap fjeder eller "luset" gaskabel...
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)