45 cylinder til dm50'eren

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
TsunamicPlace
Junior knallert
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 19:11

45 cylinder til dm50'eren

Indlægaf TsunamicPlace » fre 7. feb 2014 11:10

Hej Folkens
Jeg vil høre om der er nogen der har en cylinder der passer på en Dm50 og dette stempel: http://www.mopedspeed.dk/produkter/stem ... vSvMGJ5PfJ

Vh Tsuanmicplace
(Ham nooben)

Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49

Re: 45 cylinder til dm50'eren

Indlægaf Knud » fre 7. feb 2014 11:44

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:01, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:

TsunamicPlace
Junior knallert
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 19:11

Re: 45 cylinder til dm50'eren

Indlægaf TsunamicPlace » fre 7. feb 2014 22:54

Hvad så med studsen? skal jeg så også skifte kaburator?

Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49

Re: 45 cylinder til dm50'eren

Indlægaf Knud » fre 7. feb 2014 23:59

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:01, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:

claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2104
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42

Re: 45 cylinder til dm50'eren

Indlægaf claus olieklud » lør 8. feb 2014 09:43

hejsa... jeg kan alså ikke se hvordan en dt cylinder lige skulle passe på en suzuki samurai - den er i konflikt med alt, suzukien har ikke den 3. skyllekanal, de ordinære kanaler passer heller ikke, suzukien har kun en slaglængde på 37,8 mm - endvidre har en samurai stempelstyret vendeskyldning så der er ingen membran tilstede, studsen er lang & kaburatoren er en 12 mm mikuni...

jeg har flere gange her på forum nævnt en samurai jeg havde da jeg var 17 år ( laang tid siden ) der var standart cylinderen ombygget med lidt større stempel, indsugningen gjort stor, udstødningsporten fræst op, hjemmesmedet indsugningsstuds, stor kaburator ( tror det var 18 mm ). samt afgangsrøret var skåret op og det indvendige rør fjernet, der efter svejt sammen igen sammen med en fed expantionspotte - den kunne køre 80 kmt. gearet 2 tænder på fortandhjulet ( 13 tands - standart er 11 tands )

se det er vejen frem med sådan en suzuki dm50 samurai

der er knækbolte i indsugningsstudsen, dem får du ud ved at svejse en bolt eller møtrik på, herefter kan du drive knækboltene ud - det er det første du skal gøre hvis du kunne tænke dig at tune en samurai - du behøves ikke at opbore cylinderen, 41 mm standart boring er såment fint, men den kan vist tage 45 mm - jeg havde kun 42,5 mm, men det var fordi at det var det største stempel jeg kunne få fat i dengang ( tror det var det største original overstørelse )

hilsen olieklud


Tilbage til "Asien"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron