Alvorlige startproblemer for Suzuki DM50
: tirs 4. jun 2013 18:38
Min ellers trofaste Suzuki Samurai er desværre gået fuldstændig død.
Det startede sidste vinter, efter at jeg var gledet med den lige uden for min indkørsel, ikke noget dramatisk, jeg kun kørte med ca. 5 km/t.
knallerten startede uden problemer lige efter faldet, men efter ca. 50 meters kørsel døde den. Efter 10 minutters trampen i kickstarteren uden resultat, tog jeg tændrøret ud, rensede det og satte det i igen. Stadig intet resultat. Der var dog gnist ved tændrøret, så jeg tænkte at det var en stoppet dyse i kaburatoren. Efter at have renset kaburatoren var den dog stadig død. Jeg kunne få motoren til at starte i nogle få sekunder af gangen, men ikke nok til at få den igang .
Jeg havde dog ikke tid til at rode mere med knallerten der, så der gik ca. en uge inden jeg fik kigget på den igen. Til min overraskelse var der ingen synlig gnist ved tændrøret mere, kun en meget svag gnist på ca. 0,5mm var synlig, taget direkte fra tændkablet til cylinder. jeg tænkte at det nok var tændspolen der var røget. Så jeg fik skiftet tændspolen, men uden meget resultat. Derefter blev hele tændings systemet gået igennem. Bagplade+elektronik, fødespole, svinghjul, diverse ledninger, tændrørhætten og tændrør er alle blevet monteret fra en fungerende DM50. Knallerten vil dog stadig ikke starte. Nu er jeg helt på bar bund igen.. har i nogen idéer til hvad hulen der kan være galt?
Det startede sidste vinter, efter at jeg var gledet med den lige uden for min indkørsel, ikke noget dramatisk, jeg kun kørte med ca. 5 km/t.
knallerten startede uden problemer lige efter faldet, men efter ca. 50 meters kørsel døde den. Efter 10 minutters trampen i kickstarteren uden resultat, tog jeg tændrøret ud, rensede det og satte det i igen. Stadig intet resultat. Der var dog gnist ved tændrøret, så jeg tænkte at det var en stoppet dyse i kaburatoren. Efter at have renset kaburatoren var den dog stadig død. Jeg kunne få motoren til at starte i nogle få sekunder af gangen, men ikke nok til at få den igang .
Jeg havde dog ikke tid til at rode mere med knallerten der, så der gik ca. en uge inden jeg fik kigget på den igen. Til min overraskelse var der ingen synlig gnist ved tændrøret mere, kun en meget svag gnist på ca. 0,5mm var synlig, taget direkte fra tændkablet til cylinder. jeg tænkte at det nok var tændspolen der var røget. Så jeg fik skiftet tændspolen, men uden meget resultat. Derefter blev hele tændings systemet gået igennem. Bagplade+elektronik, fødespole, svinghjul, diverse ledninger, tændrørhætten og tændrør er alle blevet monteret fra en fungerende DM50. Knallerten vil dog stadig ikke starte. Nu er jeg helt på bar bund igen.. har i nogen idéer til hvad hulen der kan være galt?