Honda CD50 Ledningsnet

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
Aske A
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 11:28
Kontakt:

Honda CD50 Ledningsnet

Indlæg af Aske A »

Hej.


Er igang med et renoveringsprojekt og har nu lidt bøvl med ledningsnettet.


Nede fra generatoren kommer der et bundt kabler op med farverne Sort/rød, Lysegrøn/rød, Hvid, Gul, blå/Hvid og grøn.


Har i nogen ide om hvad de farver betyder? Og hvilke farver de skal sættes sammen med? De passer nemlig overhovedet ikke sammen med ledningsnettet i min bog

Se billeder. MVH Aske
Billede

Billede

Billede

Billede
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Honda CD50 Ledningsnet

Indlæg af Jensmc »

Den generator er ikke den originale, så du må prøve dig frem.
Men måske andre brugere er klogere.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Aske A
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 11:28
Kontakt:

Re: Honda CD50 Ledningsnet

Indlæg af Aske A »

Jep det er jeg klar over. Mærket er Hero Majestic og kan intet finde om den på google.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Honda CD50 Ledningsnet

Indlæg af Jensmc »

God fornøjelse med multimeteret.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Honda CD50 Ledningsnet

Indlæg af Lars J »

Du kan se ledningsdiagram her på Jincheng og Madass.

http://4stroke.dk/articles.php?cat_id=10" onclick="window.open(this.href);return false;

Måske det kommer i nærheden af det du skal bruge ?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Honda CD50 Ledningsnet

Indlæg af strynboen »

det er 12 volt i den kina motor..den er ulovlig at sætte på cd 50...den er cdi styret tænding..har du modulet?
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Honda CD50 Ledningsnet

Indlæg af strynboen »

her er diagrammet..den blå hvide et tændings impuls..gul er lysspole(en af udtagene)..den giver ca 30 volt..så du skal have en spændings regulator..ellers puffer alle pære
kan ikke lige huske de andre farver..der er lædespole..gearindikator (stel=grøn) sort rød er tændings fødespole..den måler ca 250-300 ohm..lys/batteri spolen er ca 10 ohm. strømmen til .lyset tages direkte fra batteriet..

jeg har lige ordnet knægtene lifan..det er samme tænding

er din motor 110 cc..??så ryget kortet når du bliver stoppet..god fornøjelse..er du tæt på 18 udsættes bil kortet
Vedhæftede filer
kina atv-2diagram.jpg
kina pick up-1-250.jpg
kina pick up-1-250.jpg (67.24 KiB) Vist 19500 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Aske A
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 11:28
Kontakt:

Re: Honda CD50 Ledningsnet

Indlæg af Aske A »

Hvis jeg har en 50 cc cylinder, vil det ændre på noget?


Er ikke den mest erfarne på det her område.. Hvad er modulet?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Honda CD50 Ledningsnet

Indlæg af strynboen »

det er ligemeget med 50 cc motoren er ikke den rigtige typegodkendte til cd 50...cdi modulet er en sort dåse med et( 6 stik) i enden...der skal også være et sæt kabler som mellemstykke mellem motor ledninger og cdi box...motoren kan ikke køre/tænde uden det...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Aske A
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 11:28
Kontakt:

Re: Honda CD50 Ledningsnet

Indlæg af Aske A »

Men politiet ved vel ikke om den er typegodkendt? Hvis jeg kører på den ulovligt og jeg får en bøde, skal jeg bare kunne lave den lovlig så jeg ikke mister den hvis jeg skulle blive taget igen. Hvis jeg sætter 50cc cyllen på og får en plombe i, går den jo ikke mere end 35.


De tjekker vel ikke om motoren er en speciel type osv, hvis det er en gaderazzia hvor de bare sætter knallerten op på båndet og ser hvor hurtigt den kan køre.



Vil forresten lige sige tusind tak for at hjælpe mig. Det er fandme fedt i gider at bruge tid på mig.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Honda CD50 Ledningsnet

Indlæg af strynboen »

ja de gør..de tjekker altid honda..da alle ved at kina motore passer lige over..det er desvære en politi magenet..fordi at honda har tydeligt tum nummer mærkning på både motor blok og topstykke og stel..så den kan tjekkes hele vejen..efter den tum godkendelsels bog politiet stadig har...jeg har engang mistet min udstødning..da jeg havde 2 forskelige numre på motor og topstykke..så tog de det nyeste og mest strikse..og efter det var forrøret for stort..selv at knallerten faktisk var en 1972..som må køre med stor udstødning

de taget knallerten første gang de ser/stopper dig...og så er den historie slut


men derfor vil vi da aligevel gerne hjælpe dig

en cdi box kan købes ved alle kina cross/atv forhandlere..evt skagen pocketbike..jeg tror de er ret ens...men husk at få kablet med stikket med..ellers kan du ikke forbinde den...spændings regulatoren kan fåes samme steder
farverne er ikke så tydelige på mit diagram..men når du skal samle skal jeg nok tage et billede af en motor med stik og farver
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Aske A
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 11:28
Kontakt:

Re: Honda CD50 Ledningsnet

Indlæg af Aske A »

Puha. Vi er blevet en anelse misinformeret af ham vi købte den af, men det er jo også lidt vores egen skyld. Er det muligt at få fat i en original Honda CD50 motor nogen steder?


Evt nogen som har en til salg?
Senest rettet af Aske A man 20. maj 2013 18:53, rettet i alt 1 gang.
Aske A
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 11:28
Kontakt:

Re: Honda CD50 Ledningsnet

Indlæg af Aske A »

Og ville den også være ulovlig hvis man satte denne motor på?

http://www.daxshoppen.dk/kina_50_ccm_lo ... p-871.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Honda CD50 Ledningsnet

Indlæg af strynboen »

jeg skrev jo til dig..før du købte..så du var advaret...den 50 cc kina motor..er kun lovlig på kina dax..og nogle andre kina knallerter..så den hjælper ikke
honda motore er en stor mangelvare..havde sælger ikke den orginale...evt defekte..som man kunne resturere..de kan jo næsten altid lappes sammen..evt kan man jo bruge kina stumer inden i motoren...det er bare yderblokken med nummeret du skal have,, resten kan jo findes..tror ikke der er nogen komplette motore til salg..de vil koste 10,000 hvis man skal total renovere en og sælge den med bare lidt timeløn
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Aske A
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 11:28
Kontakt:

Re: Honda CD50 Ledningsnet

Indlæg af Aske A »

Hvis jeg husker rigtigt, har altså ikke linked den knallert jeg har købt til nogen. Så du kan ikke have advaret mig.

Hvordan kan det være at den kun er lovlig på Kina knallerter? Hvis motoren er typegodkendt, må den vel også bruges på andre knallerter, hvis man sender en andmodning om typegodekendelse til trafikstyrelsen.

Han havde ingen motorer liggende.


Det var da trist. Ser ud til at jeg bliver nødt til at køre på en Giantco Sprint som er lovlig, når jeg skal til og fra skole og så kun køre på hondaen for sjov..
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Honda CD50 Ledningsnet

Indlæg af strynboen »

kina motoren er typegodkendt til kina knallerten.....
derby og nellemann. fik importørens typegodkendelse og tum nr..for 35 år siden....så derfor kan kina godkendelsen ikke bruges..man bruger ikke tum mere..og man kan ikke mixe tum godkendelser og de nyere eu godkendelser..det er også derfor man ikke kan lave en 45 sccoter til 30 knallert..det er 2 forskelige ting..

du spurte herinde om køb af cd 50..og jeg svarede at du ikke kunne køre på en cd 50 med kina motor lovligt..og at en cd 50 uden den orginale motor var næsten værdiløs...mener jeg at jeg svarede..da man ikke kan finde en motor til rimelig penge..
jeg ville sætte hondaen på gul/gratis..der er samlere som måske kan få noget ud af den..og du kan redde de fleste penge hjem vil jeg tro


her er link til den tråd hvor vi advare dig
viewtopic.php?f=38&t=14701&p=131319&hil ... 50#p131319" onclick="window.open(this.href);return false;
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Aske A
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 11:28
Kontakt:

Re: Honda CD50 Ledningsnet

Indlæg af Aske A »

Det er også rigtigt. Det må du undskylde.


Er der en måde at finde ud af hvor stor cylinderen er, uden at skulle måle diameteren af stemplet? Det er jo en besværlig proces at komme ind til den.



Ved ikke om det ville være bedst at sælge hondaen og så købe en yamaha fs1. Har på fornemmelsen at du ejer begge maskiner. Hvad synes du kører bedst?


MVH Aske
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Honda CD50 Ledningsnet

Indlæg af strynboen »

der er altid.(næsten) støbt cc på cylenderen...men hvis det er orginal honda er der 2 krumtappe..med forskelig slaglængde..det giver forskelige cc selv med samme cylender. cc er slaglængde # diameter= motor kubik cc...det er bare størelsen på det rum..hvis man tager stemplet helt nede og helt oppe..så er alt i mellem motorens kubik cc..indhold...knallerter må ikke overskride 50 cc..fra fabrikken....hvis man senere bore cylenderen lidt op..pga slitage er det stadig lovligt


en yamaha er ikke så god som hondaen.men hondaen er besværlig pga motoren.en puch er den stærkeste. i motoren..i forhold til prisen..men lidt svære at finde reservedele til... forskellen på de forskelige knallerter er lille..det er den pæneste/ bedste i stand knallert du kan finde...mærke er mindre vigtigt..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Aske A
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 11:28
Kontakt:

Re: Honda CD50 Ledningsnet

Indlæg af Aske A »

Hej igen. Når jeg ser på ledningerne der kommer fra motoren, ved jeg ikke hvilke ledninger der passer sammen.


Nogle af de ledninger der kommer fra motoren skal jo ind i cdi'en, men ved ikke hvilke ledninger der passer sammen.

Hvilken en skal den blå/hvide passe med osv.


MVH Aske


Billede

Billede
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Honda CD50 Ledningsnet

Indlæg af strynboen »

jeg kender ikke den cdi..og farverne passer ikke på noget jeg har haft fingrene i..kan ikke hjælpe med den der..men blå hvid skal jo på blå hvid...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Asien"