DM 50 blev langsom uden plomben

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
mati0921
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: ons 6. feb 2013 20:40
Kontakt:

DM 50 blev langsom uden plomben

Indlæg af mati0921 »

Jeg var lige en tur i Fredericia for at finde et par smådele til knallerten, men kom ikke hjem med det jeg havde planlagt. :hihi
Det blev til en spand med 1½ motor og et speedometer for 150 ialt, det klager jeg så ikke over, men der var en cylinder uden plomben i, så jeg tænkte at det må da give lidt mere end de 30 den kørte før.
Men det gjorde det ikke. det gav ca. 20 kmt på toppen, og den skal bruge 300 meter for at komme der op. :lol:
luftskruen er skruet helt i bund og det samme med tomgang, ellers vil den ingenting.
jeg har en ret stor dyse i (måske 80, er ikke sikker) da jeg har døjet med at den ikke vil køre når der er koldt. :)

Hvad skal jeg gøre ved det? skal jeg tilbage til den gamle cylinder, og gøre noget andet for at få 10 km ekstra?
mvh Matias
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: DM 50 blev langsom uden plomben

Indlæg af juhl-drengen »

Er der blevet boret i portningen eller det ved porten der holder plumben tilbage boret ud? det vil ødelægge karakteristiken totalt= det som du har nu. har selv oplevet det ved min ene dm50
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
mati0921
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: ons 6. feb 2013 20:40
Kontakt:

Re: DM 50 blev langsom uden plomben

Indlæg af mati0921 »

På den originale er der et rektangulært hul, og på den nye er der boret op, så det har samme diameter hele vejen ned. :)
så det er nok det der er ivejen. jeg må nok tilbage til det gamle, og så geare den lidt, når der er penge til det. :)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: DM 50 blev langsom uden plomben

Indlæg af juhl-drengen »

Eller du kan forhøre dig med kreidlerhansen han ved nok hvordan du kan få den portet korrekt ;) på en 100% afbegrænset dm50 kører den alligevel ikke mere end 40-45
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
mati0921
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: ons 6. feb 2013 20:40
Kontakt:

Re: DM 50 blev langsom uden plomben

Indlæg af mati0921 »

juhl-drengen skrev: på en 100% afbegrænset dm50 kører den alligevel ikke mere end 40-45
hvilket også er rigeligt, jeg skal bare lige have lidt mere, så man kommer hurtigere frem, og samtidig kan snakke sig fra det :)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: DM 50 blev langsom uden plomben

Indlæg af juhl-drengen »

Som sagt tag en bette snak med kreidler hansen er er super til portning osv :(y)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: DM 50 blev langsom uden plomben

Indlæg af kreidlerhansen »

Ingen af os kommer nogle vegne med emnet uden fotos af den omtalte cylinder.

Hvis det er en dyse #80 af de originale, synes jeg godt nok det lyder voldsomt! :? Jeg kan selvfølgelig ikke udelukke, at det bare er mig, som ikke kan huske, hvilken dyse der er standard for en DM50... ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: DM 50 blev langsom uden plomben

Indlæg af juhl-drengen »

det er 64,5 eller 62,5 er i :wink:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
mati0921
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: ons 6. feb 2013 20:40
Kontakt:

Re: DM 50 blev langsom uden plomben

Indlæg af mati0921 »

Jeg har lige skiftet tilbage til den originale cylinder idag, og så prøvede jeg 62,5 dyse, og der vil den ikke tage omdrejninger, og resten er justeret ind efter en service manual, så er gået tilbage til 80 dysen. :)

jeg har ikke lavet noget ved cylinderen overhovedet, jeg har bare fisket den op af spanden, og fjernet lidt rust fra indersiden. :)
det ser ud som om det er ridset, men det er ikke så voldsomt, det meste kan tørres af med en finger. :)
Vedhæftede filer
DSC01705.JPG
DSC01705.JPG (114.22 KiB) Vist 10289 gange
DSC01704.JPG
DSC01704.JPG (119.34 KiB) Vist 10289 gange
DSC01703.JPG
DSC01703.JPG (117.06 KiB) Vist 10289 gange
DSC01702.JPG
DSC01702.JPG (114.53 KiB) Vist 10289 gange
DSC01701.JPG
DSC01701.JPG (114.8 KiB) Vist 10289 gange
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: DM 50 blev langsom uden plomben

Indlæg af kreidlerhansen »

Den er slidt og skal bores, hones og have et frisk stempel. Jeg ville ikke blive overrasket, hvis den ene stempelring kan ses i indsugningen, når stemplet er i bund.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
mati0921
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: ons 6. feb 2013 20:40
Kontakt:

Re: DM 50 blev langsom uden plomben

Indlæg af mati0921 »

i den originale cylinder er indsugningshullet firkantet, men her er det blevet slebet til, så spørgsmålet er om det kan svare sig og lave noget ved den her cylinder, eller den er til gammelt jern. :)

er der andre begrænsninger der er lettere at fjerne?
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: DM 50 blev langsom uden plomben

Indlæg af juhl-drengen »

Ny udstødning= begrænsning fjernet
powerluftfilter + 1-2 dyser op= fjernet begræsning
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: DM 50 blev langsom uden plomben

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeg har fået at vide, en 17mm studs til Puch Monza passer over. Derpå kan man så spænde en 15mm Dellorto, eller selvfølgelig 17mm Bing, som bliver reproduceret til småpenge.
Ellers kan nogle måske hjælpe med at lave en anden studs, så du med en stump gummislange kan montere en 17,5mm scooter-Dellorto, som nærmest er gratis, brugt...

Vær kreativ! :)

At man så ikke vinder en skid uden at hæve udstødningskanalen og arbejde lidt i skyllekanalerne, er en anden snak. Det burde ikke være umuligt at få den op nær 70km/t med en del slibearbejde, 28mm udstødning og en større karburator.

Powerfilter er fup og bras, blot til orientering. Selv med en masse arbejde kommer den ikke op på et niveau, hvor det kan betale sig.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: DM 50 blev langsom uden plomben

Indlæg af juhl-drengen »

Jeg kunne omend sagtens lave en dm50-mini udgave af den studs jeg bruger på min scooturai så kan du bare skifte mellem stage6/stylepro gummi adapter til studs, så kan du bruge nærmest alle karburatorer så kan du få den med lige de mål osv du ønsker ;)

std. udstødningen er 28mm men der er varmepresset et rør i der er ca. 24-26 i inderdiameter :)

ja men tilgengæld er det bare de færreste der får en dm50 med afbegrænset std. luftfilter til at køre hæderligt? :roll:
havde et skum filter der bare sad på gummistudsen mellem luftfilter og karburator og den fungerede udemærket (bedre end std.) den var skam udemærket til normal kørsel at den ikke giver noget specielt er en helt anden sag :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
mati0921
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: ons 6. feb 2013 20:40
Kontakt:

Re: DM 50 blev langsom uden plomben

Indlæg af mati0921 »

Jeg tror bare den forbliver som den er, da en vis LEGO hobby har spist mine penge, og når der bliver vejr til det vil jeg til at køre i skole på den, og på auto college render politiet rundt mindst to gange om måneden, og så blier det endu dyrere. :)
Besvar

Tilbage til "Asien"