Electro DM50 (Converted Suzuki DM50)

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Electro DM50 (Converted Suzuki DM50)

Indlæg af juhl-drengen »

Lige en kreativ ide, giv den blank sorte sideskjolde for at de lissom forsvinder lidt ift. det hvide har set det samme på en blå dm50 og den så næsten helt flyvende ud
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
dr_frost_dk
Stor knallert
Indlæg: 113
Tilmeldt: tirs 13. nov 2012 00:16
Kontakt:

Re: Electro DM50 (Converted Suzuki DM50)

Indlæg af dr_frost_dk »

ja du har nok ret, men så skal jeg også lige have nogle sideskjolde :p
Vil virkelig også have et bagebæger til den.

Dog bliver det næste nok alle lys, speedometer, forlys, baglys
Forlys bliver special, stadig samme originale forlygte, men pæren bliver en 3 funktion LED pære/plade
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Electro DM50 (Converted Suzuki DM50)

Indlæg af juhl-drengen »

Hvis du mangler har jeg heller ikke plads til sideskjolde på min dm50 pga. bagkåben :teeth2 :crying :hihi
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
dr_frost_dk
Stor knallert
Indlæg: 113
Tilmeldt: tirs 13. nov 2012 00:16
Kontakt:

Re: Electro DM50 (Converted Suzuki DM50)

Indlæg af dr_frost_dk »

ok hvad med bagagebærer?
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Electro DM50 (Converted Suzuki DM50)

Indlæg af juhl-drengen »

Desværre.. men kan for din skyld kigge lidt rundt og give lyd hvis jeg finder en der har en
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
mati0921
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: ons 6. feb 2013 20:40
Kontakt:

Re: Electro DM50 (Converted Suzuki DM50)

Indlæg af mati0921 »

juhl-drengen skrev:Desværre.. men kan for din skyld kigge lidt rundt og give lyd hvis jeg finder en der har en
god tur :hihi
Jeg har ledt i et år, og har først fundet et nu, men sælger er noget langsom i det. :(
Jeg var ellers tæt på i fredericia, men jeg måtte ikke skrue det af knallerten:(
dr_frost_dk
Stor knallert
Indlæg: 113
Tilmeldt: tirs 13. nov 2012 00:16
Kontakt:

Re: Electro DM50 (Converted Suzuki DM50)

Indlæg af dr_frost_dk »

så det ender med man selv skal til at bukke og svejse noget jern for at få et bagagebærer?, så kan man vel også lave noget der ser lidt "bedre" ud, syntes når jeg ser på et billede med DM50 med bagagebærer så ser det ud til at være "skævt"

Nå men nu har jeg købt det baghjul fra T.Hansen og købt 47 tands bag-tandhjul og andet halløj.... samlet pris indtil videre for bare knallert 3000kr+ lige nu....
Dog har jeg en masse dele der skal sælges bagefter som:
2x baghjul, stel med rusten bagsvinger, motor (med påsvejset tandhjul....), ok stand anderøv sæde og meget andet.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Electro DM50 (Converted Suzuki DM50)

Indlæg af juhl-drengen »

Det er sjovt så meget dm50 markedet har ændret sig siden jeg startede.. dengang var det forholdvis nemt at finde ting som bagage bærer og priserne lagde meget lavere..

men en k50 bagage bærer er ens bortset fra beslaget men prøv at kigge på veteranposten.dk eller indryk en køber annoncer derinde :)

Du kan da komme med en hurtig liste hvad du har i pb så kan vi måske lave en bytter :D
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
dr_frost_dk
Stor knallert
Indlæg: 113
Tilmeldt: tirs 13. nov 2012 00:16
Kontakt:

Re: Electro DM50 (Converted Suzuki DM50)

Indlæg af dr_frost_dk »

Så er jeg i gang med nogle af de små ting, først forlys, har kun lavet et dobbelt print indtil videre, nu skal der dioder i og en front plade der gør at nærlys ikke blænder.

der er nok plads til 2x 20+w LED!!!! snak om lys her snakker vi om en pære der har lys tilsvarende til 2x100W halogen :teeth2
den får 3 modes:
Køre/positions lys (2-3W = 10-15W normal)
Nærlys (20-30W = 100-150W nornal)
"Langtlys" (20-30W + Nærlys)

Alle W i tilsvarende halogen er kun vejledende, det aktuelle resultat finder jeg ud af til i morgen aften/nat :)
Og om jeg laver op til 30W det finder jeg ud af, men bliver mindst 15W LED pr side.
Billede

EDIT: dagen gik med alt andet, så måske i morgen (fredag)
dr_frost_dk
Stor knallert
Indlæg: 113
Tilmeldt: tirs 13. nov 2012 00:16
Kontakt:

Re: Electro DM50 (Converted Suzuki DM50)

Indlæg af dr_frost_dk »

så blev positions lys og køre lys lavet, lang lys blive bare en halv fuld plade neden under
efter hvad jeg sætter strømforsyningen (volt regulator) til så er der 8-12W LED i toppen, det er pænt godt da det skulle svare til ca 50w halogen.
langt lys bliver 10-20W
Billede
Billede
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Electro DM50 (Converted Suzuki DM50)

Indlæg af juhl-drengen »

hva så frost skulle dig og din far så snart til tyskland? :D
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
dr_frost_dk
Stor knallert
Indlæg: 113
Tilmeldt: tirs 13. nov 2012 00:16
Kontakt:

Re: Electro DM50 (Converted Suzuki DM50)

Indlæg af dr_frost_dk »

han tager derned i ny og næ, jeg skal lige have samlet alle stumper sammen først så jeg kan tage dem med :)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Electro DM50 (Converted Suzuki DM50)

Indlæg af juhl-drengen »

Hehe
hvis du kan finde nok du kan bruge bytter jeg skam gerne med din motor :wink:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
dr_frost_dk
Stor knallert
Indlæg: 113
Tilmeldt: tirs 13. nov 2012 00:16
Kontakt:

Re: Electro DM50 (Converted Suzuki DM50)

Indlæg af dr_frost_dk »

ja men alt andet får du nok også for ingenting, har ikke meget plads her og kan ikke have det til at ligne en DM50 kirkegård :p

Og du er ligesom eksperten og den der har passionen for DM50, så er det kun godt at jeg ved at resterne bliver brugt :)


Men tilbage til min "pære", virkelig overrasket over hvor godt det positionslys er, det blænder OVERHOVEDET ikke men giver faktisk en lille slat lys på jorden selv om jeg kun har tested det ved 1W, og de dioder jeg har er noget varmere en forventet men det gør bare at det ligner normalt lys, altså man ikke bliver jagtet fordi de tror det er xenon osv.

Lige så snart jeg bliver færdig med lygten regner jeg med at lave en video der viser funktionerne og så godt man nu kan hvor meget lys den giver.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Electro DM50 (Converted Suzuki DM50)

Indlæg af juhl-drengen »

Er da godt at høre, håber på at få lavet en original patina i fremtiden :-)

Lyder da helt super :what2 :(y)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
dr_frost_dk
Stor knallert
Indlæg: 113
Tilmeldt: tirs 13. nov 2012 00:16
Kontakt:

Re: Electro DM50 (Converted Suzuki DM50)

Indlæg af dr_frost_dk »

Så fik jeg lavet pæren færdig og det er bare blevet SÅ godt et resultat (altså på den funktion siden :) ) positions lys er rigeligt synligt og blænder OVERHOVEDET ikke på nogen måde, Køre/Nat lyset og rimelig kraftigt og blænder OVERHOVEDET heller ikke :), langt lys er så godt som det bliver, alt det lange lys er koncentreret i midten af lys-feltet da det var sådan jeg valgte at ligge dioderne så de ville udnytte parabolen så tæt på bunden som muligt for langt kast.
Billede
Billede
Billede
NOTE: altid svært at "fange" lys med et kamera.....
dr_frost_dk
Stor knallert
Indlæg: 113
Tilmeldt: tirs 13. nov 2012 00:16
Kontakt:

Re: Electro DM50 (Converted Suzuki DM50)

Indlæg af dr_frost_dk »

Tænker på at male forskærm og bagskærm men kan ikke få mit hovet i orden med hvad der kunne se "godt" ud til det hvide?
Billede

Nogle der har nogle forslag?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Electro DM50 (Converted Suzuki DM50)

Indlæg af kreidlerhansen »

Ulempen ved hvid er, at kontrastfarver er svære at finde, når først sort allerede er indblandet. I dette tilfælde er den hvide allerede meget dominerende, og som jeg 'oplever' farver, går der kuk i det, hvis man viger for meget fra den dominerende farve på en så stor og fremtrædende flade som en bagskærm.

Chrom ville jeg vælge - ellers er der i mine øjne altså kun hvid at vælge mellem.

Du kan måske slippe afsted med at bruge samme farve til sideskjolde, for- og bagskærm, men min skabsjyde frygter, det vil se 'noller' ud, selv om der er mulighed for et 'flow' af en art på den måde.

Hvid forskærm, hvide sideskjolde, ingen/godt opkortet bagskærm...

Overvej evt. en ca. 15mm bred, sort stribe fra for til bag for at bryde det hvide lidt. Evt. en ~3mm bred, sort stribe på hver side af den sorte med 3mm mellemrum. (En af Kreidler-stafferingerne har dette design, og jeg synes godt om det i al sin enkelhed)

Havde du nu valgt en (gullig) creme-hvid til et korn-gult stel, ville lys grå, sort, guld og chrom være oplagte muligheder til div. detaljer.


Menmenmen... så vidt jeg husker, indgår blå i en af de org. stafferingsmodeller. Så har du da dén farve at lege med på for-/bagskærm!


Jeg holder uanset hvad på, at hvid bør forblive den dominerende grundfarve på alle større flader.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Electro DM50 (Converted Suzuki DM50)

Indlæg af juhl-drengen »

Staffering på gammel model dm50
(undtagen special modellerne)
Er marineblå baggrund og lyseblå pinstriber

Jeg vil sige metallic sorte skærme
Eller måske rød som tit går godt med hvid og sort
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
dr_frost_dk
Stor knallert
Indlæg: 113
Tilmeldt: tirs 13. nov 2012 00:16
Kontakt:

Re: Electro DM50 (Converted Suzuki DM50)

Indlæg af dr_frost_dk »

Tror hvid forskærm og bagskærm er den bedste combo efter jeg har samlet lidt i dag for at se, har malet bagskærm med chrom spray for at se hvordan det ville se ud og ikke godt, og selv om denne spray er nyere så smitter den stadig af....
Billede

EDIT: der kommer også sorte støddæmpere på så det vil give lidt kontrast til bagskærm
EDIT: Baggaffel er også sort, så tror ikke hvid bagskærm bliver for meget.

EDIT: fik malet i dag og det ser sku godt ud, ligger nyt billede ind omkring fredag, skriver her da jeg ikke gider lave en mere post bare for det, og de blev hvide :)
Besvar

Tilbage til "Asien"