suzuki rmx

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
theAnd
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors 31. jan 2013 21:10
Kontakt:

suzuki rmx

Indlæg af theAnd »

hej.
Jeg har et problem med min suzuki rmx da den slet ikke vil trække.
Den tager gasen fint i fri gear, men så snart den kommer i første gear kan den ikke engang trække i top-omdrejninger og kører kun 5 kmt

opsætning:
50cc cylinderkit (thansen)
orginal tænding (står efter de originale mærker)
original kabu (dyse 70)
standart luftfilter
udstødning original med plump.

Da jeg fik den kunne den ikke starte, jeg rensede kaburatoren og så kunne den starte, men trak dårligt.

Har skiftet tændrør og hætte, tændspole, top og bund pakning, prøvet med forskellige udstødninger, men uden held
Er næsten 100 på at den IKKE trækker falsk luft, og cylinder og alt det der ser OK ud (god kompresion og gnist)

så er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt?
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: suzuki rmx

Indlæg af claus olieklud »

hej med dig... jeg mener ud fra din beskrivelse af kaburatoren skal renses en gang til - du skal sikre dig at der er gennemgang i alle dyser og kanaler... jeg kender ikke lige kaburatoren på din model, men alle kaburatorer fungerer ens... det lader til at tomgangssystemet i kaburatoren fungerer, men at hoveddysen ikke giver det den skal...
du kan prøve at holde hånden delvis for luftindsugningen på kaburatoren - hvis det hjælper bare en lille smule, er det sikkert kaburatoren der er problemet
lidt trykluft og evt. en tur i ultralydsbad
hilsen olieklud
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: suzuki rmx

Indlæg af malte39 »

Hej, nu er jeg nok en af de eneste herinde udover dig der selv køre rmx ;)

og nu ved jeg det ikke helt, men det kunne lyde som om den tænder forkert.. min ciao kørte ligesom du beskriver da dens tænding stod forkert ;)

svinghjulet sidder måske lidt forkert ? eller tændingen sidder måske efter de forkerte mærker eller så noget i den stil ? :) vis den altså kan indstilles..

en dyse 70 lyder også lidt lille i mine øre ? ellers er det måske bare fordi at jeg selv køre med en kæmpe kaburator :/
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
theAnd
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors 31. jan 2013 21:10
Kontakt:

Re: suzuki rmx

Indlæg af theAnd »

jeg har renset karburatoren helt igennem nu, men uden held.

personligt tror jeg ikke at den skal have støre dyse da motoren faktisk begynder at kører dårligere når den er blevet varm. køre også lidt bedre med nålen helt nede(men ikke ret meget).
tror måske at der skal en str. 68 i eller sådan noget, men tror ikke det er det som er problemet :) (karburatoren er jo også kun en 16mm)

jeg mistænker selv enten tændingen eller cyllinderen, hvad siger i?

mistænker selv fødespolen
tændspole, tændrør, kabel og hætten er allerede skiftet. og tændingen står efter de original mærker, og det hjælper ikke noget at indstille på den, har allerede prøvet ;)
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: suzuki rmx

Indlæg af claus olieklud »

hej igen... kunne der mon så ikke være tegn på cdi fejl ?
jeg aner det ikke, men hvis du kunne udbytte til en anden uden det koster penge ?
hilsen olieklud
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: suzuki rmx

Indlæg af malte39 »

det kan heller ikke skyldes en billig tun menbran hvor enderne på pladerne er fortid så den ikke lukker tæt '? :D
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
theAnd
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors 31. jan 2013 21:10
Kontakt:

Re: suzuki rmx

Indlæg af theAnd »

jeg tror ikke at det er cdi'en, da den ikke har en cdi ;)
membranen har jeg haft ude, og den ser ud til at være i god stand.
jeg tror at jeg vil købe en ny fødespole, hvis det ikke lyder som en helt dum ide??
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: suzuki rmx

Indlæg af malte39 »

enten gnister den, ellers gør den ikke ? :D

da min fs1 døjede med tænding var det alt eller intet.. dvs. 105 på thansen spedo ( omkring 80 ægte km/t ) eller at jeg måtte trække.. der var det tændspolen i stellet der var stået af :/ :oops:


så tror den er fin, det er nok nærmere et spørgesmål om tidspunktet fødespolen levere den på.. eller tændingen generelt. ved ikke hvad der ellers kan være galt med den vis den starter fint, men ikke trækker, og du siger menbranen fungere fint, :whew

hakker den meget ? eller har en en stabil motorgang, bare uden noget power i ? :D
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: suzuki rmx

Indlæg af malte39 »

når du siger fødespole, mener du så den bag svinghjulet, eller på stellet ? :)
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
theAnd
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors 31. jan 2013 21:10
Kontakt:

Re: suzuki rmx

Indlæg af theAnd »

det er den som sidder bag svinghjulet. Den der sidder på stellet er allerede skiftet :D
theAnd
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors 31. jan 2013 21:10
Kontakt:

Re: suzuki rmx

Indlæg af theAnd »

gnisten er faktisk MEGET kraftig på den :)
den hakker ved topomdrejninger, det kunne jo både være tænding eller kabu

" onclick="window.open(this.href);return false;
lavede lige en video med den, så i kan se hvordan den går i motoren :D
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: suzuki rmx

Indlæg af Kai »

Lyder mest af alt som...enten for stor dyse eller nok nærmere en udstødning der er godt og grundigt sodet til.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: suzuki rmx

Indlæg af claus olieklud »

hejsa igen... jeg har netop set videoen og er egenligt helt enig med kai... dog hælder jeg meget til forstoppelse, men kan også høre stemplet klirrer noget i cylinderen...
hilsen olieklud
theAnd
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors 31. jan 2013 21:10
Kontakt:

Re: suzuki rmx

Indlæg af theAnd »

Jeg synes også at jeg har lagt mærke til en den kliren, man kan også hører en svag metalsik lyd når jeg slipper for gassen ved ca. 0:35.
Det lyder lidt som en fjeder der slår mod noget metal, eller noget i den stil :) det er heller ikke første gang at jeg har oplevet det på sådan en thansen cylinder, har fået af vide at det har noget at gøre med at de bliver slidt på det led hvor stemplet vender :D

tror i så at det er et nyt cylinder kit??

Udstødningen er sådan en ligesom en klassisk ekspansions udstødning på en crosser, hvor man cirkra 15-20cm inde har sat en plumpering (et helved at få ud :D) ,det er derfor at den tager ikke ret mange omdrejninger.
Men hvis det er, kan jeg godt lige prøve at rense den når jeg får tid til det :)
theAnd
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors 31. jan 2013 21:10
Kontakt:

Re: suzuki rmx

Indlæg af theAnd »

Så har jeg renset udstødningen og sat en anden indsugnings-plade på luftfilteret, hvor der er boret nogle huller i så den får mere luft.
og den går meget mere jævnt i motoren, og den tager også gassen bedre.....Men den trækker stadig lige så dårligt :(

ved virkelig ikke hvad der kan være galt, så jeg kunne godt bruge nogle flere gode råd og ideer til hvad fejlen kunne være.

Jeg kan også ligge nogle flere videoer ind evt hvor jeg kører på svinet hvis det ville hjælpe :)

please hjælp mig, jeg skulle helst gerne komme ud og kører når det blir lidt varmere ;)
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: suzuki rmx

Indlæg af Kai »

Hvordan er kompressionen på den ? Kan du forholdsvis let træde kickstarten ned
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
theAnd
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors 31. jan 2013 21:10
Kontakt:

Re: suzuki rmx

Indlæg af theAnd »

Kompressionen er fin. Og da den er vandkølet kan jeg også se at den ikke bobler i kølevandet.
Besvar

Tilbage til "Asien"