tændning på honda cd50 hjælp!

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
Brugeravatar
smokie77
Junior knallert
Indlæg: 77
Tilmeldt: fre 18. dec 2009 10:59
Kontakt:

tændning på honda cd50 hjælp!

Indlæg af smokie77 »

hej! jeg har ehvervet mig en honda cd50. Det er ikke en af de køneste jeg har set :? .. Men håber på at den bliver det :D .Jeg vil se om jeg kan få liv i den inden jeg skiler den af. Der er ingen gnist på den.. (blandt andet) jeg her en mistrænke på at den ikke er sammelt rigtig :? . er der en der har diagrammer over tændningen, det er en gammel 6v.
MVH. Christian
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: tændning på honda cd50 hjælp!

Indlæg af strynboen »

hop lige over på 4 stroke..de har ALT du behøver..tændspolen har en tendens til at brænde ledningen af indvendig..så prøv at bytte ud med en yamaha type
tændrørene kortslutter når de bliver våde af bensin..det er lidt mystisk...men hvis man mekker dem..er der overgang..en gang sandblæsning redder dem som regel

de tidelige før 73 har en mellem forbindelse
mellem lys og fødespole..den skal være der..ellers får spolen ikke stel..man kan også bare stelforbinde den..evt hvis man evt sætter en nyere lysspole... ellers er platin og kondensator som en yamaha..dog sidder den udvendige tændspole gemt under batteriet..inden i stellet..motoren skal af..for at skifte den
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
smokie77
Junior knallert
Indlæg: 77
Tilmeldt: fre 18. dec 2009 10:59
Kontakt:

Re: tændning på honda cd50 hjælp!

Indlæg af smokie77 »

Tak man lærer noget hver dag :D men skal ledninger side som på yamaha men med en ledning mellem lys og fødespole :roll: ? jeg kan ikke finde noget om hvordan ledninger skal værer på 4 stroke! :?
Senest rettet af smokie77 fre 21. sep 2012 21:55, rettet i alt 1 gang.
MVH. Christian
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: tændning på honda cd50 hjælp!

Indlæg af Jensmc »

Hvis en reservedelsbog har interesse:
viewtopic.php?f=9&t=12208" onclick="window.open(this.href);return false;
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: tændning på honda cd50 hjælp!

Indlæg af strynboen »

her....det er vistnok honda cd 50..er ikke sikker...
den nederste er rigtig..jeg gik bare ind på" 4 stroke.dk" og lånte den..det er en rigtig god side..men kræver lidt søgening at finde tingene
Vedhæftede filer
lednings dia farver.jpg
lednings dia farver.jpg (116.46 KiB) Vist 5663 gange
eltaending_cd50diag.gif
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Asien"