reparation af plastik skjolde scooter(keeway matrix)

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

reparation af plastik skjolde scooter(keeway matrix)

Indlæg af juhl-drengen »

hey forum jeg har så været ude og få fat i en scooter til hverdags brug en keeway matrix som nok også er en af de eneste scootere der passer til mig størreses mæssigt.

den har enkelte fejl som hovedsageligt er udseendes fejl men den kører perfekt i motoren.

en af fejlen er at der på front skjoldet ved øvre del ved benskjoldet er en af skruerne hvor gevindet er meget smadret så skruen ikke går i og at et af de beslag man sætter "clipsen" på til plast skruen er knækket men det er knækket så at det er nærmest helt i bunden af beslaget.

kan man lime beslaget fast på en eller anden måde sådan at det holder? måske superlim eller poly cement?

og kan jeg fylde der hvor plast gevindet til skruen ud med noget sådan at skruen kan skære et nyt gevind ? eller skal jeg putte en bredere skrue i ?

kan lægge billeder ind til nogle af fejlene ind i morgen.

men alt i alt synes jeg personligt det er små ting der er galt med den den har kun haft 2 ejere 2 drenge og så lånte den ene ejer den ud til en pige i næsten alt tid han havde den ( hun havde vist også mere forstand på at skrue end han havde ;) )
scooteren har også kun kørt 6700 km siden 2005.
skal have pillet alle skjoldende af og slebet de steder den er skadet ned vil prøve at gøre det lidt stylings agtigt. og fjerne så lidt af den originale maling som muligt da det ser meget flot ud.
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: reparation af plastik skjolde scooter(keeway matrix)

Indlæg af Kai »

Hvis du har stumpen der er knækket af, så kan du prøve med plastmo tagrende lim, det smelter plastikken sammen igen og holder rimelig godt på
visse typer plastik.

Ellers prøv at spørge på de større autoværksteder i nærheden, om en af dem har grej til at lime/svejse kofangere osv.
Noget at det 2 komponentlim der bruges til dét, binder også rigtig godt på kinesiske scooter skjolde.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: reparation af plastik skjolde scooter(keeway matrix)

Indlæg af juhl-drengen »

kunne du ikke linke til det der tagrende lim ? :) men det polycement gør er det ikke det samme med at det smelter det sammen ? men har skam stadig stumpen :I
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Asien"