Giantco Sprint 30 Topstykke

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
livsnyder
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: man 3. sep 2012 19:06
Kontakt:

Giantco Sprint 30 Topstykke

Indlæg af livsnyder »

Jeg har pillet ventil dækslet af og kan ikke se hvordan man piller kæden af og skruer topstykket af. Kæden skal vel af et sted hvor man kan se der er nogle "mærker"..

En som har forstand på dette... Takker..
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Giantco Sprint 30 Topstykke

Indlæg af juhl-drengen »

hvad mener du lige med kæden ? snakker vi nede i gearkassen eller cylinderen og topstykket ?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Giantco Sprint 30 Topstykke

Indlæg af strynboen »

på honda motore løsner man tandhjulet. og tager det af.så kæden bliver løs..og topstykket kan så tages af...men kender ikke sprint..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Giantco Sprint 30 Topstykke

Indlæg af juhl-drengen »

kæde ??? sig mig når vi snakker sprint snakker vi så ikke en scooter motor ? (er det ikke en euro 1 4 takt motor en sprint har)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Giantco Sprint 30 Topstykke

Indlæg af strynboen »

KNAST KÆDE
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Giantco Sprint 30 Topstykke

Indlæg af juhl-drengen »

nååååår :oops:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Giantco Sprint 30 Topstykke

Indlæg af Kai »

Sprint'en er stortset som på Honda, pil knastkædestrammeren af først (den sidder med 2 skruer) så er kæden slap, og takthjulet er meget nemmere at få fri af kæden.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
livsnyder
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: man 3. sep 2012 19:06
Kontakt:

Re: Giantco Sprint 30 Topstykke

Indlæg af livsnyder »

Super, ja det er knast kæden som skal af. Men er kæde strammeren det eneste der skal løsnes så man kan få kæden af det øverste hjul. Men ved i om der er nogle mærker man skal sætte den på først.. Og hvordan fås takthjulet af, og ellers nogle gode tricks...? Takker..
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Giantco Sprint 30 Topstykke

Indlæg af Kai »

Du skal ha stemplet til at stå i kompressions-topstilling, det er ikke strengt nødvendigt for bare at skille den af , men det gør det hele meget lettere.

På det lille takthjul/knasthjul er der et "hul" på..3-4mm i diameter + 2 streger. Når stemplet står rigtigt, så peger det lille hul "op" / direkte væk fra krumtappen, og de 2 streger flugter med kanten af topstykket. Samtidig er der et "T" mærke på svinghjulet der skal passe udfor et mærke der er støbt i blokken.

Af med knastkædestrammeren, så er kæden slap. Så kan du vippe kæden af knasten når du har løsnet de 4 topmøtrikker der samtidig holder
lejeoverfaldet til knasten. Det er en god idé at binde en snor eller et stykke ståltråd/svejsetråd i kæden, så den ikke smutter fra dig og havner
nede i krumtaphuset når du lirker topstykket af !

Når du samler det igen, er det vigtigt at T mærket på svinghjulet står lige ud for mærket i blokken. Så skal knasten i igen, så hul og streger sidder rigtigt, det kan du ikke helt se før lejebukken/overfaldet er trykket helt ned på plads til at holde knasten og kæden er strammet op.
Det kan godt snyde lidt, så kæden bagefter skal flyttes en enkelt tand.

Kædestrammeren skal også løsnes inden du sætter den i igen. Der er en indbygget "skralde funktion" i den = du skruer toppen/hatten af den så fjederen er helt fri, så løsner du "skraldefunktionen" ved at trykke den lille pal ind, så kan strammeren skubbes helt sammen. Så monterer du strammeren i cylinderen og de 2 skruer spændes. Så er det bare i med fjederen, så kan du høre den siger "klik klik klik" når du presser fjederen ned og skruer toppen på igen.

Husk at kontrollere alle mærker stadig passer.

PS: På de allerfleste kineser 4taktere er takthjulet/tandhjulet presset på knasten, og ikke skruet på knasten med 2 skruer, som det er på Honda.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
livsnyder
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: man 3. sep 2012 19:06
Kontakt:

Re: Giantco Sprint 30 Topstykke

Indlæg af livsnyder »

Tak Kai, du er for sej..
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Giantco Sprint 30 Topstykke

Indlæg af Michael »

livsnyder skrev:Tak Kai, du er for sej..
Enig flot og godt svar. Det er det der holder forum kørende :bravo
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Besvar

Tilbage til "Asien"