Honda melody stel rep.

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Honda melody stel rep.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Kiggede lige lidt på mosters melody som hun havde fået tilranet sig for nogle år siden.

Den er desværre stærkt rådnet i stellet under fod pladerne. Har nogen af jer erfaring med om man kan svejse et frisk stykke rør i de ca 10 cm så det er i orden og forsvarligt, eller skal man prøve og finde et bedre stel ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Honda melodi stel rep.

Indlæg af FS1originalen »

Kunne forestille mig at det er samme problem som Passolaen har - nemlig at bøjningen på stelrøret foran fodpladen ruster op fordi det sidder "lige i skudlinien" fra forhjulet :!:

Min "sammenknækkede" Passola blev i sin tid repareret ved at lægge et stykke 5x30 fladjern på forsiden af røret og svejse ca 10 cm over og under bøjningen!

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Honda melody stel rep.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det er længere bagude lige før motorkonsollet. Den er ikke bare knækket men decideret rådnet væk !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Honda melody stel rep.

Indlæg af strynboen »

kan du bygge en bænk som skrues på et par solide steder..så du kan skære det rådne stykke ud..uden at det slår sig...måske bare et stykke 4 kant rør..som hæftes fast på stellet..med nogle fladjern flapper..så den lines op under operationen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Honda melody stel rep.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Desværre har nogen allerede lappet tidligere og jeg tror den er sat skævt sammen. Men Niels har et ekstra stel jeg må låne og tage kontrolmål efter :bravo
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Lehmann
Fuldblods knallert
Indlæg: 381
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 00:48
Kontakt:

Re: Honda melody stel rep.

Indlæg af Lehmann »

Jeg har erfaret at de rådner op indefra ved motorophænget, og det ikke er nemt at redde. Det er hvor pladestellet i agter, møder røret fra kronrøret at de rådner i pladestellet.

Vær kreativ!

Erik: Kan det passe at din Passola var den gamle model, og uden stænklap på forskærmen forneden? De første ca. 1000 stk. i DK havde ikke den stænklap, og de jeg har set ruste over, er alle fra den serie. ;)
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.

Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Honda melody stel rep.

Indlæg af FS1originalen »

Nej Lehmann, det var en ny model der sank sammen... Husker desværre ikke om stænklappen var der men den havde haft et hårdt liv - kørt mig til arbejde i minimum 10 år sommer og vinter, og hende der havde haft den fra ny var i en vægtklasse hvor der var almindelig tvivl om den havde sadeltasker, eller om det bare var rø.. det hele :oops:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Besvar

Tilbage til "Asien"