ny gearknallert.. rmx jeres erfaringer ?
: fre 27. jul 2012 13:18
jeg har på det seneste været en smule træt af min samurai da jeg simpelthen er en smule for stor til den(191 cm) og simpelthen får ondt i benene på ture længere end 15 km ad gangen.. derfor har jeg tænkt over at anskaffe mig en gearknallert der er større end samuraien (og de fleste gamle knallerter er lidt for små) til lidt længere ture
jeg har forelsket mig i 2 stks
en generic trigger: pris mellem 14-16.000 (kan sådan set ikke skaffes brugt)
suzuki smx: hvor brugt prisen ligger mellem 5-9000
tilgengæld lægger trigger'en noget længere ude da den er så dyr i forhold til smx'en
så jeg ville spørge jer om et par ting vedrørende smx:
har den 6 gear i lovlig tilstand ?
sidder man i en behagelig kørestilling ?
hvad kør den med standard cylinder kit helt uden begrænsninger ?
har den nogen bestemte styrker ?
er den nem at få reservedele til ?(både org. og uorg.)
har den nogle svagheder ?(f.eks lissom samurai har et svagt baghjul el. fs1 har for høj spænding)
hvad skal man kigge efter når man køber sådan en brugt ?
hvilke standard farver findes den i ?(synes jeg har set 2 "generationer" med forskellige klistermærker)
er den pålidelig ?
har kun en enkelt erfaring med en smx(faktisk en rmx) en af drengene fra min efterskole lod mig prøve hans med 48 mm cylinder kit og jeg synes man følte sig ret stor og voksen og i den korte tid sad man ret godt og synes den var sjov at køre på selvom jeg ik pressede den over 50
ved godt en smx/rmx nok mest er en scootergalleri ting men gider ikke usammenhængende svar og herinde tar i sådan noget seriøst og modent så tænkte det var nok bedre
har set et par stykker herinde der skriver de har en rmx/smx så kom frem af busken vil gerne høre alt respons
jeg har forelsket mig i 2 stks
en generic trigger: pris mellem 14-16.000 (kan sådan set ikke skaffes brugt)
suzuki smx: hvor brugt prisen ligger mellem 5-9000
tilgengæld lægger trigger'en noget længere ude da den er så dyr i forhold til smx'en
så jeg ville spørge jer om et par ting vedrørende smx:
har den 6 gear i lovlig tilstand ?
sidder man i en behagelig kørestilling ?
hvad kør den med standard cylinder kit helt uden begrænsninger ?
har den nogen bestemte styrker ?
er den nem at få reservedele til ?(både org. og uorg.)
har den nogle svagheder ?(f.eks lissom samurai har et svagt baghjul el. fs1 har for høj spænding)
hvad skal man kigge efter når man køber sådan en brugt ?
hvilke standard farver findes den i ?(synes jeg har set 2 "generationer" med forskellige klistermærker)
er den pålidelig ?
har kun en enkelt erfaring med en smx(faktisk en rmx) en af drengene fra min efterskole lod mig prøve hans med 48 mm cylinder kit og jeg synes man følte sig ret stor og voksen og i den korte tid sad man ret godt og synes den var sjov at køre på selvom jeg ik pressede den over 50
ved godt en smx/rmx nok mest er en scootergalleri ting men gider ikke usammenhængende svar og herinde tar i sådan noget seriøst og modent så tænkte det var nok bedre
har set et par stykker herinde der skriver de har en rmx/smx så kom frem af busken vil gerne høre alt respons