Angående Daxshoppen.dk

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Angående Daxshoppen.dk

Indlæg af Kris6861 »

Hej Forum :)

Jeg ville lige spørge om der var nogen der havde noget viden om daxshoppen.dk. Er de komplette knallerter (HONDA DAX) http://www.daxshoppen.dk/dax_zh50_se_ca ... -1719.html" onclick="window.open(this.href);return false; og http://www.daxshoppen.dk/dax_zh50_se_ca ... -2016.html" onclick="window.open(this.href);return false; er de nogle ordentlige knallerter eller er det bare noget skrammel de er lavet af? Hvad med moteren lyder den sund? Jeg synes det nemlig ser ud som om der er mange ekstra dele sat på moteren end de originale honda dax motore men er det bare mig? Hvad er originalt og uoriginalt på knallerterne??

Mange tak for hjælpen, Kris. :)
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Angående Daxshoppen.dk

Indlæg af Jensmc »

Det er ikke mange penge for en knallert.
Derfor kan den godt være ok.
Generelt er kineserne ret gode til at lave motorer. De skal bare passes ordentligt.
Jeg ville lade den indgå i mine overvejelser, hvis jeg skulle købe knalert.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Angående Daxshoppen.dk

Indlæg af juhl-drengen »

ja har også hørt rigtigt godt om de der honda kopi motorer men dog ville jeg forvente at alt der hedder krom på dem og muligvis også maling ville begynde og ruste næsten med det samme det gør det i 99 % af alle tilfælde og tit er de dæk der sidder på kinesere kun til brug i VARM og TØRT vejr så de skulle nok helt sikkert skiftes :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Angående Daxshoppen.dk

Indlæg af strynboen »

daxshoppen sælger det samme som alle andre kina forhandlere..og du får hvad du betaler for..alså ikke det samme som japansk kvalitet...men kan du leve med dårlig finish..rusten crom..og dårlig lednings net..efter få år...er det jo godt nok...skide være med dæk...hvis du køre under 60 kmt...bare mønsteret er ok..er de gode nok..
på en mc ville jeg skifte dem..og bremse klodserne..men knallerter er det fint nok..
hvis jeg skal have noget honda eller kopi..er det erik dax..alias dax erik..man skal handle med...han har som benny sorteret alt dårligt fra..og kan skaffe alt..han sælger dog ikke nye knallerter
jeg ville dog købe en yamasaki..den har store hjul..og minder meget om de goe store knallerter..og de billige honda kopi dele passser på motoren..billige tun dele
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Angående Daxshoppen.dk

Indlæg af Kris6861 »

Strynboen

Hej er de der yamasakier nogle gode knallerter?? eller er det sådan nogle man skal skrue i?
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Angående Daxshoppen.dk

Indlæg af Reedvalve »

Kris6861 skrev:Hej Forum :)

Jeg ville lige spørge om der var nogen der havde noget viden om daxshoppen.dk. Er de komplette knallerter (HONDA DAX) http://www.daxshoppen.dk/dax_zh50_se_ca ... -1719.html" onclick="window.open(this.href);return false; og http://www.daxshoppen.dk/dax_zh50_se_ca ... -2016.html" onclick="window.open(this.href);return false; er de nogle ordentlige knallerter eller er det bare noget skrammel de er lavet af? Hvad med moteren lyder den sund? Jeg synes det nemlig ser ud som om der er mange ekstra dele sat på moteren end de originale honda dax motore men er det bare mig? Hvad er originalt og uoriginalt på knallerterne??

Mange tak for hjælpen, Kris. :)
De er total håbløse :(n) Som lars skriver: Går specielt elnettet istykke hele tiden.. Motoren er heller ikke af samme kvalitet. Brug hellere pengene på en gammel original dax. Den taber heller ikke værdi, som den fra Daxshoppen.

Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Angående Daxshoppen.dk

Indlæg af strynboen »

hej totte herinde har en..de er rimelige..men du skal være over dem med oliekluden..en nat ude.og de er rustne...lednings nettet er også lidt svagt ,,som på alle kinesere..motorene køre entelig rimeligt..men der kan ske underlige ting som brækkede krumtappe...pludselig exploderende olieforbrug..mends andre køre i årevis uden problemer...så det er lidt med at spille i rouletten...man kan være heldig..og u heldig...japanere er ens kvalitet..du ved hvad du får...problemet er at japanske knallerter er exploderet i pris. og er u rimelige i pris pga efterspørgsel/udbud..du får intet for under 10,000...det kan du få 3 kinesere for...en 2 gear yamaha får man meget knallert for pengene...har set nogle fine til ca 5000...de virker...hvis sælger er ærlig
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Angående Daxshoppen.dk

Indlæg af juhl-drengen »

har et par kammerater med yamasakien men ym-50 8b og ym50 gys er faktisk i en overrraskende kvalitet i motoren dog men ledningsnettet er faktisk fint bortset fra det ikke tåler for meget fugt og de ruster som bare fanden men den ene af dem har en 8b den har han malet alt krom på inkl. fælge da der ellers bare kom overflade rust som ingenting med derudover er det ikke det store bare man overmalet de dårlige krom dele og smører dem så holder de faktisk godt og kører på samme højde i motoren som en suzuki bare med mere bundtræk :) ville personligt gerne have en gys da der ikke er så meget der kan ruste på dem dog ville jeg sandblæse og male stellet med maskin emalje for at være sikker off-roadere og kan bare godt li men de kan ikke holde til bare at blive kørt og kørt uden nogen form for vedligeholdelse.. MEN 8B har et hårdt sæde og en hård affjedring begge har dæk som bare det er lidt vådt eller glat på vejene så skrider du rundt.. men gys har kun et mindre rust problem og det med dækkene er man af med det har man en knallert til under 10.000 der kører bedre end selv de dyreste thansen scootere og på højde med nogle af de italienske og så er de supernemme at gøre hurtige hvis det er hvad man vil man skal bare have en ubegrænset cdi så er du oppe og køre 80 :teeth2
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Asien"