Suzuki street magic CD CDI, kun en gnist pr startforsøg

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Suzuki street magic CD CDI, kun en gnist pr startforsøg

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej gutter,

Jeg er igang med at hjælpe min kammerat og nabo med at få hans ny-indkøbte SUZUKI Streetmagic på vejen. Den er købt som en billig non-runner og derfor har vi repareret en del defekter på den.

Hvad kan der være galt når sådan en Suzuki fyr kun giver een gnist på tændkablet og så er død for gnister indtil man slipper starteren og prøver igen hvor den så kan lave een gnist igen ? Det er en DC CDI, altså en CDI som forsynes af 12 volt DC og derfor får den kun pickup signal fra stator. Er det selve CDI'en der er død eller er det mon tændspolen ?

Billede
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
ib kaas
Junior knallert
Indlæg: 78
Tilmeldt: lør 14. aug 2010 15:23
Kontakt:

Re: Suzuki street magic CD CDI, kun en gnist pr startforsøg

Indlæg af ib kaas »

Er du sikker på statoren virker??

Hilsen Ib
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Suzuki street magic CD CDI, kun en gnist pr startforsøg

Indlæg af Morten - Webmaster »

ib kaas skrev:Er du sikker på statoren virker??

Hilsen Ib
Hele statoren er faktisk ny, men stator leverer ikke fødestrøm til CDI da den laver gnisten af 12volt DC forsyning.

Der sidder en løs pickup udvendigt og den er dog ikke skiftet (jeg har faktisk en ny, men ville ikke skifte den fordi jeg så skal til at lodde nye ledninger sammen)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
ib kaas
Junior knallert
Indlæg: 78
Tilmeldt: lør 14. aug 2010 15:23
Kontakt:

Re: Suzuki street magic CD CDI, kun en gnist pr startforsøg

Indlæg af ib kaas »

Hmmmm, tror du må igang med lodde fætteren

Hilsen Ib



Kan du ikke måle signalet med et scop (tror jeg det staves)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Suzuki street magic CD CDI, kun en gnist pr startforsøg

Indlæg af juhl-drengen »

altså street magic er selve gude tunings scooteren så altså mit råd er inde på scootergalleri det er ligepræcis den slags scooter de burde være gode til måske ved de noget... :hihi
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Suzuki street magic CD CDI, kun en gnist pr startforsøg

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg har faktisk lige læst at en ledning kan knække fordi den er for kort fra fabrikken, man kan ikke se det da isoleringen ikke knækker.. Jeg må lige ud og teste det.

Jeg er stadig MEGET modtagelig for råd da jeg er lidt skeptisk mht den knækkede ledning når den rent faktisk kan slå een gnist pr forsøg.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Suzuki street magic CD CDI, kun en gnist pr startforsøg

Indlæg af juhl-drengen »

kunne jo være forbindelsen var dårlig i en ledning ? :whew
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Suzuki street magic CD CDI, kun en gnist pr startforsøg

Indlæg af Morten - Webmaster »

juhl-drengen skrev:kunne jo være forbindelsen var dårlig i en ledning ? :whew
Ja, det kan sagtens være, det vil jeg teste imorgen med en forbruger på hver relevant ledning. Det er iøvrigt et godt tip til at finde en defekt ledning i et ledningsnet med en fejl hvor man ikke umiddelbart kan finde bruddet. Et multimeter kan sagtens snyde fordi man ikke belaster ledningen.

Min kammerat gav mig tippet som han flere gange har brugt på biler med en nærmest umulig fejl i ledningsnettet:

En kraftig forbruger på ledningen (ikke så kraftig at ledningen under normale forhold ikke kan klare det) og så et par mand som fokuserer blikket godt efter hvor der kommer lidt røg når den dårlige ledning brænder helt af i bruddet.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Suzuki street magic CD CDI, kun en gnist pr startforsøg

Indlæg af kreidlerhansen »

Morten - Webmaster skrev: Ja, det kan sagtens være, det vil jeg teste imorgen med en forbruger på hver relevant ledning. Det er iøvrigt et godt tip til at finde en defekt ledning i et ledningsnet med en fejl hvor man ikke umiddelbart kan finde bruddet. Et multimeter kan sagtens snyde fordi man ikke belaster ledningen.

Min kammerat gav mig tippet som han flere gange har brugt på biler med en nærmest umulig fejl i ledningsnettet:

En kraftig forbruger på ledningen (ikke så kraftig at ledningen under normale forhold ikke kan klare det) og så et par mand som fokuserer blikket godt efter hvor der kommer lidt røg når den dårlige ledning brænder helt af i bruddet.
Når alt andet fejler, hjælper det rent faktisk at ødelægge tingene lidt mere... nogle gange! Kunsten er at finde den rette balance!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Suzuki street magic CD CDI, kun en gnist pr startforsøg

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... måske et fjollet spørgsmål, men er der også " kun en gnist " når du bruger kickstarteren ? hvis ja, så tror jeg mest på defekt cdi... hilsen olieklud
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Suzuki street magic CD CDI, kun en gnist pr startforsøg

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej, nu vil jeg lige følge op på sagen.

Idag fik vi en ny CDI hjem efter at vi fik den prøve startet med min programmérbare CDI den anden dag. Vi bestilte en uoriginal ubegrænset CDI da den originale koster spidsen af en jetjager ( over 2000.- ) Nu starter og kører den hæderligt men skal lige justeres ordentligt da den ligesom dør under acceleration hvis man ikke slækker en anelse på den fulde gas indtil den er oppe i fart.

Tak for jeres bidrag, det viste sig som sagt at det var selve CDI'en der var død.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Asien"