Baotian qt50 firetakts scooter - gnistre ikke

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Baotian qt50 firetakts scooter - gnistre ikke

Indlæg af bonde søren »

Kære forum

Jeg er blevet foræret en kineser scooter, solgt af jem og fiks osv noget billigt skrammel, ( støvsugeren kalder vi den, den lyder sådan :thunge ) men jeg har haft gang i den et par gange på liften, den gnistrede ikke da jeg fik den trak ledninger udenom ledningsnettet og den gnistrede rigtig flot og startede nemt, det stoppede det sjove så...
holdte hånden for karbu da den skulle slukkes da jeg jo havde kørt udenom ledningsnettet, også gad den bare ikke starte, den skød helt vildt når jeg prøvede med en snaps og boremaskine på tændingensmøtrikken.
nå den blev sat hen i hjørnet, og kiggede på den idag, og den sprang igang 2 gange, men nu er der SLET ingen gnist, har udmålt tændingen efter bedste evne med et multimeter efter den her guide:
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmesi ... drorshette" onclick="window.open(this.href);return false;

Da det er nøjagtig den motor, og det ser ud som om at det måske er tændspolen, kan ikke måle fra stel også ud i tændrørsledningen der er ingen ohm udslag :( nogen der har noget til at ligge til sådan en kineser fætter, de er pisse dyre i reservedele især når jeg har fået knallerten og den bare skulle ud og køre også sælges billigt, en plovmand eller sådan noget ;)


Tak på forhånd Søren Kristensen
fuskeren
Besvar

Tilbage til "Asien"