Indscanning af originale stafferinger?

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
Brugeravatar
CrazyCatman
Gummi rocker
Indlæg: 512
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Indscanning af originale stafferinger?

Indlæg af CrazyCatman »

Jeg fik lige i går et sæt originale stafferinger til Suzuki DM50 "Samurai" som jeg jo gerne ville have lavet nogle replikaer af hvis der nu var andre der stod og manglede inden at jeg satte dem på min egen 1984 "Patina".
_11012012255.jpg
Mærkerne var i pose med reservedelsnummer.
Hvis nogen har de blå stafferinger lige over mærkerne her, så ville det jo være perfekt også at få dem indscannet (jeg mangler dem faktisk på min).
Billede kan ses her:
Billede

Jeg har talt med én der har bedt om mål på de to advarselsmærkater som der også sidder på min så han kan få lavet nogen:
14082011048.jpg
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Indscanning af originale stafferinger?

Indlæg af 12V »

Vækker minder - http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil ... ipc=521361" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:

Hvordan laver du replika af klistermærker, scanner i 300 dpi og får dem printet ved et reklame firma? Holder det til sol, regn og blæst?
Brugeravatar
CrazyCatman
Gummi rocker
Indlæg: 512
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Re: Indscanning af originale stafferinger?

Indlæg af CrazyCatman »

Jeg forhører lige lige med én først som har snakket om at få scannet nogle andre - men ellers håber jeg få at finde en virksomhed der kan lave dem ud fra mine originaler - også scanne arbejdet.

Jeg har scanner på kontoret der kan scanne i mange forskellige dpi-tal, og i forskellige formater (bl.a. pdf og jpg - men vist også i tiff). Så det er ikke et problem at få det scannet... Men eftersom at der er lidt "bling-bling"-effekt i de gyldne bogstaver ville jeg helst have at en virksomhed tog hele slæbet selvom det jo nok bliver dyrer for mig :oops:

Men sagen er den at jeg ikke har kunne finde disse stafferinger - Keld Baune havde dem ikke i det katalog vi har fået i veteranknallertklubben - og Trine Hansen har kun nogle med gotisk skrift og en forkert "DM50" type - og ingen andre steder har jeg kunne finde de rigtige. Så faldt jeg over disse to originale (stadig indpakkede med res.nummer udenpå) i klubben og købte dem - så nu skal de scannes og laves nogle sæt så det dog er muligt at få lavet nogle så også andre kan få lavet deres renoverede DM50ere komplette med de rigtige stafferinger.

... men spørgsmålet er hvor stor interesse der er i det, for der har ikke været nogen der har været interesseret i de originale (ikke replika) instruktionsbøger jeg havde - selvom de var sat billigere end de replikaer der bliver solgt hos boghandleren i Jylland... Men det må jeg jo finde ud af - ellers brænder jeg bare inde med nogle - men kan være der kommer nogen med tiden, eller at det er nogen der vil købe dem til deres egen webshop - eller at jeg bruger dem på tant og fjas ;)
Jeg kunne godt bruge to set under alle omstendigheder, for min custom Samurai kunne godt bruge en eller to af logoerne - hvis jeg skærer dem til som jeg vil have dem...
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Indscanning af originale stafferinger?

Indlæg af juhl-drengen »

bare lige et mindre bemærkning yuri når jeg engang bliver færdig med min special vil jeg være meget intrereseret i en orig. instruktionsbog så læg du bare en til side til mig har bare lidt vigtigere ting at bruge pengene på på knallerterne ligenu :) ville være rart hvis du gad :dust ps. kunne du ikke lige for min skyld lige få scannet et billede ind hvor man kunne se låget til værktøjskassen tæt på og de gummi dimser til sideskjoldene eller måske evt. kunne tage et billede af nogen på tæt hold :dust
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
CrazyCatman
Gummi rocker
Indlæg: 512
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Re: Indscanning af originale stafferinger?

Indlæg af CrazyCatman »

juhl-drengen skrev:bare lige et mindre bemærkning yuri når jeg engang bliver færdig med min special vil jeg være meget intrereseret i en orig. instruktionsbog så læg du bare en til side til mig har bare lidt vigtigere ting at bruge pengene på på knallerterne ligenu :) ville være rart hvis du gad :dust ps. kunne du ikke lige for min skyld lige få scannet et billede ind hvor man kunne se låget til værktøjskassen tæt på og de gummi dimser til sideskjoldene eller måske evt. kunne tage et billede af nogen på tæt hold :dust
Jeg skal prøve at se hvad jeg kan gøre...
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Indscanning af originale stafferinger?

Indlæg af juhl-drengen »

hey crazy emil O har givet mig et link til et sted du kan købe dem http://www.stickersviborg.dk/" onclick="window.open(this.href);return false; det er der emil får sine lavet de har allerede "stemplerne" til at ligge jo ;)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Safidk
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 10. sep 2015 09:56
Kontakt:

Re: Indscanning af originale stafferinger?

Indlæg af Safidk »

Ved godt at dette er en gammel tråd, men nogen der ligger inde med indscannede stafferinger til dm50, gerne i blå /sort/hvid.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Indscanning af originale stafferinger?

Indlæg af juhl-drengen »

ved ikke med indscannede.. men stickers Viborg sælger reproducerede sæt og scootershop har et originalt restlager
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Asien"