honda cd50 1979

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1440
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af knallert » søn 18. dec 2016 21:26

fine dele..jeg har lige snuppet et sæt ekstra nøgler til min 400 four. på e bay.de er faktisk ikke så dyre...godt at bruge pengene på en tændings nøgle af kvalitet..den sidder udsat for vand..ogman gider ikke at nøglerne rasler ud..under kørsel..så det skal bare fungere
strynboen på test profil

wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af wolfe » søn 18. dec 2016 21:50

det var dax erik som havde delene
Tim C

Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1440
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af knallert » søn 18. dec 2016 21:55

ja han er sgu god..han skaffede endda dele til min cb 550 for et par år siden...før jeg turde handle på e bay...
jeg har(måske) et stel..hvis du opgiver det tærrede f model stel...det er dog gammel model
strynboen på test profil

wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af wolfe » søn 18. dec 2016 22:38

er der forskel på stellene?
Tim C

Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1440
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af knallert » søn 18. dec 2016 22:46

ja..men vist kun gevind huller...til de store skjold..men skal lige tjekke..har begge stel typer
strynboen på test profil

wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af wolfe » man 19. dec 2016 00:14

:(y)
Tim C

soren skjoldborg
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: fre 29. maj 2020 23:56
Kontakt:

Re: honda cd50 1979

Indlæg af soren skjoldborg » søn 28. jun 2020 20:34

Hej,
Der er åbenbart mange historier om hvor hurtigt en Honda CD50 kunne køre i "gamle" dage. 1974-1977.
Jeg vil redegøre for hvor hurtigt min kørte efter speedometeret. Det skal siges at speedometervisningen svarede til Kredilers og Puchs visninger, men lidt optimistiske har de nok været.

Honda CD50 årgang 1974. Nedenfor de konfigurationer.
1. Lovlig: 33-35 km/t Skide sløv, men dejlig lydløs og 45 km/l. Tunet gik den omkring 30 km/l.
2. Standard topstykke uden plombe. Afsavet gasspjældsstempel, Puch Maxi forbremsefjedre i svinghjulet.
Standard 10 mm indsugning og 10 mm karburator. 12 tands standard fortandhjul. 73-75 km/t.
3. Tuntopstykke 16 mm. 16 mm indsugning og 16 mm karburator. Racerknast. Raceventiler (fyldte). Forhøjet stempel med færsede fordybninger
til ventilerne. Strammer ventilfjedre. Lettet racersvinghjul. Tunfløjte.
Tophastighed. 13 tands fortandhjul: 93-95 km/t uden problemer også i let modvind. Flyverstilling ikke nødvendigt. Og en helvedes masse
omdrejninger
Tophastighed. 14 tands fortandhjul: knap 100 km/t. Kun i medvind i flyverstilling. (vandretliggende med benene lige bagud over bagsædet).
Tophastighed. 15 tands fortandhjul: ca. 105 km/t. Kun i medvind i flyverstilling. (vandretliggende med benene lige bagud over bagsædet).

Min Honda CD50 var uden sammenligning klart den hurtigste i Greve kommune. (Jeg mødte aldrig en Honda jeg ikke kunne banke stort).
De fleste havde dog ikke tunet deres så meget, og de gik omkring 80 km/t.
Min brors Puch Flagskib med 4 trins gearkasse og 5,5 Hk sæt gik 90-95 km/t på en god dag i medvind. Gearingen var vist 14/31.
Normalt gik Puch med sæt kun 80-85 km/t.
Desværre var Puchen meget hurtigere i optrækket end min Honda. Det var først fra ca. 70 km/t jeg kunne være med i optrækket.

Se det er en sand historie. Punktum!

Besvar

Tilbage til "Asien"